דאגה במערב: "צפון קוריאה הצליחה למזער ראשי נפץ גרעינים"

כך מדווחים גורמי מודיעין בארה"ב. לטענתם, צפון קוריאה חצתה רף נוסף בדרך להפוך למעצמה גרעינית. כזכור, בשבוע שעבר העריכו גורמי מודיעין במערב כי כמות פצצות האטום שברשות הדיקטטורה המבודדת עומדת על למעלה מ-60

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המתיחות הצבאית במזרח הרחוק: העיתון 'וושינגטון פוסט' מדווח מפי גורמי מודיעין כי קוריאה הצפונית הצליחה למזער ראשי נפץ גרעיניים. המשמעות: הדיקטטורה המבודדת חצתה רף משמעותי נוסף בדרך להשגת יכולת שימוש צבאית בנשק הגרעיני (שכבר נמצא ברשותה).

יצוין כי בשבוע שעבר העריכו גורמי מודיעין כי ברשות הצפון-קוריאנים למעלה מ-60 פצצות אטום – כמות גדולה בהרבה ממה שהיו סבורים בתחילה.

//www.jdn.co.il/news/world_news/852870

כזכור, בצפון קוריאה הגיבו אמש (שני) לסנקציות שהטילה עליה שלשום מועצת הביטחון של האו"ם ומאיימים להגיב בנקמה חריפה "פי אלפי מונים" נגד ארה"ב. בהודעה נמסר כי בכוונת המשטר לנקוט ב"פעולה צודקת" כתגובה לסנקציות שהוטלו "כחלק ממזימה אמריקנית מרושעת לבודד ולחנוק את המדינה".

בהמשך ההודעה הם מאיימים: "ארה"ב חשה שארצה מוגנת מעבר לים? אין טעות גדולה מזו". בהודעת המשטר שבו והדגישו כי פיונגיאנג לא תקיים כל משא ומתן בעניין תכנית הגרעין שלה כל עוד ארה"ב ממשיכה להפגין עוינות כלפיה, וטוענים כי הטלת הסנקציות מהווה הפרת חמורה של ריבונותה. עם זאת, לא צוינו אילו צעדים יינקטו.

בוידאו: שיגור טיל צפון-קוריאני שמסוגל להגיע עד ארצות הברית. ראו כאן בהרחבה

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ" כי צפון קוריאה דחתה הצעה של שכנתה מדרום לשיפור היחסים בין המדינות. במפגש פנים-מול-פנים נדיר שהתקיים בין שרי החוץ של המדינות במהלך ועידה אזורית שמתקיימת בימים אלה במנילה, הדיפלומטים הבכירים לחצו ידיים והשרה הדרום קוריאנית, קאנג קיונג-ווה, הפצירה במקבילה, רי יונג-הו, להסכים לקיים שיחות במטרה להנמיך את הלהבות בין המדינות.

קוריאה הצפונית דחתה את הצעתה של קוריאה הדרומית לשיפור היחסים בין המדינות, בטענה כי היא "נעדרת כנות". זאת לאחר שיחה קצרה ולא רשמית בין שרי החוץ של המדינות – רי יונג-הו הצפון קוריאני וקאנג קיונג-ווה, עמיתתו מהדרום, שהתקיימה בשולי פסגה אזורית במנילה, הפיליפינים. המשבר צפוי להיות הנושא המרכזי בפסגת הפורום האזורי של מדינות דרום מזרח אסיה, שבו ישתתפו שרי חוץ מ-27 מדינות שונות, כולל של ארצות הברית, סין, רוסיה, יפן, ושתי הקוריאות.

זמן קצר לאחר מכן, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומקבילתו הדרום קוריאנית מון ג'יי-אין שוחחו בטלפון וסיכמו להפעיל לחץ מירבי על פיונגיאנג ולהרחיב את הסנקציות כלפיה. במקביל, סין הביעה רצון שדרום וצפון קוריאה יחדשו את המגעים ביניהן בהקדם. במהלך שיחה שארכה כשעה, מון וטראמפ סיכמו להמשיך את התיאום בהתנהלות כלפי צפון קוריאה, במיוחד לקראת התרגיל הצבאי המשותף של בנות הברית בסוף החודש הנוכחי.

דובר לשכת הנשיאה הדרום קוריאנית ציין כי בשיחה ביטאה מון את רצונה לעודד את פיונגיאנג לשוב לשולחן הדיונים, זאת בתנאי שהיא תוותר על תכנית הגרעין שלה. בהודעה נפרדת מטעם הבית הלבן, נמסר כי שני המנהיגים "הסכימו כי צפון קוריאה מהווה איום הולך וגובר על ארה"ב, דרום קוריאה, יפן וכן על מרבית מדינות העולם". עוד נמסר כי "השניים מחויבים באופן מלא לאכוף את כל ההחלטות הבינלאומיות נגד צפון קוריאה ולעודד את הקהילה הבינלאומית לעשות כן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סליחה . איפה סרטון הרב נחמני?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture