ויקיפדיה

יהודי גרמניה חוששים: "האג'נדה נגד מוסלמים תופנה נגד היהודים"

היהודים נוהרים: עשרות רבני ערים וקהילות בגרמניה קראו ליהודים במדינה לעשות כל מאמץ לצאת ולהצביע, במטרה להעלות את אחוז ההצבעה ולהחליש את המפלגות הקיצוניות, בצל הסקרים הצופים הצלחה למפלגת הימין הקיצוני, "אלטרנטיבה לגרמניה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבחירות בגרמניה נערכות היום ומעלות לראשונה מזה שנים חששות בקרב יהודים וישראלים שחיים במדינה. ההתחזקות של מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", שצפויה להיות מפלגת האופוזיציה הבכירה בבונדסטאג, מסמנת לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה חזרה של קולות לאומנים ואנטישמיים למרכז הבמה במדינה.

פרשנים בגרמניה סוברים כי ייתכן שהמפלגה, שהסקרים צופים שתהיה השלישית בגדולה בפרלמנט, תזכה לאחוז גבוה יותר של תמיכה בסופו של דבר על רקע הבושה שחשים מצביעים פוטנציאליים לומר כי יצביעו עבורה. אם כך יקרה, הימין הקיצוני בגרמניה יזכה לשיעור תמיכה חסר תקדים מאז מלחמת העולם השנייה ויקבל נתח משמעותי בבית הנבחרים שעלול אפילו להובילו להנהגת האופוזיציה.

הרב שמואל סגל, שליח חב"ד בברלין, הביע דאגה מפני התחזקות הימין הקיצוני והכנסת נציגיו אל בית הנבחרים. בשיחה עם חדשות 2 Online אמר כי הוא מקווה ש"כל הכוחות השפויים בגרמניה יתאחדו כדי להפוך את המפלגה הזאת לתופעה חולפת". במקביל, 35 רבני ערים וקהילות בגרמניה קראו ליהודים במדינה לעשות כל מאמץ לצאת ולהצביע, במטרה להעלות את אחוז ההצבעה ולהחליש את המפלגות הקיצוניות.

יהודה, ישראלי המתגורר בברלין, סיפר לחדשות 2 Online כי אינו מצליח להבין את היהודים שתומכים במפלגה. "יש אנשים בקהילה היהודית שחושבים שהעובדה ש-AFD יוצאים נגד מוסלמים תעזור ליהודים, אבל ההיסטוריה מלמדת שגם היהודים נמצאים בסיכון ואסור לתת לזה לקרות". "החשש הוא שהאג'נדה נגד מוסלמים תופנה נגד היהודים", מוסיף שליח קק"ל לגרמניה, יוהנס גואנין. "הקולות שאני שומע בקרב היהודים מביעים פחד מפני גוש ימין קיצוני בהובלת "אלטרנטיבה לגרמניה", שעלולה להיות הגדולה ביותר באופוזיציה".

רב הקהילה היהודית ברוטוייל ביער השחור, בטוח כי למרות ההתבטאויות הקיצוניות של מנהיגי "אלטרנטיבה לגרמניה" הלקח ההיסטורי במדינה נלמד. "אני בטוח שכל המפלגות פה מכירות את העבר הגרמני וכולן מודעות לקשר המיוחד של גרמניה לישראל ובטוח שכל המפלגות ידעו לשמור על הקהילה היהודית במדינה למרות כל חילוקי הדעות והויכוחים", אמר לחדשות 10.

הוא סיפר כי בעקבות גלי ההגירה הגדולים יש חשש במדינה מהגירה ויש נטייה של אנשים לעבר הימין. "אנחנו שומעים קולות ודעות שלא שמענו הרבה שנים. דברים מהעבר צפים, אבל אנחנו יודעים שהרוב המכריע של גרמניה לא בעד אנטישמיות וקיצוניות", הוא אומר. לדבריו יש לקהילה היהודית שיתוף פעולה מלא עם הממסד הגרמני. "הם מכירים בעבר ורוצים לשמר עם הקהילה יחס חיובי ואנחנו מקווים שהרשויות ימשיכו לשמור על היהודים וידעו לרסן קולות קיצוניים", מייחל הרב.

רבה של המבורג שלמה ביסטריצקי שוחח עם 360 ואמר כי הוא יוצא להצביע והוא מעודד את שאר היהודים לעשות כן. החשש הגדול שלו הוא ממפלגת הימין הקיצוני שצפויה להיכנס לבונדסטג הגרמני. "לראשונה מפלגת ימין קיצוני תכנס. זה מדאיג הרבה אנשים כי יש חוסר בהירות לגבי מה בדיוק יקרה ומה יהיה. הבעיה היא שהם קיצונים. לעיתים אף אנטישמיים", הוא אומר. לדבריו, "מדברים על עשרה אחוזים מהקולות". עם זאת הרב ביסטריצקי מדגיש כי "אנשים בקהילה לא מדברים על דאגה ברמה האישית, אלא יותר ברמה הפוליטית".

הרב מסביר ל-360 כי באשר לבחירות לנשיאות אין כמעט הבדל בין שני המתמודדים המובילים אולם כניסתה של מפלגת ימין – היא זו שמדאיגה את היהודים. "אין הבדל בין מרטין שולץ או אנגלה מרקל. זה לא כמו בישראל שיש כאלה הבדלים מהותיים. מרקל אומרת שעשתה את הדבר הנכון בעניין המהגרים, ויש הרבה שביקרו אותה על כך".

לדבריו, בניגוד לעבר, רוב היהודים תומכים במרקל ובמפלגתה. "באופן רשמי הקהילה לא מצביעה על עמדה ברורה, אבל די ברור שאם פעם היה נפוץ בגרמניה שיהודים מצביעים לסוציאליים, היום זה יותר למפלגת המרכז ימין. אפשר לראות בבירור שבאזורים בהם המפלגה של מרקל בשלטון, יש תקצוב טוב יותר ליהודים. לכן אני חושב שברחבי גרמניה היהודים יותר נוטים למרקל. אבל לא תראה מישהו בקהילה שקורא לזה בפומבי. אולי בשיחות קטנות, אבל לא בארגון הגג של הקהילות".

בחירות בגרמניה: חשש בקהילה היהודית מהתחזקות הימין הקיצוני

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוששים?מפחדים? תעלו כבר לארץ. ממילא עוד מעט סוף העולם. אבל נח לכם יותר עם עגל הזהב ואתם לא רוצים להבין כמה טוב ה' שעושה אתכם חסד גדול שנקרא אנטישמיות. בדור המבול עוד היה סיכוי שהמים ירדו תחילה בנחת, אולי יעשו תשובה. ואני אומר לכם,ספק גדול אם אתם תזכו לזה כי הכל יתפרץ פתאום. המטאורים של מערכת השמש הנקראת היום ניבירו, תוריד מליוני אבני אל-גביש לוהטים לעולם ותהרוס ותמית שני שליש מהעולם כמובא בזכריה. בזוהר נקרא כוכב שביט,ע"ש דרך כוכב ביעקב ושבט מישראל. וגם שרביט. צבעו ארגמן ויש מסביבו עוד שבעה כוכבים.זוהר,פרשת שמות,דף ח. וכן נאס"א אומרים בדיוק. אז תברחו מהר כי אח"כ לא יהיה לכם כסף כי הכל יתמוטט. לא תוכלו לבוא כי השדות תעופה והמטוסים יהרסו. תזכרו מה אמרתי לכם. וזה עוד כלום לעומת מה שיהיה בארה"ב. וכן בכל אירופה ובפרט אנגליה שתשקע כולה תחת המים. מי שיש לו קרובים בחו"ל, שיאמר להם שיברכו מעתה, המבדיל בין קודש לחו"ל… ויברחו מהר רק לכאן. כי רק כאן תהיה פליטה. ובפרט קרובים בארה"ב ששם תהיה עיקר השואה העולמית.

למה לא פרסמתם את התגובה שכתבתי? כי אני לא דובר יידיש?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture