צילום: אתר הקרמלין

למרות איומי טראמפ, רוחאני מבהיר: נמשיך לייצר טילים

על רקע האפשרות לביטול הסכם הגרעין בין ארה"ב לאיראן, ראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית הזהיר: "מסוגלים להגדיל את כמות האורניום המועשר בתוך ימים" • נשיא איראן: נייצר נשק מכל סוג שהוא שאנו נדרשים לאגור, ונשתמש בו בכל זמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סאלחי, הצהיר היום (ראשון) כי ארצו איננה מעוניינת לבטל את הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ב-2015. בפגישה שקיים עם יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיו אמאנו, בטהראן, אמר סאלחי כי איראן "לא רוצה לבטל את הסכם הגרעין ולפנות לברירות אחרות".

מנגד, איים הבכיר האיראני כי במקרה הצורך, תוכל הרפובליקה האסלאמית להגדל את כמות האורניום המועשר שברשותה בהיקף של 20% "בתוך ארבעה ימים בלבד", לדבריו. הוא אומר כי איראן איננה עושה זאת נכון להיום משום שהיא מעוניינת לקיים את הסכם הגרעין.

מוקדם יותר, נשא הנשיא האיראני, חסן רוחאני, נאום תקיף שבו טען כי טהרן אינה מבצעת שום עבירה בכך שהיא מפתחת טילים חדשים. "בנינו, אנחנו בונים ואנחנו נמשיך לבנות טילים", הצהיר רוחאני בנאום לבית הנבחרים, "וזה לא מפר את האמנות הבינלאומיות. אנחנו נייצר נשק מכל סוג שהוא שאנו נדרשים לאגור, ונשתמש בו בכל זמן כדי להגן על עצמנו".

רוחאני גם ביקר את ארה"ב בשל סירוב נשיאה דונלד טראמפ מוקדם יותר החודש לאשרר את הסכם הגרעין עם ארצו. הוא פנה לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בעקבות סירובו לאשרר את הסכם הגרעין מוקדם יותר החודש ואמר: "אתה מתעלם ממשא ומתן ומהסכמות שאושרו באו"ם, ואז מצפה שאחרים יקיימו איתך משא ומתן?", תהה רוחאני.

בתוך כך, לרגל ביקורו במדינה של ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יוקיה אמאנו, אמר בכיר בסוכנות הגרעינית המקומית כי האפשרות של הקהילה העולמית לבקר באתרים הצבאיים של טהרן נסגרה – לעד. אמאנו הגיע לבירה האיראנית אתמול בלילה כדי להיוועד עם בכירים ברפובליקה האסלאמית, ובהם הנשיא חסן רוחאני ושר החוץ מוחמד ג'וואד זריף. פרשנים סבורים שהביקור קשור למשבר בין טהרן ובין ארה"ב בסוגיית הסכם הגרעין.

על רקע הביקור אמר בהרוז כמאלוונדי, דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, כי תיק הפיקוח על האתרים הצבאיים של ארצו נסגר ולא ייפתח עוד. "סוגיית בדיקת האתרים הצבאיים של איראן נסגרה על ידי הוועד המנהל של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית", הוא אמר, "אין סיבה להיכנס למקום שבו לא נעשית פעילות גרעינית. במהלך השנים האחרונות אמצעי התקשורת הזרה יצאו בתעמולה חסרת בסיס בטענה שפעילות חשודה נעשית בפרצ'ין, וסיימנו את הסוגיה אחת ולתמיד כשזה אושר עם הוועד המנהל".

הנשיא האמריקני האשים את איראן בנאום שנשא לפני כשבועיים כי היא מפרה את הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות. "המשטר האיראני נשאר התומך העיקרי בטרור, מאיים על העולם החולפי ומדכא את אזרחיו", אמר טראמפ. "תוך כמה שנים, כשהסנקציות יוסרו, איראן תוכל להשיג נשק גרעיני. כנשיא ארצות הברית – הדבר לא מקובל עליי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture