טוויטר

גרמניה: נעצרו סוכנים איראניים שריגלו אחר מטרות ישראליות

כוחות הביטחון בגרמניה ביצעו חיפושים בבתיהם של לפחות 10 חשודים שפעלו לאסוף מידע על מטרות ישראליות ברחבי המדינה. לפי הדיווחים, מדובר בסוכנים הקשורים לכוח "אל קודס" של משמרות המהפכה‎ • לפני שבוע, זומן השגריר האיראני לשיחת נזיפה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כוחות הביטחון בגרמניה פשטו היום (ג') בכמה ערים במדינה על בתיהם של סוכנים איראנים שחשודים בריגול אחר ישראלים. כך דיווחו היום כלי תקשורת בגרמניה. לפי הדיווחים, הכוחות פשטו בין היתר על בתים בברלין ובמחוז בוואריה. צווי חיפוש של משרד התובע הכללי בגרמניה הוצאו כדי להתיר את החיפוש בבתי הסוכנים האיראנים.

בעיתון "הבילד" הגרמני דיווחו כי 10 הסוכנים הם מסוכנים ביותר ושייכים לכוחות "אל קודס" – הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה של איראן. בעיתון ציינו כי הפעולה של כוחות הביטחון בגרמניה התאפשרה לאחר מעקב ארוך שביצעו ולאחר 'טיפ' מודיעיני שקיבלו. במסיבת עיתונאים שקיימה המשטרה המקומית, אישרו אנשי הביטחון את עצם הפעילות נגד הסוכנים האיראנים. עם זאת, לא אישרו במשטרה המקומית שהסוכנים אכן אספו מידע נגד מטרות ישראליות.

בחודש מרס אשתקד גזר בית משפט גרמניה עונש מאסר של 4 שנים ו-3 חודשים על אזרח פקיסטני, שזוהה בשם סייד מוסטפה והורשע בגין ריגול לטובת איראן. המרגל עקב בשליחות משמרות המהפכה באיראן אחר יו"ר האיגוד הגרמני-ישראלי לשעבר, ריינהולד רובה, המשמש גם כחבר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, ואחר פרופסור ישראלי-צרפתי. הפקיסטני היה סטודנט להנדסה באוניברסיטת ברמן וקיבל יותר מאלפיים אירו עבור פעולות הריגול.

בשבוע שעבר זימנה גרמניה את השגריר האיראני במדינה לשיחת נזיפה בגין ריגול בשטחה נגד גורמים וקבוצות בעלי קשרים לישראל. השיחה התקיימה בעקבות הרשעתו של האזרח הפקיסטני שפעל בשירות איראן.

גרמניה ידועה כזירה מרכזית בפעילות המודיעין האיראני

בבלוג המודיעין אינטלי טיימס, ניתחו את משמעות הפעילות הגרמנית היום נגד הסוכנים האיראניים, וכה הם כותבים:

הפשיטות הבוקר על בתים ברחבי גרמניה נערכות בעקבות "טיפ מודיעיני" ובהקשר למעצרו בחודש מרס אשתקד של סוכן "כוח קודס" ממוצא פקיסטני בשם "סייד מוסטפה ח." הבוקר מגיעה כנראה לשיאה החקירה הסמויה של שירות הביון הגרמני בפשיטה מתוזמנת של היחידה למלחמה בטרור על בתיהם של עשרה סוכנים איראנים שנפרסו בגרמניה ומשתייכים ל"כוח קודס" האיראני ועסקו, על פי החשד, במעקב אחר יעדים ונציגים ישראלים במטרה להוציא אל הפועל מבצעי ריגול וטרור. בשלב זה לא ידוע על מעצרים אולם בפשיטות נתפסו מחשבים וחומרים שאולי שימשו את חברי הרשת.

הפריסה של הרשת בגרמניה מעידה על מגוון האפשרויות שבנה המודיעין האיראני בניצול גרמניה כצומת מרכזית לפעילויות במדינות אירופאיות שכנות ובהן: צ'כיה ופולין במזרח, הולנד ובלגיה במערב וצרפת, אוסטריה ושווייץ בדרום.

גרמניה ידועה כזירה מרכזית בפעילות המודיעין האיראני וזאת במסגרת התשתיות שפרסה במדינה לאורך שנים במטרה שישמשו כיסוי להברחות של טכנולוגיות לפרויקט הגרעין והטילים האיראני וכן כחלק מהמלחמה החשאית של השלטון האיראני בגורמי אופוזיציה מקרב הגולים האיראניים.

על פי דו"ח פנימי של הביון הגרמני, שגרירות איראן בברלין מרכזת את ההפעלה של התשתיות שפרס המודיעין האיראני בגרמניה.

מעצרו של אזרח פקיסטני בשירות המודיעין האיראני אינו חדש. במרץ 2012 הפעיל "כוח קודס" על אדמת הודו, עיתונאי ממוצא פקיסטני-הודי בשם סייד מוחמד קאזמי בן 50 כדי שיסייע בתשתיות האירוח של חוליות הטרור של "כוח קודס" והמודיעין האיראני שניסו להתנקש בנציגי משרד הביטחון בשגרירות ישראל בניו דלהי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture