השר דרעי נפגש עם ראשי הקהילות היהודיות בצרפת

מדובר באירוע ראשון מסוגו, במהלכו נערך רב שיח פתוח בין השר אריה דרעי לבין ראשי הקהילה היהודית בצרפת. יצוין, כי זו הפעם בו מתיישב שר ישראלי עם המנהיגות המקומית לשמוע על הבעיות והאתגרים של יהודי צרפת המקומיים והעולים לארץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"אני רגיש מאד כלפי העולים מצרפת המגיעים לישראל. יש להם אורח חיים תרבותי מיוחד אותו הם מבקשים לשמר. אני יודע שהם צריכים מוסדות חינוך מותאמים שישמרו את ההווי הזה ועדיין הם לא קיימים. לכן, חשבתי יחד עם מר יואל מרגי, להקים בישראל גוף כמו הקונסיסטואר בצרפת, שיהווה ארגון גג ישראלי-צרפתי שידאג לכל צרכי הקהילה הצרפתית בישראל". כך אמר שר הפנים אריה דרעי במפגש מיוחד שקיים היום (א') עם ראשי הקהילות היהודיות בפריז.

מדובר באירוע ראשון מסוגו, במהלכו נערך רב שיח פתוח בין השר אריה דרעי לבין ראשי הקהילה היהודית בצרפת. יצוין, כי זו הפעם בו מתיישב שר ישראלי עם המנהיגות המקומית לשמוע על הבעיות והאתגרים של יהודי צרפת המקומיים והעולים לארץ. ראשי הקהילה, הרואים בשר דרעי את הכתובת המובילה בשל היכרותו העמוקה עם יהודי הקהילה, העלו במשך שעה ארוכה את צרכי הקהילה בצרפת ובישראל.

השר דרעי דן עימם בפירוט על התכנית להקמת ארגון הגג הצרפתי בישראל, שהיא צורך הכרחי עבור אלפי העולים בישראל. "הכי נכון, שיוביל את הגוף יהיה נציג מתוך הקהילה הצרפתית המכיר היטב את צרכי הקהילה הצרפתית על כל גווניה, וידע לפעול עבור שימור התרבות הייחודית". דרעי ציין, כי לצורך זה דאג למנות חבר מועצה מהקהילה בעיריית ירושלים, שמואל מרציאנו, הפועל ועושה למען הקהילה הצרפתית בעיר. ראשי הקהילה הודו בחום לשר דרעי ואמרו כי הם חשים שיש להם שותף אמיתי.

ביום שישי בבוקר קיים השר דרעי פגישה בשגרירות ישראל בפריז, עם השגרירה הגב' עליזה בן נון. בפגישה זו עלו נושאים רבים הקשורים ליחסי ישראל צרפת, וכן מצב היהודים במדינה מבחינה ביטחונית וכלכלית. כמו כן, הוצגו בפני השר האתגרים המיוחדים של יהודי המדינה בנושא העליה לישראל.

בהמשך נפגש השר דרעי עם מקבילו הצרפתי, שר הפנים ז'ראר קולומב, ודן עמו על מצב היהודים במדינה מבחינת ביטחונית, על העליה באירועי האנטישמיות ונושאים נוספים. השר דרעי הודה לעמיתו הצרפתי שנחשב ידיד ישראל, בשל מאבקו הבלתי מתפשר באנטישמיות, ובהגברת הטבאחה על בתי הכנסת ומוסדות יהודיים. השר אף הודה לעמיתו על שימור זכר השואה, כאשר בניגוד לפולין הם מחייבים בתכניות הלימודים את לימוד השואה ולקחה. לסיום, הזמין השר דרעי את עמיתו הצרפתי לביקור בישראל, לועידה החגיגית שעורך השלטון המקומי לציון 70 שנה לישראל.

מר ז'ראר קולומב שיבח את השר דרעי על מעורבותו במצב יהודי צרפת, ואמר כי הוא פועל ככל יכולתו למגר את תופעת האנטישמיות המנסה להרים ראשה. השר הצרפתי הזכיר את השתתפותו בטקס האזכרה שנערך לפני כמה שבועות לזכרם של הרוגי הפיגועים במדינה, ואף הודה לישראל על שירותי הביטחון המיוחדים שהיא מעניקה לצרפת, שסייעו לסכל כמה וכמה פיגועים.

במסגרת נאומו בפני חברי הקונסיסטואר הצרפתי שהתכנסו לכבודו, אמר השר דרעי: "התפעלתי לראות את הצעירים שלנו דבקים במורשת היהודית, גודשים את בתי הכנסת, יהודים חמים ומאמינים", אמר השר והוסיף, "אני יודע שיש יהודים רבים פה בצרפת שלא זכו לשמור על המסורת, אני מודה לכם על העבודה שלכם כן, בקרב הצעירים לחיזוק הזהות היהודית". השר דרעי הודה ליואל מרגי, יו"ר הקונסיסטואר, ולסגניו מר דוד עמאר וז'ק איב בוחבוט, על קבלת הפנים החמה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קונסיסטואר בארץ? יאלה למה לא? הרב עובדיה זצ"ל כשהיה בביקור בפריז אז היה ראשון לציון בתפקיד- אמר שבארץ יכולים לקנאות ביהודי צרפת על אירגון הקהילות קונסיסטואר שאין לו אח וריע בכל הקהילות היהודיות בעולם וכולל כמובן בישראל..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture