טראמפ הודיע על תקיפה אמריקאית: "רוסיה, תתכונני, הטילים יגיעו לסוריה"

לקראת מלחמה? הנשיא טראמפ הודיע על תקיפה מתקרבת בסוריה באמצעות ציוץ ברשת הטוויטר, לאחר האיום הרוסי כי יירטו את הטילים. במוסקבה מגיבים: "טילים יורים על מחבלים, לא על ממשלות. אולי ארה"ב מנסה להשמיד ראיות לשימוש בנשק כימי"

רוחות מלחמה? לאחר ששגריר רוסיה בלבנון הודיע כי "ייורט כל טיל אמריקני שישוגר לסוריה", נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עולה למתקפה משלו. בציוץ שפרסם היום (רביעי) הודיע הנשיא האמריקני כי החליט לבצע תקיפה בסוריה בתגובה לטבח הכימי בעיר דומא.

"רוסיה הבטיחה ליירט את כל הטילים שנשגר לסוריה. תתכונני רוסיה, כי הם יגיעו – יפים, חדשים ו'חכמים'!", כתב הנשיא בטוויטר. "אתם לא צריכים להיות שותפים של חיה שרוצחת בגז את אנשיה ונהנית מזה!".

סגן שר החוץ הרוסי הגיב לאיום של טראמפ: "טילים חכמים צריכים לטוס לעבר טרוריסטים, ולא לעבר ממשל לגיטימי שנלחמם בטרור בינלאומי בשטחו במשך כמה שנים". הבכיר הרוסי גם האשים את ארצות הברית בכך שה"טילים החכמים" עליהם דיבר טראמפ נועדו, אם אכן ישוגרו, לשבש את מהלכי החקירה של המתקפה בדומא.

בציוץ נוסף שפנה לרוסיה כתב טראמפ: "היחסים שלנו עם רוסיה גרועים היום מאי פעם, וזה כולל את המלחמה הקרה. אין לזה סיבה. רוסיה צריכה אותנו כדי לעזור לכלכלה שלה, משהו שיהיה קל מאוד לעשות, ואנחנו צריכים שכל המדינות ישתפו פעולה. לעצור את מירוץ החימוש?".

שגריר רוסיה בלבנון הזהיר אמש את ארה"ב ואמר שרוסיה תגיב לכל תקיפה בסוריה – ותיירט טילים עוינים ותגיב למקורות הירי. בראיון לערוץ אל-מנאר של חיזבאללה אמר אלכסנדר זסביקין שארה"ב ובעלות בריתה רואות בהתפתחויות האחרונות במזרח רוטה ככישלון עבורן, ומנסות לעכב את תוצאות הפסגה המשולשת של מנהיגי רוסיה, איראן וטורקיה שנערכה באנקרה. פוליטיקאים רוסים נוספים הזהירו שמבחינת רוסיה תקיפה אמריקנית בסוריה תיחשב לפשע מלחמה.

בינתיים בסוריה, לפי הדיווחים, נערכים לתקיפה אמריקנית אפשרית. העיתון הצרפתי "לה פיגארו" דיווח שמחשש לתקיפה אווירית של ארה"ב הצבא הסורי מפנה כמה בסיסים, בהם בסיס חיל האוויר דומייר, באזור הרי קלמון בגבול סוריה ולבנון. החיילים והטילים מאותו בסיס, כך נכתב בעיתון הצרפתי, מועברים לבסיס הרוסי בחמיימים. אתמול דיווחו כלי תקשורת שמזוהים עם האופוזיציה שהצבא הסורי, חיזבאללה ואיראן, נוקטים אמצעי זהירות בבסיסים ובמוצבים מחשש לתקיפה של ארה"ב.

המתיחות האזורית עלתה עוד יותר לאחר שרשת BBC דיווחה היום שארצות הברית, בריטניה וצרפת מנהלות מגעים מתקדמים לתקיפה משותפת בסוריה. לפי הדיווח, ראשת הממשלה תרזה מיי קיימה שיחות טלפון עם נשיאי ארצות הברית צרפת על תגובת המעצמות. בשיחת הטלפון אמר נשיא צרפת מקרון למיי כי כל תגובה מערבית בסוריה תתמקד במתקנים הכימיים של משטר אסד. הבית הלבן הודיע כי הנשיא טראמפ ביטל נסיעה מתוכננת לאמריקה הלטינית כדי להתמקד בתגובה למצב בסוריה.

על סף פיצוץ: רוסיה מאיימת על ארה"ב • נתניהו: "המצב רגיש ביותר"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש נבואת אחרית הימים… שבני אדום ילחמו עם בני ישמעאל ובסוף יתאחדו כולם נגד ישראל ויעלו על ירושלים. השם ירחם!

מצפון תפתח הרעה. כך נאמר בנביאים.

כמה זמן אפשר לחכות???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו