החיסול במלזיה: המשטרה המקומית פרסמה את תמונותיהם של המתנקשים

משטרת מלזיה פרסמה הבוקר את קלסתרוניהם של שני החשודים בהתנקשות במהנדס המל"טים של חמאס, פאדי אל-בטש, בשבת האחרונה. "הרוצחים ככל הנראה אירופאים בעלי קשר לסוכנות ביון זרה", כך העריכו אתמול הרשויות במדינה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משטרת מלזיה פרסמה הבוקר את קלסתרוניהם של שני החשודים בהתנקשות במהנדס המל"טים של חמאס, פאדי אל-בטש, בשבת האחרונה (ראו צילום מצורף). אתמול ערך מפקד המשטרה בקואלה למפור מסיבת עיתונאים בנוגע לחקירת החיסול "הרוצחים ככל הנראה אירופאים בעלי קשר לסוכנות ביון זרה", אמר והוסיף כי האירוע עדיין תחת חקירה ושהוא לא יכול להתייחס לטענות כי מדובר בפעיל חמאס. "זו סוגיה בינלאומית, המניע עדיין נחקר".

בעוד חמאס ומשפחתו של המהנדס העזתי פאדי אל-בטש מאשימים את המוסד בחיסולו בקואלה לומפור, במשטרת מלזיה מבהירים כי אין להם מידע מי אחראי להתנקשות. "אנחנו צריכים סיוע מהציבור", אמר מפקד משטרת מלזיה מוחמד פוזי הארון, "ואנחנו מבקשים מכל מי שיש לו מידע מסוים לפנות אלינו". לדבריו, "עד כה לא הצלחנו לומר אם כוחות חיצוניים מעורבים בחיסול. תשאלנו את בני המשפחה והבטחנו את שלומם. מה שאנחנו צריכים הוא קצה חוט".

הארון אמר כי גופת אל-בטש נשלחה לנתיחה שלאחר המוות, וציין כי במשטרה המקומית מחכים לתוצאות. "עד כה לא נעצרו חשודים ולא נמצא הנשק שנעשה בו שימוש בחיסול. אנחנו עדיין חוקרים את כל הכיוונים. אנחנו לא יכולים לאשר שהוא היה חלק מחמאס או שהמחסלים היו אירופאים, כמו שטענו כמו עדי ראייה". מפקד המשטרה מסר בנוסף כי המשטרה מעניקה הגנה לבני משפחתו של אל-בטש.

כשנשאל בנוגע לכך שזה ככל הנראה החיסול המרכזי השני בתקופה האחרונה על אדמת מלזיה, לאחר ההתנקשות באחיו של רודן צפון קוריאה קים ג'ונג און, ענה הארון: "חבל שזה קרה, אבל אני יכול להבטיח שמלזיה בטוחה. כבר תגברנו את האבטחה על רקע הבחירות המתקרבות ונמשיך להבטיח שהכול תחת שליטה".

חמאס אישר אתמול שאלבטש הוא איש הארגון. אלבטש התמחה באלקטרוניקה, אנרגיה חלופית וכלי טייס בלתי מאוישים ואת מירב לימודיו השלים באוניברסיטה בעזה. בארגון הטרור גינו בחריפות את חיסולו של אלבטש. בארגון הטרור האשימו את "הידיים הבוגדניות של האויב" שהרגו את "המלומד הפלסטיני שפעל למען המטרה הפלסטינית". בעזה דורשים מהשלטונות המלזיים לפתוח בחקירה אודות מותו של אלבטש בזריזות לפני שהמחסלים יצליחו להימלט מהמדינה.

משפחתו של אלבטש האשימה גם היא את ישראל במותו של המדען. "אנו מאשימים את המוסד כי הוא עומד מאחורי ההתנקשות של חוקר במדעי האנרגיה", אמרה המשפחה וקראה לשלטונות מלזיה לערוך חקירה דחופה כדי לחשוף את המעורבים בהתנקשות בטרם יוכלו להימלט. לדברי המשפחה, אל בטאש תכנן לעזוב את מלזיה ביום ראשון הקרוב כדי לעמוד בראש ועידה מדעית בינלאומית בנושא אנרגיה בטורקיה.

בסרטון שאיתר בעל בלוג המודיעין "אינטלי טיימס" רונן סולומון, נראה פאדי אל-בטש בתוך המסגד שבפתחו הוא חוסל – כשהוא מדבר על השליטה הישראלית על רצועת עזה ועל הצורך בסיוע נוסף של העם המלזי לרצועה. הוא נשמע אומר שם שהמדינות שמסייעות לעזה הן מלזיה, טורקיה, קטאר ותוניסיה. "האספקה המרכזית של כל דבר בעזה – מים, דלק, גז, חשמל – הכל נשלט בידי הכיבוש הציוני. הבעיה היא עם המצור", הסביר. "השער המרכזי שדרכו בעצם מועברת כלל האספקה לרצועה נמצא בשליטת הכיבוש הציוני ולכן האנשים סובלים, מכיוון שאין לנו די אספקה שתענה על הצורך של האזרחים בעזה".

על פי בלוג המודיעין "אינטלי טיימס", אלבטש נקשר למערך פיתוח אמצעי הלחימה של החמאס בעזה ועבד בהנדסת חשמל. בבלוג מזכירים את דיראר אבו סיסי, איש חמאס שעל פי הדיווחים נכתב על ידי המוסד מאוקראינה. לאחר מעצרו התברר שהיה חבר בוועדה שבראשה עמד מוחמד דף, שעסקה בפיתוח ושיפור טילים, כטב"מים, רקטות ומרגמות.

בדיקת "אינטלי טיימס" העלה כי מהנדס החמאס שחוסל הבוקר התמחה בפיתוח מערכות הנעה (מנועי דחף) לכלי טייס בלתי מאוישים ויישומים אחרים שמתאימים גם להנעת גלשנים ו/או מצנחי רחיפה. נזכיר כי ביולי 2014 חשף השב"כ כי פעילים מ"כוח הנוכבא" – יחידה מובחרת של החמאס למבצעים במרחב התת קרקעי, הימי והאווירי, התאמנו בשטח מלזיה באמצעות מצנחי רחיפה וזאת כדי לבצע פיגועי עומק בשטח ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התמונות נראה פוטושופ

גם אצלם "מחלוקת אחרונים"?
אחד עם קסדה והשני עם כיפה "שיעור" חזון איש, לא סתם…
ובכלל, נראה לי שהזקן שלהם נתלש מאיזה תיש ועשו העתק-הדבק…

אה, אני מכיר אותו מהגן…חהחהחה

לבנצי,
פוטושופ????????
ההפקות בפוטושופ לא כ"כ גרועות כמו ה'תמונות' האלה…
ואגב, הם לא נראים כ"כ אירופאים כמו שהם נראים ערבים/דמויות מקומיקס…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture