בתמונה: ועידת הליגה הערבית

"הערבים התמוגגו מהנאום של נתניהו; פרגנו לו יותר מאשר אצלנו"

כך אומר הפרשן לענייני הערבים, צבי יחזקאלי. לטענתו, " יש פה תחושה שמצטיירת לשכנים שלנו, שאם הם רוצים לסמוך על מישהו, הם יכולים לסמוך רק על ישראל...גם הסעודים רואים את זה והם רוצים שנבוא לעזרתם ביום מן הימים"

איך קיבלו בעולם הערבי הסוני את נאומו הדרמטי של ראש הממשלה אתמול? הפרשן לענייני ערבים של חדשות 10, צבי יחזקאלי, אומר הבוקר כי "הערבים התמוגגו מהעניין הזה, הם נתנו מחמאות לביבי יותר מאשר באולפנים אצלנו". כך יחזקאלי בראיון לרדיו 'גלי ישראל'.

לטענתו, "אנחנו המעצמה הצבאית החמישית בעולם. אם אנחנו רוצים, אנחנו יכולים לרסק חצי עולם…יש פה תחושה שמצטיירת לשכנים שלנו, שאם הם רוצים לסמוך על מישהו, הם יכולים לסמוך רק על ישראל. גם הסעודים רואים את זה, והם רוצים ומאמינים שנבוא לעזרתם ביום מן הימים. בעיני שכננו אנחנו ממש וילה בג'ונגל".

על המבצע המודיעיני עצמו אמר יחזקאלי: "זהו לא רק הישג מודיעיני אדיר, אלא גם הוכחה לכל העולם ולמדינות ערב שידעו בבטן שאיראן מפתחת את הנשק הזה, שזה אכן מה שהיה, ומה שהיה הוא שיהיה…אמנם האיראנים עצרו את התוכנית כשידעו שיש פקחים, אבל מדינות ערב חוששות שמה שהתחיל גם ייגמר.

ואיך מתקבלים הדברים באיראן? "יש שם תסיסה כי המהפכה לא הביאה את מה שהייתה צריכה ב-30 שנה. אם האייתולות יתקפו אותנו הם יכולים לאבד את השלטון" .

"בתחילה חשבו במדינות ערב שיש כאן טריק של נתניהו, אבל לפתע ראו שזהו האקדח המעשן – הראייה שתציל את הסונים באזור".

הסעודים נגד אבו מאזן: "שיקבלו מה שמציעים להם – או שישתקו"

"מתחת לפני השטח מתרחשים דברים בין ישראל לסעודיה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו