דיווח: שלושה אמריקנים הכלואים בצפון קוריאה ישוחררו

מחווה לקראת פסגת טראמפ - קים: שלושה אזרחים אמריקנים הכלואים במחנות עבודה בצפון קוריאה ישוחררו בקרוב. השלושה הועברו לבית מלון. מקורות בוושינגטון: בודקים את הדיווחים. הנשיא טראמפ: "המשיכו לעקוב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת פגישת הפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג צפון קוראיה קים ג'ון און, נראה שהקוראיני מנסה לרצות את האמריקני וכמחווה של רצון טוב ישוחררו בקרוב שלושה אזרחי ארצות הברית הכלואים במחנות עבודה במדינה המבודדת.

על פי פרסום במספר כלי תקשורת בארצות הברית השלושה הועברו בתחילת אפריל ממחנות העבודה בהם שהו, למתקן מחוץ לפיונגיאנג, שם עברו טיפולים רפואיים וחינוך אידיאולוגי מחודש הקשור לדוקטרינה של המדינה הקומוניסטית. בשלב זה, השלושה עדיין מוחזקים בקוריאה הצפונית ולפי חלק מהדיווחים ישוחררו חזרה לארה"ב רק לאחר מפגש הפסגה בין שני המנהיגים.

מקורות בוושינגטון מסרו לאחר הפרסום כי הם בודקים את הדיווחים החדשים על העברת השלושה לבית מלון מחוץ לפיונגיאנג, והרחק ממחנות העבודה בו שהו, זאת לקראת המפגש בין טראמפ לקים. טראמפ עצמו צייץ במהלך הלילה וטען כי ממשלו של קודמו, ברק אובמה, עשה מאמצים לשחרר את השבויים, אך ללא הועיל "כמו שכולם יודעים, הממשל הקודם ניסה לשווא לשחרר את האמריקנים שמוחזקים במחנה עבודה צפון קוריאני". הוא הוסיף: "המשיכו לעקוב".

לפני הציוץ של הנשיא, דוברת של מחלקת המדינה האמריקנית מסרה בתגובה לפרסומים כי "איננו יכולים לאשר את האמינות שלהם". היא הוסיפה כי "שלומם וביטחונם של אזרחי ארצות הברית עומד בראש סדר העדיפויות של מחלקת המדינה. אנו עובדים כדי להחזיר הביתה בהקדם האפשרי אזרחים אמריקנים שכלואים בצפון קוריאה".

הנשיא האמריקני אישר בשבוע שעבר כי מתקיימים מגעים בין המדינות במטרה להביא לשחרורם של השלושה. מקורות בקוריאה הצפונית מסרו לכלי תקשורת בארה"ב כי נעשים מאמצים להבטיח את שלומם של השלושה ולא לחזור על המקרה בו מת אוטו וורמבייר, הסטודנט האמריקני שנכלא בקוריאה ומת ימים ספורים לאחר שהוחזר לארה"ב.

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר היום כי הוא אופטימי לגבי הסיכויים של התהליך עם קוריאה הצפונית בעניין תכנית הגרעין שלה, ברקע המהלכים הדיפלומטיים של פיונגיאנג, סיאול ווושינגטון.

מחלקת המדינה האמריקנית אמרה כי היא מודאגת מאוד מהפרת זכויות האדם בצפון קוריאה. בהודעת המחלקה שפורסמה על רקע ההכנות למפגש בין הנשיא דונלד טראמפ לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און נכתב כי "ארה"ב תמשיך לפעול כדי שהאחראים לכך יתנו את הדין".

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו קרא לפירוק צפון קוריאה מנשקה הגרעיני ללא דיחוי. פומפאו אמר את הדברים על רקע התנאים שהציבה צפון קוריאה לפירוק, ובהם התנאי שארצות הברית לא תפלוש למדינה.

מספר מחוקקים רפובליקנים בארצות הברית הציעו לוועדת פרס נובל את מועמדותו של הנשיא דונלד טראמפ לפרס נובל לשלום. "מאז כניסתו לתפקיד, הנשיא טראמפ פעל ללא לאות על מנת להפעיל לחץ מקסימלי על צפון קוריאה להפסיק את תכנית הנשק שלה ולהביא שלום לאזור", כתבו המחוקקים.

מוקדם יותר השבוע אמר נשיא דרום קוריאה מון ג'אה-אין שהנשיא האמריקני דונלד טראמפ צריך לקבל פרס נובל לשלום על מאמציו לסיום הסכסוך עם צפון קוריאה על תוכניתה הגרעינית. "הנשיא טראמפ צריך לזכות בפרס נובל לשלום. מה שאנחנו צריכים זה רק שלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קים ג'ונג אוּן לא ישחרר אותם אלא אם טראמפ יגיע בפסגה להסכמה מול קים, ולא "ייצא מהחדר" כפי שאיים טראמפ.. בעצם, לא רק שהשבויים האמריקנים לא שוחררו, אלא הם מעכשיו בני ערובה: עתידם תלוי אך ורק אם קים ייצא מרוצה מהפסגה עם טראמפ…
איזו צביעות!

אולי העולם יתחיל להבין כמה הממשל הקודם כושל ברמות!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture