צילום אילוסטרציה: פלאש 90

מעבר כרם שלום הוצת – וייסגר עד להודעה חדשה • סיכום חדשות השבת

עוד בחדשות השבת: מספר ההרוגים כתוצאה מהתקיפות של חיה"א בסוריה ממשיך לעלות, צפון קוריאה הודיעה על עיתוי ואופן הריסת מתקני הגרעין שלה וראש אגף הפיקוח בסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית התפטר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סיכום חדשות השבת באדיבות אתר החדשות 0404

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לפנות בוקר לרגע ההיסטורי שצפוי להתקיים ביום שני השבוע עם פתיחתה של השגרירות האמריקנית בירושלים ואמר כי "שבוע גדול לפנינו, ברכות לכולם!". כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי טראמפ צפוי להקליט ברכת וידאו שתוקרן במהלך טקס הפתיחה.

מספר ההרוגים כתוצאה מגל תקיפות מטוסי חיל האוויר השבוע בסוריה עלה ל-42, בהם לפחות 19 איראנים. מהבית הלבן נמסר כי "משמרות המהפכה האסלאמית של איראן משקיעות משאבים רבים לערעור היציבות במזרח התיכון. בשבוע החולף משמרות המהפכה שיגרו רקטות לעבר אזרחי ישראל וגורמים איראניים בתימן שיגרו טיל בליסטי לעבר ריאד שבערב הסעודית. פעולות אלה הן הוכחה נוספת לכך שהמשטר האיראני מהווה איום חמור על השלום ועל ביטחון האזור. הגיע הזמן שמדינות העולם יפעילו לחץ על איראן בכדי לשנות את התנהגותה המסוכנת".

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר יואב גלנט, אמר שלישראל נוצרה "הזדמנות לעקור את איראן מסוריה ואנחנו ננצל את ההזדמנות הזו. צריך להכות בברזל בעודו הוא חם ולהשמיד כל זכר להתבססות האיראנית בסוריה. אנו נחזיר את השד האיראני לבקבוק. כמו שהאיראנים הגיעו לסוריה אפשר להוציא אותם משם".

מחבל אחד חוסל על ידי כוחותינו במהלך יום שישי בגבול רצועת עזה וכ-973 נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות. מדובר צה"ל נמסר אמש כי בהתפרעויות השתתפו כ-15,000 ערבים שהשליכו מטעני צינור ורימונים לעבר כוחותינו, חיבלו בתשתיות הביטחוניות, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הגדר. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי מאז תחילת ההתפרעויות בגבול הרצועה לפני כשבעה שבועות חוסלו לטענת הערבים 48 מחבלים ומתפרעים, עוד כ-9,520 נפצעו.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אישר את המלצת צה"ל ומתאם פעולות הממשלה, אלוף כמיל אבו רוקון, על סגירת מעבר כרם שלום החל ממחר (ראשון) ועד להודעה חדשה, למעט בעת טיפול במקרים הומניטריים שיאושרו באופן פרטני. ההחלטה התקבלה בעקבות נזק כבד שגרמו אמש עשרות מתפרעים למסוף הדלקים, צינורות הגז, צינורות הדלקים, מסוע אגריגטים, תשתיות ביטחוניות ומסועי תבואה, מזון ובעלי חיים בצידו הערבי של המעבר. מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס מוביל בשבועות האחרונים ביתר שאת פעולות טרור בכסות של הפרות סדר אלימות – פוגע ברווחת חייהם של תושבי עזה ומשתק את עורקי החיים שלה".

צילום וידאו מכרם שלום: דובר צה"ל

לוחמי אש של כבאות והצלה, בסיוע קק"ל ושופל, פעלו סמוך לכניסת השבת והיום בצהריים בשתי שריפות סמוך לקיבוץ בארי שבשטח המועצה האזורית אשכול. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי נבדק חשד שהשריפות פרצו כתוצאה מעפיפוני תבערה ששוגרו על ידי מחבלים מרצועת עזה.

במהלך סופ״ש יירטו כוחותינו כמה עפיפוני תבערה באמצעות רחפן מהיר ומיוחד. כזכור, בחדשות 0404 נחשף לראשונה הפתרון של צה״ל לטרור העפיפונים.

ילד כבן שש נעקץ טרם כניסת השבת ככל הנראה על ידי עקרב צהוב והובא למרפאה באפרת. כתב חדשות 0404, איציק וייס, מוסר כי הילד פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מעורפל הכרה ומצבו מוגדר בינוני.

אישה נפגעה בצהריים באורח קל בשריפה שפרצה בדירת מגורים ברחוב הסוכנות היהודית באור יהודה.

חמישה צוותים של לוחמי אש פעלו לפנות בוקר בשריפת שני כלי רכב פרטיים ואופנוע בחניון שמתחת לבניין בן שבע קומות ברחוב חניתה בנהריה. כתב חדשות 0404, ירון ליפשיץ, מוסר כי דיירי הקומה הראשונה שהייתה אפופת עשן פונו עד לסיום הטיפול באירוע בעוד שהדיירים בקומות העליונות התבקשו להסתגר בבתיהם. חוקר דליקות מהרשות לכבאות והצלה במחוז חוף קבע שהאופנוע שחנה מתחת לבניין הוצת והעביר את בעירתו לשני כלי רכב שחנו בסמוך אליו. אין נפגעים, אולם נגרם נזק כבד לבניין ולכלי הרכב.

חמישה צוותי כיבוי פעלו הערב בשריפה בשטח פתוח הסמוך לאזור התעשיה אלון תבור.

צפון קוריאה הודיעה בצהריים שעבודות ההריסה של אתר הניסויים הגרעיניים המרכזי במדינה יחלו בעוד כעשרה ימים ויכללו פיצוץ המנהרות התת-קרקעיות, איטום הכניסות למתקן והסרת כל מתקני התצפית, בנייני המחקר והאבטחה ההיקפית. כזכור, ההחלטה התקבלה במסגרת שיחות השלום שנערכו לאחרונה עם ארצות הברית ודרום קוריאה.

שלושה ימים לאחר הודעת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על ביטול הסכם הגרעין עם איראן הודיע ראש אגף הפיקוח בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, טרו ורג'ורנטה, על התפטרותו מבלי לחשוף את המניעים שהובילו להחלטה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם קים ג'ונג און הוא לא כפיל – אני צנצנת! אין מצב שקים גו'נג און המקורי, המטורף, היה מסכים בקלות שכזו להפצצת מתקני הגרעין!
אני אומר לכם – זה כפיל!!!!

ברוך ד' שבת בלי דיווח על תאונות דרכים של מחללי שבת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture