מועצת זכויות האדם בז'נבה

או"ם שמום: דיון במועצה לזכויות האדם בדרישה להקים ועדת חקירה נגד ישראל

בשעה זו מתקיים דיון במועצת זכויות האדם של האו"ם בהצעת החלטה של כווית להציב כוח בינלאומי "שיגן על תושבי רצועת עזה". ארצות הברית צפויה להטיל וטו. נציג ארה"ב בדיון: "הדיון היום הוא תמיכה בארגון הטרור חמאס". ישראל: "תמיכה בפשעי המלחמה של חמאס"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשעה זו מתקיים במועצת זכויות האדם בז'נבה דיון בהצעת ההחלטה של כווית שהופצה אמש לחברות מועצת הביטחון וקוראת להצבת כוח בינלאומי מטעם האו"ם בגבול הרצועה להגנה על תושבי עזה. ההצעה צפויה להתקבל לאור הרוב האוטומטי של מדינות ערב במועצה אך לא תצא לפועל בעקבות הוטו שארצות הברית תטיל על ההצבעה.

הנציב לזכויות אדם של האו"ם הנסיך זאייד בן-ראאד אל-חוסיין פתח את הדיון בהתקפה חריפה על ישראל: "יש ראיות מעטות לכך שהצבא הישראלי ניסה באירועים ביום שני האחרון לצמצם את מספר הנפגעים הפלסטינים", עוד הוסיף כי "חלק מהמפגינים זרקו בקבוקי תבערה וניסו לפגוע בגדרות שהונחו ע"י ישראל בתוך שטח עזה אבל לא בצורה שיצרה איום שיצדיק שימוש בכוח קטלני. הסתירה במספר הנפגעים בין שני הצדדים מראה על התגובה הלא מידתית של ישראל. פלסטינים רבים נהרגו ורק חייל ישראלי אחד נפצע קל".

עוד אמר הנציב לזכויות האדם כי "1.9 מיליון הפלסטינים בעזה…כלואים כמו בכלוב במשכנות עוני בעזה…למה אתה הופך כשאתה יורה על מישהו לא חמוש שלא מאיים עליך? אתה לא הופך לגיבור אלא למשהו אחר לגמרי. אני תומך בהקמת ועדת חקירה בינלאומית עצמאית. על מבצעי הפרות זכויות האדם לשאת באחריות".

נציג ארה"ב במועצה אמר כי "הדיון היום הוא תמיכה בארגון הטרור חמאס. לישראל יש זכות להגן על עצמה ואנו מגנים את חמאס. פרוץ האלימות הוא חלק מדפוס של הסתה מצד חמאס. האלימות בעזה מצומצמת ביחס למקומות אחרים שבהם המועצה צריכה לעסוק. המהלך החד צדדי שהמועצה מציעה רק מוכיח שמדובר בארגון כושל".

שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, אביבה רז שכטר, תקפה את המועצה על החד צדודיות של המועצה "לקח למועצה לזכויות אדם 4 שנים לחזור לאובססיה האנטי-ישראלית. זה לא ישפר את המצב בעזה בשום צורה".

עוד הוסיפה שכטר כי "תושבי עזה אינם אויבינו ואנו מצרים על כל אובדן של חיי אדם אזרחים. אין כיבוש ישראלי בעזה. זה מיתוס. חמאס מנצל בצורה צינית את האוכלוסיה בעזה. זה מצער שכל כך הרבה מדינות נופלות בפח של הנראטיב השקרי של הפגנות לא אלימות. המדינות האלה רק מחזקות את חמאס. הרשות הפלסטינית מסרבת להעביר משכורות לעזה. הרשות הפלסטינית וחמאס מסיתים אזרחים לאלימות, מציבים נשים וילדים בחזית כדי שיהיו יותר נפגעים ואז מאשימים את ישראל ומתלוננים לאו"ם".

השגרירה הישראלית הוסיפה כי ישראל בודקת את עצמה "אנחנו לא חסינים מביקורת. צה"ל מנהל חקירה של כל מקרה ירי. החקירות שלנו הוכיחו עצמן ככאלה שעומדות בסטנדרטים המשפטיים הגבוהים ביותר. אנו קוראים לכם לא ליפול בפח. שמרו על ההגינות המעטה שעוד נותרה למועצה הזו ודחו את ההחלטה שמובאת כאן להצבעה".

השגריר הפלסטיני אמר בדיון כי "המפגינים בעזה רצו להביע את התסכול שלהם מ-50 שנות כיבוש ו-10 שנות מצור על עזה. הם לא היו חמושים. לכן יש לחקור את האירועים בעזה".

ביום שלישי אמר שגריר כווית באו"ם, מנסור אל-עוטיביי, בדיון החירום שכינסה מועצת הביטחון בעקבות האירועים בגבול עזה, כי המטרה הייתה "לספק הגנה לאזרחים הפלסטינים". השגריר הפלסטיני ריאד מנסור הצהיר בדיון כי "הכיבוש הישראלי הוא המקור לאלימות" והפציר במועצה לפעול מיד להפסקת מה שהוא כינה "טבח" בעם הפלסטיני על-ידי ישראל.

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון הגיב היום דיון שמתקיים במועצה לזכויות האדם של האו"ם "שפל חדש של ציניות ועיוות, הצעת תמיכה בפשעי המלחמה של חמאס", תקף דנון. כמו כן, דנון שוחח עם ניקי היילי בנידון וארה"ב צפויה להטיל וטו.

"הציניות והניסיונות לעוות את המציאות הגיעו לשפל חדש", הוסיף השגריר. "ישראל תמשיך להגן על ריבונותה ועל ביטחון אזרחיה מול הטרור והאלימות הרצחניים של החמאס. הצעת ההחלטה המבישה הזו היא הצעת תמיכה בפשעי המלחמה של חמאס נגד ישראל ונגד תושבי עזה הנשלחים למותם למען שימור שלטון החמאס".

שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי התייחסה בדבריה בכינוס מועצת הביטחון ביום שלישי להתנהלות של חמאס. "הארגון הוא שהצית את מעבר כרם שלום – המעבר המרכזי שדרכו מגיע ציוד ומזון לרצועת עזה. אני שואלת אתכם: הייתם מקבלים התנהגות כזו בגבולכם? אף מדינה לא הייתה מרשה לדבר כזה לקרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture