תעלומה בארה"ב: מי גנב והחזיר את ספרי התורה?

בשמחת תורה האחרון, נגנבו ספרי תורה מבית כנסת בברוקלין, כאשר המצלמות תיעדו בעל חזות חרדית במעשה הנפשע. בסוף השבוע, החזירו גויים את ספרי התורה • מי הגנב?

התעלומה הבאה, מסעירה את מתפללי בית הכנסת אבניו או סינאגוג בשכונת ברוקלין בניו יורק, והיא מתחילה בליל חג שמחת תורה האחרון.

בכאב גדול גילו המתפללים כי בעצם החג בו שמחים עם התורה, היה מי שהחליט לגנוב ארבעה ספרי תורה מארון הקודש בבית הכנסת. הכאב גבר שבעתיים כאשר בדיקת מצלמות האבטחה במוצאי החג, גילו כי הגנב הוא בעל חזות חרדית.

צפו בגניבת ספרי התורה:

בליל שישי האחרון, הגיע הסיפור לסופו הטוב. אחד המתפללים, סיים בשעה מאוחרת את חוק לימודיו בבית הכנסת. כאשר יצא החוצה, ראה ארבעה שקיות זבל גדולות מונחות ליד הדלת. הצצה קלה גילתה כי מדובר בספרי התורה.

בתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות כיצד רכב עוצר לאחר חצות הליל בסמוך למקום, ואדם מוציא את שקיות הזבל ובהם הספרים הקדושים, אותם הוא מניח ליד פתח בית הכנסת. מיהו הגנב? האם הוא אכן חרדי? זאת בודקים עדיין בקהילה המקומית.

צפו בגנב מחזיר את ספרי התורה:

דוד גרינפלד, חבר המועצה היהודי אשר הבטיח פרס כספי של אלף דולר למוצא ספרי התורה הגיב הערב באומרו כי מדובר באושר גדול עבור בני הקהילה היהודית. "זה דבר מדהים שספרי התורה חזרו אלינו שלמים", מסר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו