ועידת פריז נפתחה: "אין פתרון מלבד פתרון שתי המדינות"

שר החוץ הצרפתי פתח את ועידת פריז, שמטרתה להניע את תהליך פתרון שתי המדינות לשני עמים - ללא נוכחות ישראלית. "המטרה היא לשים קץ לסכסוך כדי שהאזור יוכל לחיות בשלום ובשגשוג" • נתניהו: "הוועידה הזאת היא בין הפרפורים האחרונים של עולם האתמול"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ועידת השלום הבינלאומית בפריז נפתחה הבוקר בהשתתפות שרי חוץ ודיפלומטים בכירים מכ-70 מדינות וארגונים בינלאומיים. שר החוץ הצרפתי ז'אן מארק-איירו ציין בנאומו בפתח הכינוס כי הוא מודע להסתייגויות בישראל לגבי הוועידה, אך הדגיש כי על הקהילה הבינלאומית להבהיר שאין פתרון אחר לסכסוך מלבד פתרון שתי המדינות. איירו ציין כי הוא מוכן לצאת לאזור מיד אחרי הוועידה כדי להציג את תוצאותיה לישראלים ולפלסטינים.

"כולנו כאן כי אנחנו מודעים לעד כמה המצב דחוף ועד כמה צריך לדחוף מחדש את תהליך השלום", אמר איירו. "אני מודע להסתייגויות לגבי הוועידה הזו ולגבי הספקות האם היא בכלל צריכה להתקיים. אבל צרפת חושבת שזה חשוב לחדש את הדחיפה להשגת שלום. עבור צרפת ומשתתפי הוועידה אין מטרה אחרת זולת השגת שלום, והמצב בשטח מלמד שאין יותר מדי זמן לאבד".

איירו הודה לשר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי על מאמציו הבלתי פוסקים לקידום תהליך השלום, אך הדגיש כי יוזמת השלום הצרפתית העלתה מחדש לסדר היום הבינלאומי את הנושא הישראלי-פלסטיני אחרי שנתיים שבהן הוא לא טופל. "החלטת מועצת הביטחון 2334 הדגישה מחדש את הצורך בפתרון שתי המדינות. עכשיו זה לא הזמן לעצור", הוא אמר.

שר החוץ הצרפתי ציין כי המטרה היא להחזיר את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן. הוא הוסיף כי הודעת הסיכום של הוועידה תדגיש כי אין פתרון אחר מלבד פתרון שתי המדינות וכי הקהילה הבינלאומית מעוניינת לבחון כיצד היא יכולה לסייע לחידוש שיחות השלום. "המטרה היא לשים קץ לסכסוך כדי שהאזור יוכל לחיות בשלום ובשגשוג", אמר איירו.

לדבריו, צרפת נהגה בשקיפות מוחלטת מול ישראל והפלסטינים לגבי יוזמת השלום מאז השקתה לפני שנה. הוא סיפר על השיחות שהוא ובכירים צרפתים אחרים קיימו עם הצדדים בחודשים האחרונים והדגיש כי מיד אחרי הוועידה הוא מוכן להגיע לאזור, להיפגש עם ההנהגה הישראלית והפלסטינית ולהציג את תוצאותיה.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הוועידה שמתכנסת היום בפאריס היא ועידת סרק. היא תואמה בין הצרפתים והפלסטינים, מטרתה לנסות לכפות על ישראל תנאים שאינם מתיישבים עם הצרכים הלאומיים שלנו. היא כמובן גם מרחיקה את השלום, כי היא מקשיחה את העמדות הפלסטיניות, והיא גם מרחיקה אותם ממשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים. אני חייב להגיד שהוועידה הזאת היא בין הפרפורים האחרונים של עולם האתמול. המחר ייראה אחרת – והמחר קרוב מאוד".

צפו בדברי נתניהו:

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, העביר ביקורת הבוקר על החלטת ישראל להחרים את הוועידה. "על נתניהו היה להשתתף בוועידה – לא משום חשיבותה הפוחתת ויכולתה להכריע, אלא כדי להציג עמדה ברורה של מדיניות ישראל בסכסוך ולא לברוח מהמערכה", כתב.

הוועידה, שמתקיימת ללא נציגות של ישראל או הפלסטינים, אינה צפויה לקבל החלטות מעשיות, אלא להיות הצהרת כוונות בינלאומית לגבי תהליך השלום במזרח התיכון. דיפלומטים צרפתים טוענים כי הוועידה מתקיימת בעיתוי הנוכחי, כמה ימים לפני השבעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כדי להעביר לו מסר בדבר החשיבות שמקנה הקהילה הבינלאומית לפתרון הסכסוך הישראלי־פלסטיני והקונצנזוס הקיים בסוגיה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שידאגו לסוריה.ימח שמם וזכרם של כל שונאי ישראל, רשעים .

הלכה למשה מסיני שעשוו שונא ליעקב

נו, אז זה מה שקורה כשאוכלים צפרדעים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture