אושר בקריאה ראשונה: פטור מארנונה לבתי מדרש וישיבות

בשורה: הצעת החוק של יו"ר סיעת שס יואב בן צור ויו"ר סיעת יהדות התורה מנחם אליעזר מוזס עבר בכנסת בקריאה ראשונה • בן צור: "במדינה יהודית ראוי לטפח ולחזק לימוד תורה כחלק משמירה על הצביון, כך עשינו וכך נמשיך לעשות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת מסי העירייה ומסי הממשלה – פטור מארנונה לבית כנסת בתוך בית מדרש, של חברי הכנסת יואב בן צור ומנחם אליעזר מוזס.

כיום קבוע בחקיקה פטור מארנונה לכנסיה, מסגד או בית תפילה אחר, לרבות מבנה או חלק ממבנה שייעודו העיקרי הוא קיום תפילה ולצרכים הנובעים מקיום התפילה ומלימודי הדת ושאין בו פעילות עסקית. בהצעת חוק זו מוצע לקבוע שבמבנה שייעודו העיקרי לימוד תורה והוא משמש ללימוד תורה יראו כבית כנסת רק את החלק במבנה המיועד ומשמש לקיום תפילה באופן קבוע וסדיר נוסף על ייעודו ושימושיו ללימוד תורה, ובלבד שאין בו פעילות עסקית.

בדברי ההסבר נכתב: "בחוק לתיקון פקודת מסי העירייה ומסי הממשלה (פטורין) (מס' 17), התש"ע–2010, נוספה פסקה (1א) לסעיף 5ג(ה) לפקודה, שנועדה להבהיר את המצב המשפטי הקיים ולקבוע במפורש שגם אם מתקיימים במבנה או בחלק ממבנה של בית כנסת שייעודו העיקרי הוא קיום תפילה, לימודי תורה או שימושים נוספים לצרכים הנובעים מקיום התפילה ומלימוד התורה שאינם בגדר פעילות עסקית, לא תוטל ארנונה כללית או אגרה על המבנה.

"למרות תיקון החוק, בית המשפט המחוזי פסק, בהסתמך גם על פסיקות קודמות בעניין, כי הכלל הוא ליתן פרשנות מצמצמת לפטורים הקבועים בפקודה, וזאת כדי שהפטור מארנונה יינתן רק לתכלית לשמה הוא נועד. לפיכך, נפסק בפסק הדין האמור שישיבות ובתי מדרש אינם פטורים מתשלום ארנונה. מטרת הצעת חוק זו היא להבהיר כי אין מקום להחריג את הישיבות ובתי המדרש לסוגיהן מסעיף הפטור החל על בתי כנסת, ולקבוע באופן חד וברור שדין ישיבות ובתי מדרש לעניין הפטור מארנונה זהה לפטור שניתן לבית כנסת, שעה שהמקום משמש ללימוד תורה או לתפילה ואין בו פעילות עסקית."

ח"כ בן צור אמר בדיון בכנסת: "אין פה כוונה לפטור שטחים נוספים לפתור לישיבות או מוסדות אחרים אלא כוונתנו היחידה לפתו בית מדרש שמשמש גם בית כנסת. בעצם אנחנו מרימים על נס את יהדותנו דווקא בימים הללו שגורמים קיצוניים בעולם מנסים לנתק את הקשר בין היהדות למדינת ישראל. זה חוק מזערי מבחינה תקציבית אבל הוא מסמל הרבה דברים ביהדות".

לאחר אישור הצעת החוק אמר בן צור: "אני מברך על מעבר החוק בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. אין לי ספק שהוא יאפשר לבתי מדרש וישיבות לעסוק במלאכת לימוד התורה מבלי להירדף על ידי פקידי העירייה. במדינה יהודית ראוי לטפח ולחזק לימוד תורה כחלק משמירה על הצביון, כך עשינו וכך נמשיך לעשות".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture