הנגבי, ששותף לתנועה הרפורמית, ינהל את המו"מ על מתווה הכותל

בצעד תמוה, מינה נתניהו את הנגבי לנהל את המו"מ על מתווה הכותל. בעבר נאם הנגבי בוועידת התנועה הרפורמית, סיפר על הקשר שלו ובני משפחתו לתנועה ההרסנית, שיבח את פעילותם ותקף את המתנגדים להם, כולל את עמיתיו מהמפלגות החרדיות • הצהרת כוונות?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום את השר לשיתוף פעולה אזורי וממלא מקום שר התקשורת צחי הנגבי לאחראי מטעמו על ריכוז המשא ומתן על מתווה הכותל בשם ממשלת ישראל – כך חשף צביקה קליין באתר NRG.

את הדברים אמר נתניהו לראשי הארגונים והזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים בוועדת התיאום בין ממשלת ישראל להסתדרות הציונית ולסוכנות היהודית, אליו אף הוזמנו שרי הממשלה. בישיבה השתתף הנגבי, יחד עם שר איכות הסביבה זאב אלקין, ואילו שר התפוצות נפתלי בנט לא טרח להגיע לישיבה, למרות סמכותו בנושא.

מי שהיה אחראי על המו"מ במשך מספר שנים היה אביחי מנדלבליט, ששימש כמזכיר הממשלה, והמשמש היום כיועץ המשפטי לממשלה. מדובר במינוי שנחשב תמוה מאוד, שכן השר צחי הנגבי, נחשב כמקורב מאוד לתנועה הרפורמית והוא אף היה נואם הכבוד בוועידה ה-22 שקיימה התנועה בישראל. מלבדו נאמו במקום עוד מספר פוליטיקאים, אך הוא היה היחיד מחברי הקואליציה שנטלו חלק בכינוס התנועה.

בנאומו במקום אמר הנגבי כי הוא אינו מדבר כנציג הליכוד והממשלה, "אך אני רואה את עצמי כנציג שלכם (של התנועה הרפורמית. ש.ס.) בליכוד ובכנסת ובממשלה", הכריז הנגבי לקול תשואות ההמונים. בהמשך סיפר כי הוא נוטל חלק בפעילות הרפורמית במקום מגוריו – מבשרת ציון, ואף התגאה בעובדה שבנו משמש כמדריך במחנה נוער בטקסס מטעם התנועה הרפורמית.

"אני חושב שהעשייה הזאת היא חיונית למדינת ישראל, למרות שאני יודע שהדברים שלי עלולים לצרום לאוזניהם של חלק מהיושבים במליאה שלי, אז האוזניים שלי אטומות לביקורת הצפויה שלהם כי הלב שלי פתוח לעשיה שלכם", הצהיר הנגבי. לאור דבריו אלו עולה התמיהה: האם אדם שהצהיר חד משמעית כי הוא מעדיף צד אחד על פני צד אחר, מסוגל לנהל מו"מ ביניהם?

בהמשך נאומו תקף הנגבי את המבקרים את התנועה הרפורמית, ובהתייחסות לעמדות ההלכה אמר הנגבי כי זה לא לגיטימי להותיר את מה שהגדיר "המונופול על הדת" בידי קבוצה אחת של היהדות, כאשר בכך הוא קורא להכרה רשמית בתנועה הרפורמית כזרם ביהדות, דבר אליו מתנגדים כמובן נציגי הציבור החרדיים, בהתאם להוראותיהם של גדולי ישראל שליט"א שנלחמו נגד ההכרה ברפורמים כחלק ממתווה הכותל.

נאומו המלא של השר צחי הנגבי אף הופץ על ידי אנשי התנועה הרפורמית, וכפי שתוכלו לראות בקטע המצורף, הוא התקבל באהדה גדולה על ידי הרפורמים, שאף קטעו את דבריו מספר פעמים במחיאות כפיים סוערות בעקבות התבטאויותיו בזכותם ונגד המתנגדים להם.

יצוין כי צחי הנגבי נחשב למקורב מאוד לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאף מינה אותו לממלא מקומו במשרד התקשורת בעקבות עתירה בנושא שהוגשה לבג"ץ. השאלה הגדולה היא: האם מדובר בצעד מחושב של נתניהו המבקש במינויו לאותת לרפורמים, המפעילים לחץ בינלאומי על נתניהו בסוגיית הכותל, כי הוא עומד לנקוט בצעדים לטובתם, נגד עמדת היהדות החרדית, או שמא מדובר בצעד שגרתי של הענקת עוד ג'וב למקורב.

גם אם לא מדובר צעד מכוון של נתניהו לטובת הרפורמים, אין ספק כי מינויו של איש, אשר כפי עדותו המצולמת נוטל חלק פעיל בפעילות הרפורמית במבשרת ציון, המחזיק בעמדות ברורות מראש לגבי הצורך בהכרה בתנועה הרפורמית והמצהיר כי הוא אוטם את אוזניו מלשמוע את הביקורת החרדית, הדתית, ושל חביריו במפלגת הליכוד כלפי הרפורמים – אינה מבשרת טובות.

אגב, בתגובה של מפלגת הליכוד לתקשורת בעקבות השתתפותו של הנגבי באותה וועידה נמסר: "ח"כ הנגבי הוא נציג הליכוד בועידה השנתית של התנועה הרפורמית. הליכוד הוא המפלגה הגדולה בישראל והיא איננה מחרימה אף זרם ביהדות. כפי שראש הממשלה נועד מעת לעת עם מנהיגים רפורמים, לבקשתם, כך גם ברור מדוע יש לליכוד עניין להיענות להזמנה ליטול חלק בועידה האמורה. כמובן שבכך אין כדי ללמד על הזדהות עם עמדה כזו או אחרת, ולפיכך אין כל חשש שהדבר יצור מתח עם מפלגות חרדיות בכנסת".

אולי מפלגת הליכוד אינה רואה בדברים כהזדהות עם עמדה כזו או אחרת, אך הנגבי עצמו, שהצהיר בפתח נאומו שהוא אינו מדבר בשם הליכוד, הביע הזדהות חד משמעית עם הרפורמים ועם פעילותם בארץ, ואף קרא להם להגביר את פעילותם. האם ייתכן שאדם כזה יהיה מי שיפריע לפעילותם ברחבת הכותל המערבי?

פנינו לדוברו של השר צחי הנגבי, שלחנו לו את הוידאו עם נאומו בוועידה הרפורמית ושאלנו כך: בהמשך לדיווח על מינויו של השר לאחראי על המו"מ לניהול מתווה הכותל, אשמח לקבל תגובה בעקבות הוידאו בו נראה השר הנגבי מעיד על הקשר שלו עם התנועה הרפורמית ומתבטא נגד המתנגדים להם. האם הוא סבור כי יצליח לפעול בשיתוף פעולה עם כל הצדדים באובייקטיביות ולהביא לפשרה מקובלת?

מלשכת השר צחי נגבי נמסר בתגובה: השר הנגבי העיד בנאומו על ההערכה העצומה שיש לו לתרומת התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית למדינת ישראל. השר הנגבי, שרעייתו עלתה לפני 37 שנים מארצות הברית , מכיר מקרוב את התגייסותה של יהדות אמריקה, שברובה אינה אורתודוכסית, למען ישראל, ביטחונה ורווחתה. עם זאת, השר הנגבי ציין בדבריו כי הביקורת על הרפורמים לגיטימית, ורק בדיאלוג ניתן לקדם יותר הבנה והיכרות עם כלל הזרמים ביהדות. השקפה זו תסייע לשר הנגבי להצליח במשימה שהוטלה עליו: לקדם הבנות שיסייעו לפיתרון משבר הכותל.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נפול תפול ממשלת נתניהו מיד ממש צריך להגיד את זה ג' פעמים ביום בכוונה עצומה.

שמונים אחוז מהבוחרים של הליכוד הם מסורתיים ודברי הנגבי שתומך ברפורמים זה תחילה נפילת הליכוד

זה נשמע כאילו הוסרט בשבת. איך אתם מביאים את זה?

עפ"ל!

החכ"ים החרדים צריכים לבקש בהרות על דברי בלע אלו!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture