מהנדס הבניין שהפך למהנדס טרור וחשף איך חמאס מנצל תושבים

מתאם פעולות הממשלה בשטחים ממשיך במאמציו להשחיר בעיני תושבי רצועת עזה את שלטון החמאס, ומבליט את מעצר פעיל ארגון הטרור כדי לשאול: "ארגון הטרור האגואיסטי חמאס גוזל את כספי הסיוע הבינ"ל מתושבי עזה הנזקקים - עד מתי ימשיכו העולם והעזתים להתעלם מכך?"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, ממשיך, יחד עם אנשי משרד המתפא"ש לנסות ולהשפיע על הנעשה ברצועת עזה בעזרת אתר שהקימו, הפונה, גם בשפה הערבית אל תושבי הרצועה, ומנסה להמאיס עליהם את שלטון החמאס.

היום הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי בסיוע משטרת ישראל, נעצר לחקירה בחודש פברואר מנהל סניף רצועת עזה של ארגון TIKA, ארגון סיוע הומניטארי של ממשלת תורכיה, בחשד כי פעל בזרוע הצבאית של החמאס. במתפא"ש ניצלו את הסיפור לצורכי התעמולה שלהם, וכתבו כך:

ארגון הטרור חמאס אינו בוחל באמצעים כדי לנצל ארגונים בינ"ל בעלי מטרות הומניטריות כדי לקדם את פעולות הטרור שלו על חשבון תושבי הרצועה. חמאס הפך לו לשגרה להשתיל את אנשיו בתפקידי מפתח בארגונים אלה, להשתלט על משאביהם ולהפנות אותם לטרור. האירוע הנוכחי, בו הושתל מוחמד פארוק שעבאן מורתג'א, מהנדס בניין עזתי, בתוך הסוכנות הממשלתית התורכית TIKA, הוא האחרון בשורה ארוכה של אירועים מסוג זה.

ארגון וורלדויז'ן, סוכנות האו"ם אונר"א ועוד רבים אחרים נפלו קורבן בידי אנשי חמאס שניצלו אותם. פעילותם של ארגונים אלו נפגעה, הם הוכרזו כמסייעים לטרור, המוניטין שלהם הוכתם, ועקב אירועים אלה נגרמו תקריות דיפלומטיות בין המדינות המממנות אותם למדינת ישראל. מעבר לכך ובסופו של דבר, הנפגע העיקרי הוא אותו פלסטיני פשוט ונזקק אשר ממנו נמנעים פת הלחם, בית המחסה, החינוך או העתיד לילדיו, לטובת הטרור הרצחני של חמאס.

//www.jdn.co.il/breakingnews/815495

ממהנדס בניין למהנדס טרור

לפני כחודש עצרו כוחות הביטחון הישראליים את מוחמד פארוק שעבאן מורתג'א, מהנדס בניין, תושב עזה, אשר שימש בשנים האחרונות כמנהל הסניף האזורי של הסוכנות הממשלתית התורכית לשיתוף פעולה ותיאום, TIKA. חקירתו של מורתג'א העלתה מידע רב אודות הדרכים בהן ניצל את מעמדו הבכיר בסוכנות כדי לסייע לארגון הטרור חמאס. זאת, תוך פגיעה בציבור הפלסטיני ברצועה ומבלי ידיעת בכירי הסוכנות וממשלת תורכיה.

TIKA- Murthaja Pic Article
מורתג'א

מורתג'א, יליד 1977, למד בתורכיה וגוייס לחמאס בשנת 2008. במהלך שנת 2009, השתלב בזרוע הצבאית כפעיל ביחידת הנדסה, אך שילב פעילות זו עם כהונה כסגן ראש הארגון ה- IHHבעזה. ארגון ה- IHH הוא ארגון תורכי אסלאמי לא ממשלתי שהוכר כארגון טרור על ידי שורת מדינות בעולם ושם לו כמטרה לפעול לדה-לגיטימציה של ישראל. הגוף התורכי הבא אותו שם לו מורתג'א על הכוונת, היה הסוכנות הממשלתית TIKA במטרה לסייע הומניטארית למוסלמים ברחבי העולם. היות הסוכנות הממשלתית ארגון ממומן היטב וניסיון העבר העשיר שלו עם ארגונים תורכיים קרצו למורתג'א והוא ביקש להשתלב בארגון.

מאז הצטרפותו לסוכנות TIKA, בשנת 2012, העביר מורתג'א לחמאס כספים ומשאבים, אשר יועדו לפרויקטים אזרחיים לשיפור מצבם של הפלסטינים ברצועה, בהיקף של מיליוני דולרים רבים. מורתג'א פברק רשימות של "סטודנטים ועניים עזתיים" שהורכבו אך ורק מפעילי חמאס, וזאת תוך הוראה מבכירי ארגון הטרור לגזול את כבשת הרש של המסכנים העזתים, בהיקף של 3 מיליוני דולרים, ולהעניקה לפעילי ארגון הטרור. דוגמא צינית נוספת לפעילותו הפושעת של מורתג'א היא מיזם "חתונת ההמונים לנזקקים בעזה", שעלותו הגיעה ל- 4 מיליוני דולרים מכספי TIKA והועברו לאנשי חמאס ללא ידיעת הסוכנות. רוב "חתני" המיזם היו פעילים הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, וכללו את עבד אל-אסלאם, בנו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, ואת אסמאעיל הנייה, שהיה מעורב יחד עם בכירי חמאס נוספים בקביעת המשתתפים באירוע.

מורתג'א סיבך את TIKA גם בפרויקט הקמת 20 מגדלי מגורים לנזקקים ברצועת עזה, בעלות של כ-13 מיליוני דולרים, כאשר בפועל, הדירות בו יועדו לפעילי הזרוע הצבאית של חמאס בלבד. בפרויקט אחר, העביר מורתג'א 2 מיליוני דולרים נוספים למשפחות מחבלים שהשתייכו לזרוע, במסגרת פרויקט שכותרתו "כספי סיוע הומניטארי לרצועה" – כל קשר בין שם הפרויקט ותכלית הכספים בפועל, כאמור, מקרי בהחלט.

TIKA- InfoGraphic Hebrew

הסיוע ההומניטארי למחבלים לא עצר בבניית מגורים או כסף למשפחותיהם, אלא התעצם במהלך מבצע "צוק איתן" בו 84,000 חבילות מזון שיועדו למשפחות נזקקות בזמן הלחימה הגיעו להאכלת לוחמי הטרור של הזרוע הצבאית של חמאס. דוגמאות אלה מוכיחות כי הזרוע הצבאית זוכה לקדימות על פני שאר העזתים כשחמאס משחקת את רובין הוד בתפקיד ההפוך – גונבת מהעניים ונותנת למחבלים העשירים.

מורתג'א – טרור בע"מ

במקביל לתפקידו ב-TIKA, המשיך מורתג'א להעביר מיליוני שקלים לטרור תחת כובעו הנוסף כאיש IHH וכפעיל בגדוד ההנדסה של הזרוע הצבאית של חמאס. בעזרת כספי ה-IHH הועברו 80,000 דולר לבניית בריכת האימונים של הקומנדו הימי במוצב "בדר" ו-11,000 שקל למימון מדים ליחידות המיוחדות של חמאס. כספים נוספים הופנו לבניית מוצבים, חפירת מנהרות והכנסת ציוד ואמצעי לחימה לרצועה. כל ההעברות הללו בוצעו באופן שיטתי, במעורבות בכירים בזרוע, לרבות מרואן עיסא, מספר 2 בזרוע הצבאית וחבר "הלשכה המדינית" של חמאס. במטרה לסייע בגיוס הכספים, בכירים ב-IHH אף ארגנו משלחות תורכיות לרצועה, אשר זכו ל-"תצוגות תכלית" של הזרוע הצבאית.

השורה התחתונה ברורה. בכירי ארגון הטרור חמאס ובראשם איסמאעיל הניה ויחיא סנואר, לא פועלים לשם האינטרס של תושבי עזה הנזקקים, אלא של אנשי הטרור והמנהרות. ארגון הטרור בוחר לממן את יצרני הרקטות על חשבון יצרני דור העתיד. בחמאס החליטו בשיקול קר וציני לגזול בניית בתי ספר, ביגוד חם ומלגות שהיו יכולים להבטיח עתיד לתושבי עזה. במקום לספק את צורכיהם הקיומיים של תושבי עזה, החליט הארגון להשקיע בפרויקטים ראוותניים ובזבזניים הבאים לספק את האינטרס הצר של חונטה צבאית פנאטית הדואגת לאנשיה בלבד. זאת ועוד, בחמאס צועקים השכם והערב כי עזה על סף פיצוץ בעוד בטנם מתפקעת ומדושנת עונג מגזל הארגונים ההומניטאריים ושימוש בכספיהם כדי לממן טרור.

ארגון הטרור חמאס מוכיח שוב ושוב כי הוא מוכן להחזיק את תושבי הרצועה כבני ערובה לקידום מטרותיו, ואם אפשר לגנוב מהם כדי לאמלל אותם עוד יותר ובכך לסחוט כספים נוספים מהעולם – מה טוב. מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי אמר כי: "ארגון הטרור האגואיסטי חמאס גוזל את כספי הסיוע הבינ"ל מתושבי עזה הנזקקים, חי על חשבונם בעושר ומממן מהם טרור – עד מתי ימשיכו העולם והעזתים להתעלם מכך?".

בעבר ניסה מתפא"ש להשפיע על תוצאות הבחירות ברצועה, ונכשל:

//www.jdn.co.il/news/israel/801081

//www.jdn.co.il/news/military/800512

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture