הרכבת עלתה למירון: עד כמה היא רלוונטית? • ראיון

שנים מדברים על רכבת שתוביל את ההמונים למירון. האם מדובר אכן בפתרון יעיל? שלומי סגל נסע בל"ג בעומר למירון יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, שוחח איתו על הרכבת וחזר עם רשמים מהנסיעה והבטחות גדולות לעתיד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כבר לפני מספר שנים שמעתי על הרעיון להסעת קהל ההמונים אל אתרא קדישא מירון בעזרת הרכבת. מי שדיבר על כך ללא הפסקה, הוא יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, ח"כ מנחם אליעזר מוזס. היו שקיבלו את היוזמה בלעג, היו שפקפקו בתוצאה, ובאופן כללי, נדמה היה שהדבר רחוק מלהתממש.

כאשר קיבלתי, יחד עם שאר העיתונאים בישראל, הזמנה ממשרד התחבורה להצטרף לנסיעת ההשקה תחת הכותרת "רכבת ישראל עולה למירון", הבנתי שלפעמים חלומות מתגשמים. אז נכון שבינתיים נסענו עם הרכבת רק עד לצומת אחיהוד, ונכון שבשלב הבא הרכבת תגיע רק עד לכרמיאל, אבל התכנית יצאה לדרך.

כמה דקות לפני השעה 22:30 במוצאי השבת האחרונה, התייצבתי בתחנת הרכבת בעיר בית שמש. שר התחבורה ישראל כץ, עם כיפה שחורה לראשו, הסתובב כחתן ביום חופתו, קורן מאושר על שהצליח לעמוד בהתחייבותו, ולהשיק את הנסיעה הראשונה עם רכבת ישראל להילולת הרשב"י במירון.

במהלך הנסיעה, כאשר ראיינתי אותו עבור אתר JDN, הסביר שר התחבורה את פשר התרגשותו. "גדלתי במושב. אמצעי התחבורה שלנו הייתה הרכבת", הוא מסביר. בהמשך אף ירחיב עד כמה הוא אוהב ומחובר למסורת ישראל, ולכן הוא כה מאושר לחבר בין הרכבת למקום הקדוש. צפו בראיון עם השר ישראל כץ:

"יש כאן פשוט היסטוריה", אומר לנו השר. "אני מרגיש שאנחנו מחברים את ההיסטוריה לעתיד דרך הרכבת". שר התחבורה מדגיש כי למרות שנסיעתנו בליל ל"ג בעומר השנה הייתה רק עד לצומת אחיהוד, הרי שעד סוף שנת ה' תשע"ז הרכבת תתקרב עוד יותר למירון, ותגיע עד כרמיאל. "בהמשך הרכבת אף תגיע עד לתחנת מירון", הוא מבטיח.

אני שואל אותו מה הצפי לתחנה בצומת מירון. תאריך לא קיבלתי, אבל השר כץ מדגיש כי הוא עומד בהתחייבויותיו. "כל הזמן ניגשים אלי אנשים ואומרים לי: אתה הבטחת ופתאום עכשיו יש. הרי כל הארץ מליאה בהבטחות שקוימו". ישראל כץ מבהיר כי התכנית כבר נכנסה לשלבי התכנון. "כבר עכשיו פועלים להרחבת הרכבת עד קריית שמונה. התחנה הראשונה אחרי כרמיאל תיקרא תחנת מירון, היא תהיה באיזור צומת שבע. היא כבר בתוך התכנון, והיא כבר מקודמת. מתי זה יהיה? במהלך השנים הבאות".

אבל השר כץ מדגיש: "גם עד כרמיאל, הרי יוכלו לנסוע עד לשם עשרות אלפים עם הרכבת, ומשם ייצאו ההסעות עד למירון". ישראל כץ אומר לנו כי לא רק בל"ג בעומר יתאפשר למתפללים להגיע עם הרכבת למירון, אלא גם בערבי ראש חודש. "כבר בערב ראש חודש חשוון הבעל"ט, אני מקווה שאלפים ייסעו עם הרכבת עד לכרמיאל ומשם למירון". רשמנו לפנינו את התאריך.

בהמשך השיחה, הסביר לנו שר התחבורה מדוע החליטה מנכ"לית משרדו להורות על הקצאת האוטובוסים לנסיעה למירון במקום להסעת תלמידים לבתי הספר שפעלו אתמול כרגיל בעקבות החלטת שר החינוך נפתלי בנט. לא נרחיב כעת בעניין, אך אתם יכולים לצפות בדבריו בראיון המלא שהובא למעלה.

באופן כללי, ההתרשמות הייתה חיובית לחלוטין. כל מי שנוסע בתחבורה הציבורית יודע כי לא הרי הרכבת כהרי אוטובוס. הנסיעה חלקה יותר, המושבים נוחים בהרבה, אפשר לקום ולהסתובב (רק אל תסתובבו יותר מידי. זה מפריע), אין צורך בהפסקות באמצע נסיעות ארוכות, ובדרך כלל, הנסיעה גם מהירה יותר מאוטובוס.

מתחנת בית שמש עד צומת אחיהוד, נסענו במשך קצת יותר משעתיים. מצומת כרמיאל עד לירידה במירון, לקח לנהג האוטובוס שלנו מעט יותר מעשרים דקות נסיעה. מעט אחרי 01:00 בלילה, הגענו להילולת הרשב"י במירון. את תחושת הרווחה כאשר ניתן סוף סוף למתוח את הרגליים אחרי הישיבה הארוכה באוטובוס, לא הרגשתי השנה…

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא לשכוח את הרב מנחם אליעזר מוזס שכל הרעיון של הרכבת למירון היה שלו.

עם כל הכבוד לפתרון הנפלא של רכבת למירון,
הנסיעה למירון בעבור רוב הנוסעים הינה חד פעמית בשנה.
מאידך הפקק הנצחי בהשומר – ב"ב, לבני ברקים ולעשרות אלפי המבקרים בה יום יום שבתות וחגים,בבחינת "סיוט מתמשך" שצפוי להחריף אחרי בנית מאות יח"ד ב"לובינסקי".
בעוד מקסימום שנתיים יסעו, מעט התל אביבים שנוסעים בתחבורה ציבורית, ב – 28 דקות מתל אביב לירושלים, דרך הרכבת המהירה לירושלים.
המרחק בין צומת קוקה קולה למחלף גנות שם עוברת המסילה לירושלים הינו בס"ה 6.5 ק"מ, מדוע שלא תהיה רכבת ממרכז ב"ב לירושלים.
הגיע הזמן להתמקד בבעיות התחבורה התמידיות. המכלות כספם זמנם ותורתם של הנוסעים מדי יום.
ולא בבעיה חד פעמית בשנה.

הפוליטיקאים מחפשים סקופים וכותרות לא פתרונות תלמד את זה אחד ולתמיד

הפיתרון היחיד לבעיית הפקקים בגוש דן הינו רכבת תת-קרקעית

מצטרף לתגובה של יוסי,
אני לא יודע כמה זה מעשי לבנות רכבת בכביש 4, אבל זה וודאי שכבר הגיע הזמן לעשות תחנת רכבת באזור צומת גנות.
הערת אגב: מומלץ לכל מי שלא אוהב פקקים לעבור לגור בפריפריה, כי במרכז בונים על הגגות ועל המרתפים, מוסיפים קומות לגובה, מרחיבים בניינים וכו' וכו', בהתאם לרצון הציבור שרוצה לגור בבני ברק,
מי שרוצה איכות חיים מוזמן לעבור לפריפריה, שבונים עכשיו כמה שכונות חדשות לציבור החרדי בהר יונה, טבריה, וכמו כן גם בחיפה ועפולה, וכמובן שיש לדאוג לתחבורה מתאימה ממקומות אלו לממרכז.
לדוגמא עם חינוך "כביש עוקף כפר כנא" בכביש 6, ייקח נסיעה מבני ברק להר יונה שעה עגולה, פחות ממה שזה אורך היום נסיעה מירושלים לבני ברק (דרך כביש 1).

למשה
במסילת הרכבת לירושלים נכרו ב"סלע" שלוש מנהרות כשהארוכה מביניהם היא בת 11.5
ק"מ. פה מדובר על אדמת כורכר ואורך של 6.5 ק"מ, מה שבהחלט מאפשר לכרות מנהרה מתחת לכל התנועה העמוסה של כביש גהה.
בנוסף על פי פרסומי משרד התחבורה, מתוכננות תחנות משנה לרכבת בירושלים מעבר לזאת הראשית. כך גם בירושלים ניתן להקים תחנת משנה, באחד הריכוזים החרדים דוגמת קרית בעלז \ צומת סנהדריה וכו'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture