הגר"מ מאזוז: "להילחם עבור הכותל גם עד כדי הפלת הממשלה"

בשיעורו השבועי, תקף ראש הישיבה הגר"מ מאזוז את התנועה הרפורמית: "רוצים לנעוץ ציפורנים כמו חזיר שנעץ את ציפורניו בחומת ירושלים". "כאשר באו הכותים ורצו להשתתף בבניין בית המקדש, ענה להם עזרא: לא לכם ולנו לבנות בית לאלוקינו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

​במהלך שיעורו השבועי התייחס מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז לדיון הצפוי בבג"ץ, בסוגיית הכותל הרפורמי, והתריע כי לאור כישלונות העבר בנושאים השבת והכותל בכל הקשור לבג"ץ, הפשרנות והססנות שהביאה להחלטות קשות, זה הזמן לעורר את הנציגים הדתיים להציב את העניין כעקרון ברור ולא להתפשר בזה כלל.

"​עוד שבוע ימים יש דיון על הכותל המערבי, עוד הפעם הבג"ץ, הרפורמים אחרי שנכשלו בגרמניה, אחרי שהרסו את היהדות אחרי שהעבירו על דתם אלפים בברלין, הלכו לאמריקה, אבל הם אומרים שאין להם עתיד, למה? הדור הבא כבר מתחתן עם גויות והם מעודדים את זה עושים חתונה רבאיי מכאן וכומר מכאן, ראיתי מי שכתב שאין לך רגע בעולם שלא משתמד יהודי משתמדים לאלפים רבבות, ואח"כ מה קורה הבן של הגויה הוא גוי, אפילו שהוא זרעך, אז מה עשו באו לכאן ורוצים לנעוץ ציפורנים כמו חזיר שנעץ את ציפורניו בחומת ירושלים.

"רוצים לעשות מתווה הכותל, רוצים לחלק את הכותל, עכשיו יהיה מקום לחסידים מקום לליטאים מקום לספרדים ומקום בשבילם, אבל הם לא יהודים! הם נגד התורה נגד היהדות הכל מותר בעיניהם. היה פעם חילוני אחד היה ח"כ מובא בספר של הרב צוריאל בובליל, הגיע לחו"ל, לא ידע איפה לעשות כיפור, נכנס לטמפל-טמבל רפורמי, הגיע הרבאיי ניגן להם כל נדרי אח"כ אמר להם רבותי יש לכם כאן מסעדה תכנסו תאכלו, זה כיפור זה?! מכוניות, אוכל, מה השיגעון הזה זה לא יהדות! זה זיוף של היהדות!

הגר"מ מאזוז המשיך: "יותר גרוע, מביא שמה בליל פסח אומר להם, יש לנו שני ברכות המוציא לחם מן הארץ על פיתה חמה מהתנור, ועל אכילת מצה, על מצה. לא מתביישים?! אתם באים לכותל המערבי לקבוע יתד, מה לכם ולכותל המערבי?! אחד מהם, אמר בזמנו על ירושלים "ירושלים מתה סבתא זקנה צריכים לקבור אותה בכבוד" תודה רבה על הכבוד, אתם עכשיו באים אחרי שאתם רואים את הניסים שעשה לנו ה' אתם מתנפלים על ירושלים?! זה לא שלכם, תעשו לכם כותל בתל אביב, תעשו שם מה שתרצו!

לדברי ראש הישיבה, "כאשר באו הכותים ורצו להשתתף בבניין בית המקדש, ענה להם עזרא: לא לכם ולנו לבנות בית לאלוקינו" מה לכם ולנו זה לא שייך לכם! לכן השרים הדתיים צריכים לעמוד על זה, להילחם על כך, לדעת שאם לא יסכימו לדבר הזה תיפול הממשלה! ואל תחשבו אם תיפול הממשלה מה יהיה עלינו, אל תדאגו, שאדם נלחם על האמת, האמת מנצחת תמיד כשאדם פשרני, בהתחלה שיחקו עם השבת, אח"כ עם הכותל, עם המקוואות, בכל משחקים, אין דבר כזה! אדם צריך למסור את עצמו, ואז הקדוש ברוך הוא עוזר! גם בדור שלנו יש ניסים, ויהיו ניסים, יעמדו על זה לא יקרה כלום! כשאדם משתדל על הדבר יש סיעתא דשמייא, רק שאנחנו פשרניים!

בסוף דבריו חשף מרן ראש הישיבה לראשונה, כי העניין כואב להרבה רבנים ששולחים לו מכתבים לדבר ולזעוק על העניין: "אם לא ששולחים לי מכתבים תדבר על זה, לא הייתי מדבר על זה, מה אני, וכי אני שופט ישראל, לא דיין, לא אב"ד, ולא שופט לא כלום! אומרים זה נשמע ברחבי העולם אז תדבר, מה שאפשר לעשות נעשה, כל אחד מי שבידו למחות שיעשה​".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צדיק בסדום.

צדיק אמיתי.

מילה בסלע ממש תענוג דברים אמיתיים כל כך. שווה לשמוע את השיעור השבועי

מילה בסלע ממש תענוג דברים אמיתיים כל כך. שווה לשמוע את השיעור השבועי. ואני מקווה מאוד שהנציגים החרדים יעשו את מה שהרב אומר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture