שוב זה קורה: ילד חרדי קפץ לכביש ונדרס על ידי מכונית

וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם: ילדים המתפרצים לכביש ניתן לראות בכל הערים, אך נדרש מהאמונים על קדושת החיים לחנך את הילדים לזהירות יתירה • גם המבוגרים בינינו נדרשים לשים לב ולהעביר את הילדים הממתינים במעברי החצייה • וגם: הנחיות להליכה בטוחה לילדים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התורה מצווה אותנו: וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם. אומנם הדברים אינם כתובים במפורש לגבי שמירת הנפש במובן הפיזי שלה, אך כבר פסק כן הרמב"ם להלכה כי כי כל מעשה שיש בו סכנת נפשות, מהווה עבירה על מצוות שמירת הנפש. סרטון שני שמתפרסם תוך שבוע אחד בו נראים ילדים חרדים המתפרצים לכביש, הביא אותנו לפרסם את ההנחיות הבאות, לתועלת הציבור ועל מנת לעשות את מיטב ההשתדלות כדי למנוע את האסון הבא, היה לא תהיה.

התיעוד הראשון כבר התפרסם באתר, ובו נראים כמה ילדים משחקים בכביש, צועדים בו וחוצים אותו מצד לצד. זה נגמר באסון. אחד הילדים, כבן 8, נפצע מרכב חולף ופונה לבית החולים. הילד נראה חוצה את הכביש שניות לאחר ששני אוטובוסים עברו במקום, וכמה שניות לאחר מכן פרץ שוב לכביש – ואז נפגע מרכב שנסע במהירות.

הסרטון השני, מגיע אלינו מניו יורק. בתיעוד, שצולם ממצלמת רכב, נראה ילד חרדי המתפרץ לפתע לכביש, נפגע מהרכב, אך למרבה הנס, הוא מתרומם עצמאית וממשיך ללכת.

בכל שכונה בה תמצאו ילדים משחקים, תמצאו ילדים היורדים, לעיתים מבלי לשים לב, לשחק בשולי הכביש. לאחר פרסום תיעוד התאונה מהעיר החרדית ביתר עילית, היו מגיבים בתקשורת הכללית שמיהרו לטנף על הציבור החרדי. אב הילד, כתב בתגובה: "מדהים לראות את כמות השצף, סילוף ונאצה בתגובות לסרטון המזעזע. פתאום כשזה קרוב מבינים קצת מה זה שיימינג. אז ככה: אין לי 20 ילדים, אני לא מזלזל בחוקי המדינה, לא גונב כסף מהמדינה ומחנך את ילדי יום יום על חוקי זהירות בדרכים. אני לא מזניח את ילדי, אוהב אותם ודואג להם כמו אבא חילוני, אבא אנגלי או כל אבא אחר".

בהמשך כתב: "המעשה שהילד שלי עשה הוא חמור מאוד, אין ספק שהוא לא עשה את זה מרוע אלא משובבות כמו שאין ספק שצריך לחנך אותם שוב ושוב לשמור על זהירות בדרכים". אף אנו, אין כוונתנו חלילה לקטרג, אלא להיפך: לנצל הזדמנות זו, כאשר התיעודים הקשים נראים לעינינו, על מנת לשנן את ההנחיות, ולעשות הכל על מנת להעביר אותם לילדינו שיפנימו אותם. החיים חשובים מידי, אסור לשחק איתם.

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים ומנתוני מחקרים בעולם עולה, כי היפגעות ילדים כהולכי רגל מתאפיינת במספר היבטים: חסימת שדה ראיה, שכיחות הפגיעה בגילאים שמתחת ל 5 שנים, הפגיעה מתרחשת לרוב בילדים שהיו ללא ליווי, הפגיעה מתרחשת לרוב באזור מגורים. על מנת לפתח בקרב הילדים את המיומנויות הנדרשות בחציית כביש עלינו להכיר במגבלות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות האובייקטיביות המאפיינות ילדים צעירים, ומקשות עליהם בהתמודדות ובהשתלבות במרחב התנועה.

אבחנה בין ימין לשמאל: ילדים מתחת לגיל 9 מתקשים להבחין בין ימין לשמאל. קושי זה מחייב אותנו להנחות אותם להסתכל לכל הצדדים.
הערכת מהירות ותפיסת מרחק: יכולת הילד להעריך מרחקים ומהירויות מוגבלת. הילד עלול לטעות בהערכת מהירויות גבוהות ובהערכת המרחק שעצם מסוים נמצא בו.
קשב: יכולת הקשב של ילדים בכלל, ושל ילדים מתחת לגיל 5 בפרט, מוגבלת. הדבר מתאפיין בכך שהילדים מוסחים בקלות מרעשים וגירויים, ובכך שהם עסוקים בפרטים שאינם רלוונטיים לביצוע המשימה.
ראייה וראות: כיון שהילד נמוך בקומתו: הוא רואה פחות ונראה פחות.

המלצות ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים להליכה בטוחה:
– ילדים עד גיל 9 חייבים בליווי מבוגר בעת חציית כביש.
– בוחרים יחד עם הילד את המסלול הבטוח לבית הספר. בוחרים בדרך הכוללת את המספר הקטן ביותר של כבישים שיש לחצות. חשוב ללכת יחד עם הילדים בנתיב הנבחר, לתרגל עמם את כללי הזהירות ולהימנע מקיצורי דרך.
– מוודאים כי הילד יסתכל לכל הכיוונים לפני חציית הכביש. מלמדים אותו לעצור על שפת המדרכה, להסתכל לכל הכיוונים ורק אז לחצות את הכביש.
– מלמדים את הילד לא לחצות כביש בין מכוניות חונות, מאחורי אוטובוסים או שיחים. רוב התאונות נגרמות מזינוק אל הכביש, כשהנהג אינו מבחין בילד.
– מנחים את הילד לוודא שכל המכוניות עוצרות בכל המסלולים.
– מדגישים בפני הילד כי עליו ליצור קשר עין עם הנהגים ולוודא שהם הבחינו בו.
– מלמדים את הילד לחצות כביש במעברי חצייה. מלמדים אותו ללכת ולא לרוץ. מלמדים אותו לציית לתמרורים, לסימונים ולמשמרות הזה"ב.
– שמשו מודל לילדיכם להליכה בטוחה. ילדים צריכים גם לשמוע הסברים על כללי הליכה בטוחה אך גם לראות הדגמות של כללי הליכה בטוחה.

כמובן, שיש צורך להדגיש שוב ושוב בפני הילדים כי בשום פנים ואופן אין לרדת לשחק על הכביש! כמו כן, אנשי חינוך ביקשו להעיר את תשומת ליבם של ההורים למעשי הקונדס של הילדים, שלעיתים מנצלים את הזמן לאחר סיום יום הלימודים בתלמוד תורה, בדרכם הביתה, לביצוע מעשי קונדס מעין אלו, שעלולים להסתיים באסון. על ההורים לשים לב ולשמור על ביטחון ילדיהם.

ולסיום, מילה אל המבוגרים בינינו: נכון, לפעמים אנחנו ממהרים מאוד לכולל, לעבודה, למניין האחרון של מנחה או לאוטובוס. אבל שימו לב לילדים הקטנים העומדים ליד מעברי החצייה ומתביישים אפילו לבקש מהמבוגר הזר שיעזור להם לחצות את הכביש בבטחה. על גמילות חסדים שמעתם?

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה צדיק.
עבר לפני שניה תאונה, אבל הוא לא יזוז בלי כיפה!!!!!!!!!!!!!

מחריד,לא להאמין! הילד פשוט קם לאחר התאונה מבלי שום פגע
ומה מצבו של הילד ובקליפ הראשון עוד יותר מפחיד ראיתם כמה הילד עף באויר ה" ירחם!!
אני חושבת שכדי להראות את הסרטונים לילדים כך שהפחד ללכת על הכביש יתגבר ויפחדו לרוץ ולעבור את ההכביש ללא השגחת מבוגר

לדעתי עלית על הנקודה.
העניין כולו זה החינוך!!
הילד החמוד הזה ככל הילדים במקומותינו קבל חינוך טוב בעניין הכיפה, וזה רק ממחיש לנו שבהחלט אפשר לחנך, אז בבקשה בואו נחדיר גם על ונשמרתם מאד וזהירות בדרכים..

לא הבנתי מה זה בלו ב4 ש"ח

אם זה היה אבא של הילד שחצה ליפני חוסר אחריות של האבא מזעזעת!!!

ליהודי:
לדעתי בלו עולה פחות מ-4 ש"ח, אין מושג למה הוא כותב "בלו ב-4 ש"ח".
אבל דבר אחד ברור לי: שהוא הצליח ליצור עניין מדבר שהוא אפילו לא כלום, וכל פעם שתיתקל בכותרת "בלו ב – 4 ש"ח" יקפוץ לך בראש, שמדובר באותו מג'נון…

ועוד דבר:
בתור מבקר שמתי לב שהוא תמיד מדבר לעניין !!

"תשומת לב" גם שאתם מדברים בפלפון ורואים תאונה
אנא תעצרו רגע ותבדקו מה קרה !!!!!
ולא כמו האברך בסרטון השני שפשוט אדיש ואפילו לא מתקדם לעבר הילד במ"ר
יעלה תפסיקו לדבר בטלפון ברחוב ותראו מה קורא סביבכם !!
אולי מישהו גנב אותך ? אולי מישהו צריך את עזרתך ??

אני דווקא התרגשתי מאוד מנקודה אחרת מהתיעוד של נוי יורק, שימו לב דבר ראשון שהילד החסידי עשה אחרי שנפגע בעוצמה מהרכב הוא הרים את הכיפה תוך שבריר שניה מהפגיעה וחבשו חזרה על ראשו מי כעמך ישראל !!!!!!!!

אבל אשמים אנחנו!!!!!!!!! אל תגידו לא אנחנו שפכנו דם.

אני הולכת בכל בוקר בעיר בב מרחק 40 דקות מקצה לקצה בשעות הבוקר והצהרים.
וילדים עומדים בלחץ הבוקר ובחום השמש בצהרים.
ואנשים עוברים ולא רואים?????????????
מה עם חסד??????????.

כנ"ל תגובה שלישית ל בלו ב…ב…ב… נו.. אה ב 4 שקל

עוד משהו : מבוגר, תדע לך כשאתה עובר כביש שלא במעבר חציה, ובעיקר ברמזור אדום יש ילד שעוקב אחריך ורוצה לעשות "כמו הגדולים" ראיתי במו עיני במעבר חציה של רחוב ירמיהו בירושלים מבוגר שבעת ההמתנה לרמזור שיתחלף החליט לעבור ילד שגם עמד ברמזור מסתכל עליו ועבר גם, אוטובוס ילדים של חיידער עם נהג צדיק (שאני מכיר) עשה את הסיבוב מרחוב נחמיה והעיף את הילד כמה מטרים הילד נפצע בינוני, מכאן האחריות עלינו להבין שגם אם אנחנו חושבים שאנחנו יודעים לעבור באדום תוך זהירות יש ילד שעוקב אחריך ולא יודע להיזהר!!!!!!!!!!!!!!!! אמר כבר הרה"ק מבעלזא זי"ע לאחד ששאל עם לנהוג על אוטו שיקפיד על כל הכללים של חוקי תנועה כמו עשרת הדיברות ום בעמצע הלילה כשאין אנשים ברחוב!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture