ירושלים דצרפת • תיעוד: טקס הכתרת הרב הראשי של שטרסבורג

בטקס מרשים הוכתר הרה"ג רבי אברהם ווייל שליט"א כרבה של שטרסבורג והריין התחתון בצרפת. נציג הממשלה שנכח בטקס הודה בנאומו: "לצרפת חוב גדול ליהודים. חלקנו בימי ממשל וישי היה גדול בשואת יהודי אירופה האיומה" • וידאו וגלריה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

"שטרסבורג של ימינו מחדשת ימיה כקדם וראויה לכתר תורה. יותר מאלף יהודים לומדים מתחנכים וגדלים על ברכי התורה בחינוך תורני עם כוללי אברכים להוראה, מוסדות תורה וחסד והיהלום שבכתר; כולל לדיינות שהוקם על ידי הקונסיסטואר. ראויה שטרסבורג כיום לחזור ולהיקרא; ירושלים של צרפת": כך אמר הגאון רבי פנחס גולדשמידט שליט"א נשיא 'ועידת רבני אירופה' במעמד הכתרת הרה"ג רבי אברהם ווייל שליט"א כרבה של שטרסבורג ואזור הריין התחתון בצרפת, שהתקיים בבית הכנסת הגדול בעיר.

הגר"פ גולדשמיט הוסיף: "זכיתם, קהילת שטרסבורג והרב ווייל העולה על כס הרבנות בה כיהנו מצוקי ארץ. גאוני הדורות שספריהם נלמדים בכל בתי המדרש בעולם כולו הוא הגבר הראוי לחיזוק הקהילה ומוסדותיה כאיש אשר רוח בו בין אדם למקום ובין אדם לחברו עדי נזכה כולנו לעלות לארצנו הקדושה במהרה בימנו".

בטקס המרהיב השתתפו מאות מבני הקהילה בראשות הגר"פ גולדשמידט, אב"ד אמסטרדם הולנד – הגאון רבי אליעזר וולף שליט"א, רבה היוצא של שטרסבורג – רבי אליקים גרשון גוטמן שליט"א, רבו של אזור הריין העליון – רבי יעקב פחימה שליט"א, הרב הצבאי האזורי – הרב יונתן בלום, רבני שטרסבורג ואזור אלזס, נציג רבנות טולוז – הרב יוסף יצחק מטוסוב, רבה של קהילת 'חמדת שלמה' בשטרסבורג – הרב מנדיל סממה, נשיא הקונסיסטואר בצרפת – מר יואל מרגי, נשיא הקונסיסטואר של אלזס – מר ג'ון פול קלינג, נציגי הממשלה והעיריה, וראשי קהילות וארגונים מישראל ומאירופה.

באמירת 'מה טובו אהלך יעקב משכנותיך ישראל' התכבד החזן והפייטן אבי אוחיון, יחד עם מקהלת בית הכנסת הגדול בראשות שארל אקרמן.

בנאום נרגש לאחר שעיטרוהו הרבנים וראשי הקהילה בטלית אמר הגר"א ווייל; '"קטונתי מכל החסדים ובכבוד ובחרדת קודש אני מקבל את הכהונה הרמה בעיר שבה כיהנו גאוני תבל ואעשה כל שביכולתי כדי להיות ראוי להמשיך את שושלת הקודש. אני מודע לאתגרים העומדים לפני ובראשם הצעירים דור העתיד שיש לקרב. לבנות איתם את העתיד על לבת העבר המפואר תוך חיזוק הקהילות ומוסדות התורה והחסד".

לאחר תפילה לשלום צרפת והקראת מינוי הממשלה ע"י נשיא הקונסיסטואר מר קלינג, נשא דברים חמים נציג הממשלה ושר הפנים מושל 'המזרח הגדול' של צרפת מר ז'אן לוק מארקס: "לצרפת חוב גדול ליהודים. חלקנו בימי ממשל וישי היה גדול בשואת יהודי אירופה האיומה ואנו גאים בהתחדשות היהדות, למרות האנטישמיות החדשה המתפתחת באירופה כולה". מארקס גולל במשך דקות ארוכות את תולדות יהודי צרפת לאורך כאלף שנים והבטיח בשם הממשלה כי צרפת תעשה כל שתוכל במלחמה באנטישמיות בכדי שיהודים יחיו בה בשלווה ובביטחון תוך חופש דת ושמירת מצוות היהדות.

הרה"ג רבי אברהם ווייל נולד בשטרסבורג וקיבל את הסמכתו לרבנות בבית המדרש לרבנים בפאריס שבראשות הרב יצחק גוגנהיים. בשנת תש"ע מונה כרבה של טולוז שבצרפת ולפני כשנתיים נבחר כחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה'.

הקהילה היהודית בשטרסבורג היא מהעתיקות והידועות באירופה ומיוחסת מאז ימי הרומאים. לאחר מלחמת העולם השנייה שמהלכה גורשו ונרצחו ע"י הנאצים שבו היהודים לשטרסבורג. רבה הראשי דאז רבי אברהם דויטש זצ"ל קרא לגאון רבי אברהם דוד הורוביץ זצ"ל, לימים אב"ד ביה"ד של העדה החרדית בירושלים, לשמש כאב"ד שטרסבורג, עובדה שהיתה נדירה ביססה את הקהילה והפכה אותה למרכז רוחני ותורני בולט בצרפת עם מוסדות תורניים רבים ומערכת כשרות מפורסמת. כרבה של העיר כיהן גם מי ששימש כרבה של צרפת וכנשיא 'ועידת רבני אירופה' שנים רבות הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק זצ"ל

כיום חיים בשטרסבורג כעשרים אלף יהודים המרוכזים בכמה קהילות ובהם; הקהילה החרדית הותיקה עוד מלפני מלחמת העולם השניה, קהילת "עץ חיים", שבראשות הגאון רבי שמואל עקיבא שלזינגר שליט"א, חבר כבוד בועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', ומשפחות רבות מבית מדרשם של רבי אליהו אביטבל ורבי גדליה נדל. בעיר פועלים עשרות בתי כנסת ובתי מדרש ומוסדות חינוך מפוארים על טהרת הקודש.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה ירושלים? ירושלים יש רק אחת ויחידה!!!!
אל תחיו באשליות חבר'ה!

בהצלחה מאיתנו

למה בישראל אין כאלה דברים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture