Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו מרוצה מדברי אבו מאזן: "עוזרים לנו להציג את האמת"

ראש הממשלה התייחס לדברי אבו מאזן אתמול ואמר: "היום כשאדבר על כך עם מנהיגי העולם זה יהיה יותר ברור מאשר אתמול. הוא חשף את האמת". במהלך ביקורו בהודו התייחס נתניהו גם לתקיפות ברצועה ואמר: "אתם רואים שצה"ל לא תוקף דיונות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ב') בעת ביקורו בהודו לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצה המרכזית של אש"ף שבו הגדיר את ישראל כ"פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים": "הוא חשף את האמת, הוא קרע את המסכה והוא הביא לכלל הציבור את האמת הפשוטה שאני עמל להחדיר אותה במשך שנים ארוכות – ששורש הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים הוא הסירוב המתמיד שלהם להכיר במדינת היהודים בגבולות כלשהם".

לדברי נתניהו, דברי אבו מאזן "עוזרים לנו להציג את האמת. כי אם רוצים אי פעם להגיע להתפייסות ושלום מוכרחים להבין מדוע הסכסוך הזה נמשך כל כך הרבה שנים. יש כל הזמן הסתרה של זה ואני פועל הרבה שנים להחדיר את האמת הבסיסית ששורש הסכסוך הוא הסירוב הבלתי פוסק והבלתי משתנה, של הפלסטינים להכיר במדינת היהודים בגבולות כלשהם.

"זה נחשף בדברים שלו. הדבר הזה משרת את היעדים המדיניים שלנו כמעט יותר מכל דבר אחר, במובן הזה שאנחנו יכולים לתבוע את התביעה האלמנטרית, ההגיונית והאמיתית, שאף אחד לא מעלה אותה, זה עוזר לנו להעלות אותה, בלי השינוי של העמדה שאבו מאזן ביטא לא יהיה שלום. היום כשאדבר על כך עם מנהיגי העולם זה יהיה יותר ברור מאשר אתמול".

אבו מאזן גם תקף אמש בחריפות את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שטען שהוא מתכוון לקצץ בסיוע לפלסטינים על רקע סירובם כביכול לשתף פעולה בתהליך המדיני. "ראיתי בטוויטר ציוץ", אמר יו"ר הרשות וציטט: "אנחנו לא מביאים לפלסטינים כסף מפני שהם מסרבים למשא ומתן". על כך הוא הוסיף בערבית "יח'רב ביתכּ. איפה הצעת לי את זה? בטלפון? בטלוויזיה?". עוד אמר כי "לא נקבל את התוכנית שלו. עסקת המאה הפכה לסטירת המאה".

על כך אמר נתניהו: "אני חושב שאבו מאזן עושה את מה שהוא עושה כיוון שהוא ככל הנראה חושש מיוזמה מדינית אמריקנית. הוא מנסה להוציא את האמריקנים מתפקיד המתווך ולנסות להחליפם בגורמים אחרים. במשך זמן רב מדי, הרשות הפלסטינית פונקה על-ידי הקהילה הבינלאומית, שלא העזה לומר להם את האמת, לא בעניין ירושלים, לא בדבר הכרה במדינת ישראל ולא בדבר דרישות וצעדים אחרים שלהם. הם תמיד קיבלו ליטוף וזה השתנה. זו בעצם הפעם הראשונה שמישהו אמר לו את האמת בפנים".

בהתייחסות למצב ברצועת עזה על רקע הריסת מנהרת הטרור בגבול רצועת עזה-מצרים, אמר נתניהו כי "אנחנו פועלים לפי האינטרסים הביטחוניים שלנו. אנחנו לא מוכנים לקבל תקיפות נגדנו מעזה ומחמאס ומגורמים אחרים. אנחנו רואים את חמאס אחראי לכל תקיפה שיוצאת משטח עזה. המדיניות שלנו לא משתנה, יתר על כן, אתם רואים שצה"ל לא תוקף דיונות. לא נקבל תקיפות, זו המדיניות העקבית שלי מאז שאני ראש ממשלה. אתם רואים בסוף שלאורך זמן המדיניות הזאת משתלמת. מעת לעת אתה נכנס לחילופי מהלומות, אפילו למבצעים, אבל אין דבר כזה, תחת הנהגתי, שיורים ומטפטפים לשטח ישראל".

לדבריו, "הבעיה העיקרית של עזה היא לא כניסה ויציאה של סחורות, הבעיה העיקרית היא שחמאס לא מטפל בבניית התשתיות הבסיסיות שהאוכלוסייה העזתית זקוקה להן, כמו: חשמל, מים, ביוב. כשמדברים על קריסה מדברים על קריסת המערכות האלה. זה מצב אבסורדי שמדינת ישראל היא זו שצריכה לטפל בצורכי החיים הבסיסיים ביותר שהשלטון של חמאס פשוט מפקיר".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture