מה אני אשם שהמזוזה הייתה פסולה? • צפו בממתק לשבת

קניתי מזוזה לכל חדר בבית, שמתי מזוזה בפתח חדרה של בתי, למה אני אשם שהמזוזה הייתה פסולה? האם לכן מגיע לי עונש שבתי תחלה? • צפו: ממתק לשבת פרשת אמור עם הרב נחמיה וילהלם, שליח הרבי מליובאוויטש זצוק"ל בבנגקוק

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני כארבעים שנה היה בארץ יהודי שבתו הקטנה חלתה מאוד והרופאים לא הצליחו למצוא מזור למחלתה, המצב הלך והחמיר ואז פגש אותו חב"דניק שהציע לו לכתוב מכתב לרבי, הרבי בירך את הילדה והציע לבדוק את המזוזה בפתח חדרה, בדקו את המזוזה והיא נמצאה פסולה, החליפו מזוזה והילדה מיד החלימה, היהודי כתב לרבי שהוא רוצה להודות לרבי על הברכה אבל חייב גם לשאול שאלה, "אני קניתי מזוזה לכל חדר בבית, שמתי מזוזה בפתח חדרה של בתי, למה אני אשם שהמזוזה הייתה פסולה האם לכן מגיע לי עונש שבתי תחלה ואם חלילה לא הייתי שואל אותך ומחליף את המזוזה, מי יודע מה היה קורה"

הרבי עונה לו במשל מקבוצת חיילים שיוצאת לשדה קרב והמפקד אומר לחיילים שכולם חייבים לחבוש קסדות בגלל שהמקום מסוכן, אחד החיילים לא שם לב שהקסדה שלו הייתה סדוקה, זרקו עליו אבן גדולה הקסדה נשברה והוא נפצע, כשהמפקד מגיע לבקר אותו הוא אומר למפקד "אני לא מבין למה מגיע לי עונש להיפצע הרי מילאתי את ההוראות, מניין לי לדעת שהקסדה סדוקה?" המפקד אומר לו "חייל יקר, ברור שלא קיבלת עונש, אתה היית בסדר אבל מה לעשות שהקסדה לא הגנה עליך כי היא לא הייתה תקינה" על בסיס זה כותב לו הרבי "המזוזה אמורה להגן על יושבי הבית, "שומר דלתות ישראל" כשאתה כתבת לי שהבת שלך חולה ולא מוצאים תרופה, הבנתי שחסר משהו בהגנה ולכן הצעתי לבדוק את המזוזה, כשתיקנתם את ההגנה הבת החלימה.

בפרשה שלנו אנו מצווים על ספירת העומר "וספרתם לכם ממחרת השבת… שבע שבתות" בשבועות אלו אנו סופרים את הימים ומתכוננים למתן תורה על ידי זיכוך המידות והרגשות שלנו כדי שנהיה מוכנים כמו במתן תורה "כאיש אחד בלב אחד".

ידוע שבתקופה זו של ספירת העומר נוהגים במנהגי אבלות בגלל 24 אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו בתקופה זו, חז"ל אומרים לנו שהם מתו מכיוון "שלא נהגו כבוד זה בזה" וזה ממש לא מובן, ראשית הרי מדובר בתלמידי רבי עקיבא שהמשפט הכי מפורסם שלו הוא "ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה" ואיך יכול להיות שדווקא הם נכשלו בכלל הגדול של הרב שלהם?

ושנית גם אם נכשלו בזה האם מגיע להם למות בגלל דבר כזה? מוסבר על כך בחסידות שהם לא רבו במובן הפשוט של המילים אלא שכל אחד מהם חשב שהוא זה שמבין הכי נכון את כוונתו של הרב וזלזל בהבנה של חברו ודווקא כתלמידים של רבי עקיבא נדרש מהם הרבה יותר להקפיד על אהבת רעים, במיוחד בתקופה זו של הכנה למתן תורה בה כולנו משתדלים לחזק את עצמינו באהבת ישראל, כשהם לא קיימו זאת הייתה חסרה להם ההגנה שמצוות אהבת ישראל נותנת ולכן ברגע שהחלה מגיפה לא היו מוגנים והמגיפה שלטה בהם.

כמובן עלינו ללמוד חלילה לא לזלזל בזולת גם אם הוא נראה שונה ממני או חושב שונה ממני ובתקופה של ספירת העומר וימי ההכנה למתן תורה נחזק את ההגנות שלנו על ידי הוספה באהבת ישראל שתביא לנו בקרוב את הגואל ותכין אותנו לקבל את התורה מתוך אחדות ישראל אמיתית.

שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב"ד בנגקוק תאילנד

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture