צילום: דובר צה"ל

פרטים חדשים על התקיפה בסוריה; תיעוד השמדת סוללות הטילים

קצין בכיר הודה לראשונה במתקפת מנע ואמר: "שלשום סיכלנו מתקפה שכבר יצאה לדרך". לדבריו, "להערכתנו יש לאיראנים בסוריה רקטות לטווח רחוק יותר מאלו ששוגרו אתמול" נתניהו מאיים על אסד: "אם הצבא הסורי יפעל נגדנו – נפעל נגדו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

דובר צה"ל פרסם היום (חמישי) סרטון מהתקיפה אמש, המתעד טיל הפוגע ישירות בסוללת טילים המותקנת על משאית כשמסביבה מספר אנשים.

תיעוד השמדת סוללת טילים איראנית

קצין בכיר בחיל האוויר אמר הערב (חמישי) כי המבצע בו תקפו כוחות צה"ל באיראן הוא הגדול ביותר מאז 1974, וכי צה"ל נערך אל תקיפת כוח קודס כבר כמה שבועות.

"תוך פחות משעתיים", כך משתף, "נתקפו עשרות מטרות איראניות בסוריה של כוח 'קודס', בניהן גם המשגר מימנו נורו הטילים לעבר רמת הגולן – הצלחנו לסגור עליו מעגל". בין המטרות שנתקפו היו אתרי מודיעין, מחסני נשק, עמדות תצפית ואתרי לוגיסטיקה הפזורים בדרום המדינה, בדמשק וגם צפונית לה. "תוך כדי התקיפה, שוגרו לעבר מטוסינו טילי קרקע אוויר מכל הסוגים", מספר הבכיר, "כל סוללה ששיגרה לעברנו – הושמדה".

מערך ההגנה האווירית ערוך מזה מספר שבועות ונפרש לאורך כל הארץ להתמודדות עם תרחישים בכל אחת מהגזרות – גם ברמת הגולן. המערך, שיירט את הרקטות שאיימו בהצלחה, כלל אנשי סדיר ומילואים. בימים אלו מבוצע תחקיר ראשוני לצורך למידה אך יחד עם זאת מצהיר הקצין הבכיר: "כל ניסיון פגיעה בריבונות ישראל מתוך שטח סוריה הוא חמור ויזכה לתגובה נחרצת".

"אנחנו נערכים לכל תרחיש בצפון לראות את מהלכי ההמשך של האיראנים בסוריה וגם חיזבאלה בלבנון וגם חמאס בעזה. הפעלנו סד"כ מטוסים רחב", סיפר. "זה היה בלילה בשמיים עמוסים שדורשים תכנון קפדני והשמיים מלאים בטילים, הודענו לרוסים שאנו הולכים לפעול בסוריה. לא פירטנו את המטרות. אנחנו לא אומרים להם איפה הולכים לתקוף ומה המטרות".

הקצין אמר כי ביירוט השתתפו אנשי סדיר וגם אנשי מילואים. "הזהרנו את הסורים שלא יאפשרו לאיראנים לפעול משטחם. הניסיון הסורי להיות חוצץ בינינו לבין היעד נגד האיראנים לא יתאפשר. התיאום עם הרוסים עבד והודענו להם מראש", הסביר.

עוד אמר כי מערך ההגנה האווירית הסורי לא נפגע למרות מלחמת האזרחים. "הם עם מחסנית די מלאה. המסר שלנו לסורים הוא פשוט: 'ביכולתנו להגיע לכל מקום'. אנחנו מניחים שיש להם רקטות לטווח יותר רחוק מטווח 40 ק"מ".

הקצין גם לקח אחריות לתקיפה שבוצע בסוריה יום קודם לכן ואמר "סיכלנו שלשום את המשגר שניסה לירות רקטות בטרם ביצע את הירי. לא זיהינו את המשגר אמש לפני שירה, מדובר במחט בערימה של שחט, אך הוא הותקף זמן קצר לאחר שירה", מסר הקצין.

צפו: מפקד עוצבת הבשן בתדרוך בגולן

מפקד עוצבת הבשן, תא"ל עמית פישר, התייחס היום להסלמה ואמר: "אנחנו רוצים גבול שקט כפי שהיה ב-40 השנים האחרונות, מי שיתקרב לגבול נדאג להרחיק אותו בכל אמצעי שיידרש". תא"ל פישר הוסיף: "במהלך החודש האחרון כוחות אוגדה 210 של פיקוד צפון וכוחות החטיבה המרחבית, חטיבת הגולן, פעלו בצורה נמרצת על מנת להגן על גבול רמת הגולן. במהלך הלילה המאמץ הנוסף היה לאתר ולפגוע באותם גורמים שיורים עלינו, שלוקחים חלק בפעילות ההתקפית כנגדנו".

"קיבלנו סיוע רב מאוד מיכולות כיפת ברזל ובזכות מאמץ מודיעיני איסופי ויכולות אש מתקדמות הצלחנו לפגוע בכוחות אויב משמעותיים שעמדו בתקופה האחרונה כנגדנו", הוסיף מפקד העוצבה. "במספר שעות של לחימה הישגנו הישגים משמעותיים".

"אם הצבא הסורי יפעל נגדנו – נפעל נגדו"

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנסה היום כדי לדון בהתפתחויות הביטחוניות בצפון הסתיימה לפני זמן קצר. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר ישיבת הקבינט כי ״איראן חצתה קו אדום. התגובה שלנו הייתה בהתאם. צה"ל ביצע תקיפה נרחבת מאוד נגד מטרות איראניות בסוריה. צבזכות היערכות נכונה של כוחותינו גם בהתקפה וגם בהגנה, הפעולה האיראנית נכשלה. אף רקטה לא נחתה בשטח ישראל".

נתניהו גם שיגר מסר לנשיא סוריה "אנחנו נמצאים במערכה ממושכת, והמדיניות שלנו ברורה: לא ניתן לאיראן להתבסס צבאית בסוריה. אתמול העברתי מסר ברור למשטר אסד: הפעולה שלנו מכוונת נגד מטרות איראניות בסוריה. אבל אם הצבא הסורי יפעל נגדנו, אנחנו נפעל נגדו. זה בדיוק מה שקרה אתמול, סוללות של הצבא הסורי ירו טילי קרקע-אויר נגדנו, ולכן פגענו בהן".

"הקהילה הבינלאומית צריכה למנוע את ההתבססות של כוח קודס האיראני בסוריה. אנחנו צריכים להתאחד כדי לכרות את זרועות הרשע המתפשטות שלו שם ובכל מקום. אני חוזר ואומר: מי שיפגע בנו – אנו נפגע בו שבעתיים, ומי שנערך לפגוע בנו – נפעל לפגוע בו קודם לכן. כך עשינו וכך נמשיך לעשות״ דברי נתניהו.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיעה היום באופן חריג לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. בלשכתה אמרו שהיא הוזמנה על ידי ראש הממשלה להשתתף בישיבה. רגב, תא"ל במיל', מעוניינת מזה זמן מה להצטרף כחברה או משקיפה בקבינט המדיני ביטחוני אך ראשי הקואליציה האחרים התנגדו עד כה לבקשת ראש הממשלה לצירופה כחברה מן המניין.

צפו בדברי ראש הממשלה בקרייה בתל אביב

ריבלין: "פנינו לעימות מתמשך מול המשטר האיראני"

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס אף הוא למתיחות באזור רמת הגולן ואמר כי "פנינו לעימות מתמשך מול המשטר האיראני. הרפובליקה האסלאמית של איראן כפי שבא לידי ביטוי גם במסמכי הארכיון שנחשפו על ידי לוחמי המוסד וזרועות המודיעין, במבצע נועז ומבריק, מהווה את האיום הגדול ביותר על שלום האנושות בכלל ועל מדינת ישראל בפרט".

במהלך נאומו בכנס הרצליה, ריבלין הוסיף להביע תמיכה בהחלטת טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין והבהיר כי ישראל נחושה למנוע את ההתחמשות האיראנית. "לא נאפשר התבססות איראנית בגבולותינו", אמר. "לא בסוריה ולא בלבנון. לתפיסתי, האיום של התבססות איראנית בסוריה, לצד חימושו של חיזבאללה ושל חמאס על ידי איראן, מהווים את האיום המידי והמטריד ביותר מולו ניצבת ישראל, בימים אלו".

במהלך היום נפגש שר החינוך נפתלי בנט, המשמש כחבר בקבינט, עם נציגי מדינות זרות בישראל, זאת בעקבות המצב הביטחוני. במהלך המפגש סקר בנט את המדיניות הביטחונית של ישראל. "אנו מצפים מכם לתמיכה כנגד השאיפות הגרעיניות והצבאיות של איראן", אמר בנט. "אסור למכור את העתיד תמורת שקט קצר טווח".

במפגש השתתפו שגרירים וסגני שגרירים מטעם המדינות רוסיה, קנדה, אוסטרליה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה, הודו, נורבגיה, אוקראינה, אוסטריה, פינלנד ועוד. "משנת 2000 התבססה האסטרטגיה הישראלית על התקווה שהרקטות של חיזבאללה יחלידו, מה שהוביל להתעצמות של חיזבאללה והפיכתו לאיום משמעותי על מדינת ישראל", הוסיף בנט. "עכשיו כשאיראן מנסה לבסס את עצמה בסוריה אנחנו לא הולכים לעשות את אותה טעות שעשינו בלבנון. אנחנו מוכנים ליצור עימות בקנה מידה נמוך בהווה כדי למנוע איום משמעותי יותר בעתיד".

מוקדם יותר ארצות הברית התייצבה לצד ישראל וגינתה את "מתקפת הרקטות הפרובוקטיבית" של איראן מסוריה והביעה את תמיכתה בזכותה של ישראל להגן על עצמה. הבית הלבן הזהיר כי טהראן נושאת באחריות להסלמה במצב. לפי צה"ל, ישראל עדכנה את ארצות הברית – כמו גם את רוסיה – בתגובה הנרחבת לאותו מטח שהסתיים ללא פגיעות וללא נפגעים.

"פריסת מערכות הטילים והרקטות ההתקפיות של המשטר האיראני בסוריה נגד ישראל היא בלתי-מתקבלת על הדעת והתפתחות מסוכנת במזרח התיכון כולו", נמסר מהבית הלבן. "משמרות המהפכה של איראן נושאים באחריות מלאה להשלכות מעשיהם הפזיזים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו נראה עייף, מיסכן – הוא לא יכול לישון…

ההוא שם מפקד העוצבה בול קול כמו של ביבי

לא יודע
משום מה נתניהו הצחיק אותי בנאום הנ"ל
זה נראה כאילו הוא מדבר כמו נביא מהתנ"ך
שיודע אם יצליח במלחמה מול האויב או לא
הוא כ"כ בוטח בעצמו שכביכול הוא השליט ומושל וכו'
ה' ירחם
זה מגחך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture