Abed Rahim Khatib/Flash90

העימותים הצפויים מחר בגבול: חשש מחטיפת חיילים; חמאס מפרק עמדות

בשל החשש מעימותים נרחבים מחר, צה"ל עוצר את עבודות בניית המכשול בגבול עזה. במקביל, דובר צה"ל מפרסם סרטון המתעד פעילי חמאס מפרקים עמדות כדי לאפשר גישה נוחה יותר לגבול. כרוזי אזהרה לתושבי הרצועה הוטלו מהאוויר • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בצה"ל נערכים לעשרות אלפי המשתתפים שצפויים להשתתף ביומיים הקרובים בהפרות הסדר האלימות בגבול רצועת עזה, לרגל "יום הנכבה". בשל האירועים הצפויים הוחלט בצה"ל לעצור את עבודות בניית המכשול מול עזה, זאת כדי להתמקד באבטחה ולא לייצר מטרות נוספות או לסכן אנשים נוספים. כמו כן זוהו ניסיונות חטיפת חיילים בחסות הפרות הסדר.

בתוך כך, ארגון חמאס מפרק כמה מעמדותיו על גבול רצועת עזה כדי לעלות את כמות המשתתפים ולהעניק להם גישה יותר נוחה לגדר הגבול לקראת מחר, טקס פתיחת השגרירות האמריקנית שאמור להשתלב גם עם אירועי יום הנכבה שיצוין ביום שלישי. בצה"ל מאשימים כי חמאס מנצל את הפרות הסדר לביצוע פעולות טרור בכסות ההמון, לפגוע בתשתיות הגדר ולבצע פיגועים בשטח ישראל.

על פי הודעת דובר צה"ל, שליטתו של חמאס באירועים ניכרת בפעולות הסתה גלויה לאלימות, קריאה להגעה לגדר, ארגון לוגיסטי ובשליטה על המתרחש מעמדות שליטה בקרבת גדר המערכת. בימים האחרונים זוהו פעילי חמאס כשהם מפרקים עמדות אלה, לקראת יום ה"נכבה". הפעולה מוכיחה כי חמאס מסיר את הרסנים ופועל באופן גלוי על מנת להעצים את הפרות הסדר האלימות. צפו:

דובר צה"ל מסר כי "חמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה וממנה ולאור זאת מוטלת עליו האחראיות הכוללת לאירועים ולהשלכותיהם. צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל ובתשתיות ההגנה שלה ויממש את חובת ההגנה על אזרחי ישראל".

היערכות צה"ל לקראת אירועי מחר כוללת פריסה מוגברת של כמה גדולים לוחמים בגבול עזה, יחידות מיוחדות, כוחות איסוף מודיעיניים וצלפים. כמו כן, יתוגבר פיקוד המרכז בכמה גדודים לוחמים וצוותי איסוף מודיעין. במסגרת ההערכות לשבוע זה הופסקו אימוני הכוחות הלוחמים הסדירים, ומירב המאמצים יופנו להתמודדות עם הפרות הסדר האלימות.

בנוסף, היום הטיל צה"ל באמצעות מטוסים, כרוזי אזהרה מהתקרבות לגדר, מניסיון פגיעה בה ומניסיונות לבצע טרור. "בתקופה האחרונה מנהל חמאס פעילויות אלימות וטרור כנגד מדינת ישראל לאורך גבול ישראל ורצועת עזה. חמאס מסתיר את כישלונותיו הרבים ומסכן את חייכם. בזמן הזה חמאס גונב את כספיכם ובאמצעותו חופר מנהרות על חשבונכם. מגיע לכם ממשלה יותר טובה ועתיד יותר טוב. צה"ל מזהיר אתכם מהתקרבות לגדר. צה"ל נחוש להגן על אזרחי ישראל וריבונותה מול ניסיונות הטרור של חמאס בחסות הפרות הסדר האלימות, אל תתקרבו לגדר ואל תשתתפו בהצגת חמאס המסכנת אתכם", נכתב על הכרוזים.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אםפשר תרגום מהכרזות בבקשה

מה התמונה על הצד שני ומשפט שנגמר בסימן שאלה?

משועממים
צריך לתת להם תחליף
משהו יצירתי שיעסיק אותם

יש לצאת דחוף מהרטוריקה הזאת שהאוכלוסייה כולה צדיקה.. "מגיע לכם יותר" כאילו אין אחריות לעזתיים אלא רק לכנופיית השילטון שלהם… להזכירכם. חמס עלה לשלטון בקלפי על אף שהביא לעזתיים עוני ומלחמות. זו בחירה של העזזזתיים. הם לא רוצי דבר. דיי להתיילס כאילו הם בני ערוסה.. זה פשוט לא נכון

תרגום:
רוצה למות?
אל תתקרבו לגדר חמאס מתעתע בכם

יהודים!
זעקו בתפילה ואל תרפו לרגע שלא ייחטף ח"ו אף חייל וכדומה ה' ישמור המצב לא פשוט אמהות יהודיות לא יושנות בלילה, ערב ר"ח סיון יום גדול לא רק לתפילות על הילדים שלנו אלא על כל עמ"י

הרב משה! יש לי מה להגיד לך. קודם כל אני מתפלל שהממשלה הקטנונית הזאת יבינו שהתושבים בעזה כן רוצים חיי שלום ולצערנו הציונות משקרת לנו בנחישות בגלל שנאתם לערבים. התקשורת מראה שנאה של הערבים כלפינו וזה שקר. רק חמס בעצמם השונאים האמיתיים לא התושבים הפשוטים של עזה. מה שכן צריך היה זה שהצבא יכנס לתוך עזה ויהרוג את הטרוריסטים החמס"ניקים בלבד וייעשה פיזור וסינון וישארו רק התושבים התמימים של עזה. ולהכרית את הדבר הזה שנקרא עזה של פלסטין. זה יהיה עזה של ערביי ישראל ולהכריח אותם שהם יהיו ערבים ישראלים ולא יקראו יותר פלסטינים. פשוט לעשות מ ה פ ך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture