"אמא, משעמם לי": 10 רעיונות לתעסוקת ילדים בחופש הגדול

החופש הגדול כבר כאן, הקייטנות אוטוטו מסתיימות וזה הזמן להפוך את 'לימון השעמום' ללימונדה • בלונים, תחפושות, חולות, סבון וספרים - הם רק חלק מהרעיונות שיהפכו את הימים האלו לאפקטיבים ומעשירים • והעלות? אפסית

כתבות נוספות בנושא:

סקר: אם את עובדת במקום עבודה חילוני, האם חווית אפליה על רקע דתי?
"שכלית או רגשנית?!" מבולבלת? הפוסט שיעשה לך סדר
סלט עגבניות חריף קל להכנה
מוטיבציה לדיאטה? אל תחכי לה, היא לא תבוא לבד:)

חלק מהקייטנות כבר הסתיימו, ואלה שלא, אוטוטו תסתיימנה גם הן. 'בין הזמנים' לפנינו והימים הארוכים דורשים שנספק לילדים החופשים תעסוקה בריאה ומרגיעה, מעניינת מספיק, לא מבלגנת או מלכלכת ורצוי בחינם. או כמעט חינם.

אז הנה קבצנו לפניכם 10 תעסוקות ללא עלות או בעלות נמוכה.

אבל קודם 2 המלצות חשובות:

  • הכינו לוח תכנון של הימים שלפניכם וכתבו בכל יום את הפעילות המתוכננת. כך תצרו ציפיה ורצון להנות אצל הילדים. כל יום ספרו והסבירו לילדים מה יהיה מחר.
  • החליטו על סדר יום קבוע והיצמדו אליו. לדוגמא:

קימה (אפשרי לאחר מעט את שעת הקימה כדי "להרגיש בחופשה", אך אל תתנו לילדים לישון עד הצהריים, זה עלול להפיל אותנו לחוסר שלווה!)

תפילה

ארוחת בוקר

משחק משותף

פעילות

יציאה וכד'

רצוי לכתוב את סדר היום בגדול ולתלות במקום בולט בבית.

 

ועכשיו – מה עושים איתם כל יום מבלי לחורר את הארנק?

 

  • 1) ספרים – את הספרים שבבית הם קראו מכריכה לכריכה ופחות מוצאים בהם עניין. 2 אפשרויות לגיוון: הראשונה החלפת ספרים (באופן זמני כמובן) עם משפחות השכנים ו/או בני הדודים. והאפשרות השניה היא ללכת לספריות, עירוניות (אם הן מתאימות מבחינה רוחנית) או פרטיות. יש ספריות שניתן לקרוא בהן ללא תשלום, וכן יש אפשרות להירשם לתקופת החופש בתשלום סמלי. והנה לכם מגוון ספרים חדשים בשבילכם והנאה מרובה לחובבי הקריאה.

ספרים

  • 2) גינה ציבורית חדשה – את הגינה שליד הבית מזמן מיציתם. זה הזמן לעשות צעדה לגינות מרוחקות יותר. בכל עיר יש מגוון גינות שעשועים, שברובן, מן הסתם לא הייתם. הכוונה היא לא בהכרח למקום חדש אלא מקום חדש עבורכם.

אם יש לכם רכב או סבלנות לנסוע באוטובוס אז הכינו תרמילים ולכו תהנו בפארקים הגדולים – הרצליה, רעננה, כפר סבא, פארק הכט בחיפה וכד'. (שימו לב – ברב המקומות האלה משלמים על חניה)

גינה

  • 3) קישוט אבנים – הולכים לטיול בטבע ובסביבה הקרובה (שזה פעילות בפני עצמה) ואוספים אבנים וחלוקי נחל. חוזרים הביתה, מוציאים טושים, צבעים ומכחולים ומתחילים לצייר ולצבוע!

מניחים הכל מסודר במדף בחדר הילדים והנה לכם תערוכה למופת!

חלוקי נחל

  • 4) באולינג ביתי – קחו את בקבוקי השתיה (אפשר גם בקבוקים קטנים, לזאטוטים) שנשארו לכם משבת ומלאו אותם במים. סיגרו היטב! אם אתם רוצים מים צבעוניים, הכניסו מעט צבע מאכל או קרפ או טוש ישן שכבר לא עובד. קשטו את הבקבוקים. דאגו שלכל ילד יהיה כדור. סדרו את הבקבוקים בשורה והתחילו לשחק! יש להפיל כמה שיותר בקבוקים בעזרת הכדור. ככל שהמשתתף מבוגר יותר הוא עומד רחוק יותר מהבקבוקים כדי שיהיה מאתגר.

באולינג

  • 5) קיר ציור – לכו לחנות היצירה הקרובה או לחנות טמבור וקנו גלינות ניר ענקיים. (אם יש גלינות בריסטול – הכי טוב). הדביקו את הגליונות על הקיר. תנו לילדים צבעים, טושים ומדבקות והנה שעת יצירה משותפת. אם הילדים גדולים, ניתן לתכנן את הציור וליצור ממש תמונה. ואם אתם ממש זורמים – אז תנו להם גואש! עד גיל 80 הם יזכרו את החוויה הזו…!

 

  • 6) צאו איתם לים – לא, לא למים. לחול! בנו איתם ארמונות, קשטו בצדפים, חיפרו מנהרות, תיצרו בורות ומלאו במים. וגם – השכיבו ילד וכסו אותו מכף רגל ועד צוואר בחול. אח"כ תתחלפו. קחו מראש בחשבון שהחזרה הביתה תיעשה עם ילדים סחוטים מעייפות! וטיפ חשוב – את הבגדים המצופים בחול תלו על החבל ככה, איך שהם. כשהבגדים יבשים, נערו אותם וכל החול יברח גם מהקפלים הניסתרים!

 ארמון חול ים

  • 7) בועות סבון – חווית ילדות בלתי נשכחת! עשו זאת במרפסת, בחצר או באמבטיה. מלאו דלי במים וסבון. (יש לקנות לשם כך סבון מיוחד או להסתפק בשמפו…). הצטיידו בכלים שונים ליצירת הבועות: מחבט מזרונים, קשים, קולב וכיד הדמיון. והתחילו לנשוף… איזה כיף!

 בועות סבון

  • 8) ארוחות משותפות – זה הזמן להעביר את הילדים קורס מזורז ברזי המטבח. תני לכל ילד תפקיד ונצחי על המלאכה. תני להם לתת רעיונות וצאו לדרך חדשה במטבח! תופתעי לגלות מה הם יודעים להכין ואיך פתאום מה שהם הכינו כל כך טעים להם…

 

  • 9) משחקי בלונים – קנו מספר חבילות בלונים. ונפחו את כולם. (או חלק). מלאו את החדר בבלונים, וכמה נעים "לשחות" בבריכה! שחקו משחקי תחרות, תופסת (נסו לרוץ בין מיליוני בלונים). "מי מוצא ראשון בלון אדום?" "מי מפוצץ בלון בעזרת כוס?" 2 ילדים מחבקים בלון עד שמתפוצץ. וכן על זה הדרך.  היזהרו מילדים קטנים העלולים לבלוע חלקי בלונים.

 

Coloured air balloons. 3d render.

.
  • 10) משחקי תחפושות – פורים לא רק באדר. הוציאו את ארגז התחפושות ותנו לילדים יד חופשית. זה יעסיק אותם זמן רב ויפתח להם את הדמיון למשחקי חברה. תוכלו להמציא הצגה או להמחיז סיפור שהם מכירים. יהיה נפלא!

 מסכה

שיהיה לכם חופש נפלא ובטוח!

רעיונות נוספים לתעסוקות – בשבוע הבא אי"ה!

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
3 1 הצבעה
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רעיונות מצויינים לא לגלאי שנה וחצי

קל מאד להעסיק ילדים בגילאי שנה וחצי. שירים וסיפורים, משחק הרכבה, כפות וסירים, הסתכלות מהחלון, אפילו במבה… ועוד מליון דברים. חוץ מזה שהם עדיין לא בגיל של להגיד "אמא, משעמם לי!". קל להסיח להם את הדעת.

בבקשה תנו גם רעיונות לחופש לגילאי 14 עד 16 תודה

מעולה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture