כבר לא שקופה – סיפור לשבת / תמר מרקוס

חני מציעה לאביגיל ולנעמה עוגיות מלוחות. לאביגיל מלוח מספיק, אבל כרסום עוגייה עדיף מהשתיקה המביכה הזו. ''טעים מאד, חני, את אפית?'' אומרת אביגיל. חני מצחקקת: ''נראה לך? למי יש זמן, בקושי אני שורדת את היומיום. עם עבודה תובענית כזו, איפה אכניס אפייה?''

כתבות נוספות בנושא:

סקר: אם את עובדת במקום עבודה חילוני, האם חווית אפליה על רקע דתי?
"שכלית או רגשנית?!" מבולבלת? הפוסט שיעשה לך סדר
סלט עגבניות חריף קל להכנה
מוטיבציה לדיאטה? אל תחכי לה, היא לא תבוא לבד:)

כבר לא שקופה / תמר מרקוס

 

תחושת העליבות והמבוכה חזקות כל כך, עד שאביגיל חוששת שפניה משנות את צבען לסומק בלתי מחמיא. לידה רוחשת השיחה בעירנות, והיא רק שואלת עצמה שהנסיעה תסתיים סוף סוף, שבתחנה הבאה תעלה לרכבת חבורת גימלאים והיא תפנה להם את מקומה, שנושא השיחה יתחלף כבר או שהבייביסיטר תתקשר לצורך דחוף. אבל שום דבר מאלו לא קורה. הרכבת עוצרת בצומת עד הלום, מה שמבשר על חצי שעה נוספת של עינוי. לקרון עולה רק בחור צעיר שמתמקם בסוף הקרון הריק בנינוחות, נושא השיחה ממשיך לככב בעוז, ו…כנראה שהבייביסיטר מבלה בנעימים בגינה ומסתדרת היטב.

"אמרתי לבוס שאחזיר תשובה מחר, הוא ממש לוחץ עלי", רק נדמה לה שנימת התנשאות דקה נלווית למילותיה של חני? "מה הוא מציע לך בתמורה לפרוייקט"? שואלת נעמה בעניין. "אצלנו הוא מצ'פר היטב, זוכרת את הבונוס שקבלתי על הפרויקט של גולן".

חני מציעה לאביגיל ולנעמה עוגיות מלוחות. לאביגיל מלוח מספיק, אבל כרסום עוגייה עדיף מהשתיקה המביכה הזו. "טעים מאד, חני, את אפית?" אומרת אביגיל. חני מצחקקת: "נראה לך? למי יש זמן, בקושי אני שורדת את היומיום. עם עבודה תובענית כזו, איפה אכניס אפייה?"

אביגיל מתכווצת. וחני ממשיכה בטבעיות: "זוכרת. כמובן שהוא הולך לשלם מצוין, אבל דו"חות כספיים וביקורת על לקוח גדול כזה, זה אתגר רציני". "קחי את זה כמחמאה, ואל תפספסי, זו הזדמנות מעולה לעבוד עם לקוח גדול. מקפצה מקצועית", נעמה מפרגנת לחני מכל ליבה, לו"ז העבודה שלה צפוף גם כך.

"גם בעלי אומר ככה, כנראה שאלך על זה. תגידי", היא משנה נושא בפתאומיות, אולי נמאס לה לדון שעה ארוכה על מלכ"ר, ועוסק פטור, רשם עמותות ושאר מושגים שנשמעים לאביגיל זרים להחריד. "שמעת על הביקורת שחטפו… ", וכבר היא שוקעת בסיפור מסעיר וליבה של אביגיל שוקע.  סביבה מתעופפות המילים: "ביקורת, זה בא להם בהפתעה מוחלטת", "רישום כוזב", "גיידסטאר", השיחה מתלהטת.

אביגיל שותקת, נלחמת בדמעות, ופתאום היא נזכרת בתאומות שלה. בנות השבע מחליפות מדבקות הלוקיטי בהתלהבות, ובצד עומדת חברה וידיה ריקות. והיא מביטה בהן, ועליבות בפניה. כל כך רוצה לחוש קשורה ושייכת, אבל מרכולתה ריקה ואין לה מה להציע. התאומות שלה היו רגישות דיין כדי להבחין בכך, ולעבור לשחק בגומי. אבל פה? יושבות שתי חברות שלה, והיא בינותן, נוסעות לנחם חברת ילדות שיושבת שבעה. והיא מרגישה מיותרת כל כך בדיונים החשובים סביבה, מה כבר יכולה מטפלת משפחתון פשוטה לתרום לשתי רואות חשבון בכירות?

'תתביישי לך', היא גוערת בעצמה. 'חברה יושבת שבעה על אמא, ואת עסוקה בקטנות, מתרכזת בעצמך?' אבל היא לא מתנחמת, ולא מצליחה להתרומם מעל ה'קטנות', ולפניה עוד חצי שעה ארוכה, ארוכה. היא מרגישה קטנה כל כך, כמו אפס שלצידו מאזן נושא מספרים מבטיחים, עלובה וחסרת ברק. סביב חברותיה הילה נוצצת של כשרון, עשייה, עבודה מכובדת, אתגרים. והיא…חבל שבאה בכלל. שקופה.

רכבת

– – –

בת מצווה לנועה, בתה של אחותה ציפי. אביגיל הגיעה מוקדם כדי לעזור, מובילה בזהירות את מיטב יצירותיה אותן הכינה לערב. יחד עם בנותיה היא מקפלת באמנות מפיונים ורודים, מותחת ראנר כסוף ומשווה לשולחן מראה משובב.  מיניאטורות השוקולד שלה קוצרות קריאות התפעלות מכל מי שנכנסת, וכשאביגיל מסדרת את הפטיפורים הוורודים-לבנים ליד עוגת הבת מצווה המרשימה שהכינה, מכריזות כולן ש"תמיד ידענו שאביגיל הקונדיטורית המושלמת של המשפחה".

אט אט מתקבצות האחיות והגיסות, האחייניות ובנות הדודות. אביגיל במרכז הענינים. אמא שלה מתעניינת ביצירות הגסטרונומיות המרהיבות, ללי גיסתה מוודאת שאביגיל זוכרת את בת המצווה של בתה בעוד חודשיים, ודודה נלהבת מהצד השני מתעניינת בטכניקת "הזילוף המעוצב והמדויק". בנות הדודות והאחייניות עסוקות בפטפוטים עם נועה הנרגשת באמצע, אמה של נועה מחברת את המקרן למחשב, ו…אביגיל במרכז, בדיון ערני אודות עוגות בוטיק והסברים מדויקים לטמפרור שוקולד, וזה נעים לה, ונוח, וטוב.

ואז, כמו משום מקום, עולה בה התקרית האומללה ברכבת. ועקצוץ מטפס בגבה. 'די, אביגיל, את לא שקופה, רואים אותך מצוין…', היא אומרת לעצמה, אבל תחושת האי נוחות עולה בה שוב. אביגיל מסתכלת סביב, ואז היא רואה אותה.

שושי, שהצטרפה למשפחה לפני שלושה חודשים. כלה ראשונה בשיירת הבנים של גיסתה. גיסתה תגיע מאוחר יותר, יש לה אסיפת צוות בסמינר. ושושי, קצת נבוכה, קצת לא שייכת, פותחת וסוגרת את שעונה, והבעת הפנים שלה מספרת לאביגיל בלי מילים את תחושתה הפנימית. שושי, שעודנה תלמידת סמינר, ובשיחה שנפגשו בפסח, היא סיפרה לאביגיל על מסע הטירונות הקשה שלה במטבח.

"שושי", היא מאירה לה פנים באגביות מכוונת, "את לומדת חינוך מיוחד, נכון? מה את אומרת? אחותי מסיימת י"ב עכשיו וחושבת על התחום..", וכבר מוסטת השיחה לסמינרים ומסלולים, הצע וביקוש, לימודים וחתונה, ושושי משתלבת אט אט, והשעון כבר סגור היטב. היא לא תהיה אטומה, אביגיל. היא מבחינה בשקופים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture