כל הילדים שלי אשכנזים. תקראו לי גזען? • טור נוקב

כל ילד קטן יודע, שאם אני חסיד גור, הסיכוי שבתי תיכנס לסמינר של גור גבוה פי אלף מאשר אם הייתי חסיד בעלזא או ויז'ניץ • אהרן רוט משיב מלחמה ל'תחקיר הגזענות'

כתבות נוספות בנושא:

הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"
טלאים במקום בגדים: כולנו נקראים לעשות שינוי מחשבתי עמוק / מ. ישראלי

כבר זמן רב תקוע לי הנושא כמו עצם בגרון, אבל כל פעם שאני רוצה לכתוב, אני מיד נסוג, כמו רבים אחרים, שמא יאשימו אותי כגזען.

אבל ההכרח לא יגונה.

לא יתכן שחדשים לבקרים יציגו אותנו בתקשורת הכללית כגזענים – תואר דוחה ובוודאי שלא יהודי ולא תרבותי – וכולנו נטמון ראשינו בחול, לא נענה לרודפינו דבר, ושתיקה כהודאה.

אין לי שיג ושיח עם אותו ללום ודומיו, מחרחרי הריב הידועים, הלא המה חרוטים לדראון עולם. אלה שהובישו פנינו קבל עולם ומלואו, והכל בגלל "אגו" אישי וקידום מסחרי. אני כותב על הציבור המתון, המבין, שבאמת כואב לו, ואפילו כלפי ידידינו הדגול אלי ישי שיחי' שגם הוא נתפס מסיבותיו לרעיון האפליה שאינה קיימת במציאות כמעט.

ראינו השבוע את המספרים שהוצגו בתחקיר, המוכיחים שחור על גבי לבן לפי שמות המשפחה, שרק 25% מתלמידות הסמינרים ספרדיות, כשרוב רובן אשכנזיות.

אינני מבין איך לא הבחין הכתב שפרסם את הדברים בעובדה משמעותית: 100% מאותם מנהלים הינם אשכנזים! ומנין אני יודע? מהרשימות שהציג בתחקיר: ליברמן, שרנסקי, מנדלסון וכו'. למה נגד אפליה זו הוא לא יוצא?! שה תמים שכמותו!

ילד גוראי בויז'ניץ

כל ילד קטן יודע, שאם אני חסיד גור, הסיכוי שבתי תיכנס לסמינר של גור פי אלף יותר גבוה מאשר אם הייתי חסיד בעלזא או ויז'ניץ. אמנם גם הם יקבלו את ילדיי, אבל אין ספק שידאגו שנישאר מיעוט.

אלה מעשים שבכל יום: כל מוסד של קהילה מסוימת, דואג ראשית לעצמו, לקהילה שלו ורק אחר כך לאחרים.

האם ביקשתי שאלי ישי ידאג למוסד החסידי שבקהילתי בדיוק כפי שהוא דואג לאנשי קהילתו? ודאי שלא! (ואין אני נכנס לויכוח, האם זה ראוי או לא). תקרא לו "חסידה" שעושה חסד עם חברותיה ואינה דואגת לאחרות, או איך שלא תרצה – אבל לגזענות זה ודאי לא קשור!

גם בבית שלי כל המשפחה – 100 אחוז – אשכנזים טהורים. האם תוכל להאשים אותי שאיני מכניס לביתי ילד ספרדי?

אשיב למתלונן הטורדני הקבוע גם על הטענה לפיה הסמינרים האשכנזים מקבלים אחוז מסויים של בנות איכותיות, וכך נשארים הסמינרים הספרדים עם סוג ב' וג' או "הזבל" (כלשונו – אני לא הייתי מעז להביע על דל שפתי כזו סטיגמה על בת ישראל).

אם הבנתי טוב, הרי שאחוז מסויים זה, עושה מאמצים גדולים כדי להיכנס לסמינר האשכנזי, ואז בבקשה תפנו אליו בטענות, ומה לך כי תלין על מנהלי הסמינרים?! שמא תצליח לשכנע אותי שאותם מנהלי סמינרים באים באישון ליל וחוטפים את אותן בנות מחיק הוריהן או לחילופין מאיימים עליהן בדרכים נלוזות, שהן חייבות להיכנס למוסד שלהם, אחרת מרה תהיה אחריתן.

אם זו היא התמונה, חייבים לערב את המשטרה, ואת כל רשויות החוק. ותאמינו לי אני הראשון שאצא לעזרתם.

אבל שוב, זו לא המציאות.

הם משווים זאת לשלטון האפרטהייד באפריקה, או לשחורים לפני המהפכה באמריקה – כדבריהם.

עם כל הכבוד, אני לא שמתי לב לאפליה. אני קונה בסופר השכונתי ולא ראיתי שיקדימו מישהו בתור, בגלל היותו אשכנזי. לא ראיתי שמבקשים מנוסע אוטובוס ספרדי לקום עבור מקום לאשכנזי! אפילו בבית הכנסת השכונתי לא מצאתי שאשכנזי יתפוס מקומו של ספרדי! לא ראיתי את כל הדברים האפלים הללו.

כן ראיתי שטיבל ייחודי לחסידות מסוימת, בית כנסת לעדת הבבלים, לעדת העיראקים, לעולי אתיופיה ולעולי גרוזיה… ולא ראיתי שמישהו מתלונן מדוע ועד בית-הכנסת מורכב דווקא מאותה ונוהג על פי מנהגיהם בלבד?

חובת התיקון

יש מה לתקן בציבור שלנו, אמת ונכון! אם היינו מגיעים לאמות מידותיהם של אבותינו ורבותינו הקדושים, בטוח שהיינו דואגים קודם לזולת ואחר כך לעצמנו – אם בכלל – אבל בואו נהיה כנים עם עצמנו: עדיין לא הגענו למדרגה זו, ואף אחד אינו דורש מאתנו מעלה נאצלת שכזו, ומדוע נלך שולל אחר אותו מסית ומדיח שאיני רוצה לנקוב בשמו שוב?

הוא איש קטן, מוסר ורודף את כל הציבור החרדי בכל מקומות מושבותיו, ותוצאות ההסתה על ראשו.

אדרבה, כולנו אחוזי התפעלות מגדולי ישראל שדאגו דאגה כנה ואמיתית לכלל הציבור ולציבור הספרדי בפרט.

שאלו נא את הרב אריה דרעי כמה דאג הרב שך זצ"ל לציבור הספרדי, וכמוהו כל גדולי ישראל.

צאו וראו כמה מסירות נפש השקיע כ"ק האדמו"ר השפע חיים מצאנז זצ"ל בהקמת מוסדות לספרדים.

ראו נא כמה מוסדות של חסידי סאטמר נבנו עבור הציבור הספרדי.

האם אפשר לשכוח את מה שעשו ועושים החינוך העצמאי בכל היישובים הנדחים, ובלי שום הבדל של חוג ועדה? (אולי יש שם אפליה – אפליה מתקנת). באוזניי שמעתי בזמנו את הרב דוד נחמן בלוי מוכיח את אותו ברנש ומזכיר לו כמה עשה עבורו אישית בתור חניך החינוך העצמאי.

אם אנו לא מכירי טובה, לפחות לא נהיה כפויי טובה, ובפרט כשזה גובל בהסתה בתקשורת, יום וליל לא ישבותו. אנו רואים את התוצאות בהווה, ואחריתם מי ישורנו.

אז אנא מכם, ראשי הציבור, אל תגָרְרוּ ואל תגְרְרוּ, הציבור ברובו מוסת דרככם, והאחריות מוטלת על כתפיכם. לתקן ולהשתפר במדות טובות ובפרגון – למה לא, אבל עד כאן עם ההסתה!

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
16 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במחילה – אבל אלו טענות של הבל.
כל ילדי אשכנזים? זו פליטת קולמוס אומללה. גם הטענה שבסמינר של גור מקבלים קודם מקהילת גור היא טענה לא רלוונטית. סמינר "בית יעקב" לא שייך 'לקהילת האשכנזים' והוא אמור להיות ציבורי במובן זה שקבלת תלמידות צריכה להיות לפי קריטריונים אוביקטיביים בלבד. באם המשפחה ספרדית או אשכנזית או מעורבת – זה לא צריך להיות משיקולי המוסד בכהוא-זה.
לכן נסה לשכנע אותנו בטענות אמיתיות, ולא לירות חץ ולסמן סביבו עיגולים עקומים.

זה שאתה מצהיר "אין לי שיג ושיח עם ללום",זה גופא הופך אותך מ-משכנע ל-תועמלן…
האם ידוע לך ש-ללום תבע את סלונים לד"ת אצל בי"ד בירושלים,והם הם שלא צייתו?
בכל העדר הזה אין אף צדיק אחד בסדום שיצטט (בלי להסכים,רק לצטט) את הצד השני…

עוד משהו
מי שמקבל כספי המיסים שלי – חייב גם לקבל אותי לפי קריטריונים גלויים ושקופים.
אם הוא מנהל את זה כמו "נחלה" של סבתא שלו – בואו נפסיק לו את כל התקציבים ונראה אותו גבר…

כנראה שיצחק לא קרא עד הסוף.
הכותב לא אמר שזה ראוי, הוא אמר שכך זה הולך, גור מקבלים מגור, בעלז מבעלז, ויז'ניץ מויז'ניץ וכו', זה אמנם לא ראוי, אבל זה לא קשור לגזענות כלל וכלל.
אם אני מנהל מוסד, והתאמצתי להקים אותו, אני מעוניין לעזור לקהילה שלי, כן!!!
עם כל הכבוד, גם ש"ס דואגת קודם לקהילה שלהם, ואל תבלבל במוח, עם קריטריונים.

הכתב צודק!
שיפסיקו אחינו הספרדים להיות עם תדמית אישית ירודה, תאמינו לי אוטומטי כולם ירצו אותם.
חוץ מזה, מי שבעיקר עושה את הבעיות זה הפרענקים בעצמם הקרויים "בני ישיבות" הם לא נותנים להנהלת המוסדות האשכנזיים לקבל את ילדי הספרדים!!! תשאלו את כל המנהלים.
חוץ מזה, למה תמיד אני רואה בעיתון מודעות בנוסח "כולל לספרדים", ואילו "כולל לאשכנזים" לא מפויע אף פעם. האם זה לא גזענות.
המסקנא, הפרענקים מרגישים עצמם כלומניקים, ולהם מותר הכל!!!

בעיקרון אני מסכים לדברי הכותב.
ועוד יותר מזה כל אחד יודע שמה שלא מקבלים הרבה ספרדיות לסמינרים זה לא נובע מאפליה, איזה ענין יש למנהלי הסמינרים לאפלות סתם כך ציבור מסוים, הסיבה שלא מקבלים זה בגלל שהמנטליות מאד שונה (וביודעי ומכירי שאני מתגורר בתוך שכונה שרובה מאוכלסת בספרדים) תרבות שונה, ולעתים אף מסיבות דתיות.
אבל בכל זאת אעהנ אחת יש לי כלפי מנהלי הסמינרים. למה כשיש בנות אשכנזיות שחורגות מהתקנון ולעתים אף חורגות מאד ממנו, מקבלים את אותם בנות בגלל קשרים וכדומה, ובת ספרדיה לא יקבלו אם היא חורגת מהסמינר.
כל אם שבונה את ביתה בצורה שחורגת מהתקנון שקבעו גדולי ישראל צריכה לקחת בחשבון את ההשלכות שלא יקבלו את ביתה לסמינרים הטובים, בין אם היא אשכנזיה ובין אם היא ספרדיה.

תפסיקו לבלבל את המוח….כולם יודעים בדיוק כמה אפליות יש אצל הליטאים וחלק מהחסידים….תלמדו מחב"ד!היחידים שמקבלים את כולם, עם כל הלב לכל אחד!!!

אני לא מבין דבר אחד, מדוע כל אותם הבנות שנשארו בבתיהם ולא נתקבלו בבתי הספר האשכנזים, למה אינן הולכות לסמינרים הספרדים????

כלומר, שהם אומרות בפה מלא, "בתי הספר של הספרדים אינם טובים, ובתי הספר האשכנזים הם הם הטובים ולשם אנו רוצות לילך".
אם כן, הרי הספרדים הם אלו שצועקים בקול רעש גדול שהאשכנזים יותר מוצלחים, ומדוע תלינו זאת על האשכנזים עצמם???????
ואם כדבריכם, מדוע שהמנהלים יקבלו הרבה ספרדיות ויהפכו את הסמינר לספרדי, הרי אם כך יקרה, לא תרצו אתם בעצמכם ללכת לשם???

אלא האמת ניתנה להאמר שאין שום הבדל בשכל שבין אשכנזי לבין שכלו של מקבילו האשכנזי [אולי באופיו כן יש הבדל], ואילו כל הספרדים היו מודים בכך, אזי גם הבנות הטובות של הספרדים היו מפארות את בתי הספר הללו, ומכיון שההורים הספרדים מאמינים בעליונות האשכנזית, לכך אתם מפסידים מכל הצדדים, ונא אל תלינו על האשכנזים, והפוסל, במומו פוסל.

כפי הידוע, את אותו ללום לא קבלו לביה"ס, כפי שהמנהלת פירטה בדיוק את צניעותה של אותה אשת חבר, והוא אף פעם לא הכחיש זאת, אז בבקשה אם היו מקבלים את אותה בת ושכמותה, אנחנו היינו חייבים להוציא את הנבנות שלנו.
גם את אותו זוג שראיינו השבוע, למרות שהסתירו את פניהם, אבל חוץ מתווי הפנים ראו הכל, והם נראים בדיוק כמו חברה משכונת התקוה.
אני מבין שמאד מפריע להם, שמתערבים להם בחייהם, אבל אין מה לעשות!

אני ספרדי שגר באלעד, רציתי להכניס את בני לתלמוד תורה של ספרדים "פרי תואר" אבל לא קבלו אותו לשם, אלא לת"ת "דרך המלך" שהוא לקבוצה עם משפחות יותר חלשות. אני שואל: למה לספרדים בעצמם מותר להפלות? כמו שאתם לא מקבלים מי שלא בן של אברך לפרי תואר כך האשכנזים לא מקבלים מי שאבא שלו לא מתפלל בהברה אשכנית לתלמוד תורה שלהם, מה שלנו מותר לאשכנזים אסור – זה לא אפליה????????????.

אני מקווה שאוכל לכתוב כל מה שאני חושב אבל אני כנראה לא יצליח
לכך אתחיל בנקודה ראשונה
גדולי הדור מרנן ורבנן גדולי הדור אינם מפלים שום יהודי ועוזרים לכל אחד ואחד בכל נושא ללא תשלום וללא קשרים
כמובן שלקבל 5 שניות אצל אחד מהם זה סיפור ארוך (משב"קים ומשב"קי משב"קים)
אבל לפשוטי עם נשאר ר' חיים קנייבסקי מאור הדור שאצלו כל אחד יכול לבוא
להתייעץ ולהתברך בכל נושא שבעולם
אחריהם המשפחות הטובות שהם משפחות הת"ח שמלמדים תורה בהיכלי הישיבות אשר הם ממשיכם בדרכי אבותינו ומקבלים כל אחד בסבר פנים יפות
כמובן שאני ספרדי ישבהבוחער לשעבר שהפך לסרוג מתקבל ומתארח אצל ת"ח בשבתות בשמחה וובטוב לבב ואני מקווה שעוד ראשי ישיבות יזמינו אותי כי אני מאוד נהנה משולחן שבת שמדברים בו רק דברי תורה
אחריהם המשפחות הרגילות אשר הם כמובן לא בדרגה הרוחנית של המשפחות האחרות ולכן להם יש קצת יותר יצר הרע
ולכן הם ידברו קצת על העדות השונות כל אחד גזען על עדה אחרת
אלו ידברו על קמצנות שחצנות דעוין ועוד "פנינים" אשר אין בהם מן האמת כלל אבל ככה זה "נכנס" ולכן שם יש טיפ טיפה של גזענות בכל העדות והמגזרים

להבדיל אצל הרחוקים מתורה ומצוות יש אפליה וגזענות מוחצת בכל התחומים ראיתי את זה מול עיני.
רק האנשים הרגילים שונים אבל המנהיגים שלהם גזענים לחלוטין ורואם את זה בכל מקום

אפליה
כמה שאלות שכל אחד יחשוב מה עובר בראש של מנהל מוסד חינוכי
1. אל איזה ציבור אני פונה
2. בשביל לפנות לציבור הזה אני צריך להנחיל מנהגים מסוימים בבית הספר
כגון קוד דיבור קוד לבוש קוד התנהגות
3. יש לי הכנסות ואני צריך לקבל מס' מסוים של תלמידים/ות על מנת לעמוד בתקציב מאוזן ולא לגלוש
4. קבלת תלמידים ממגזרים אחרים אעדיך אלה שעומדים בתנאים של סעיף 2.
5. קבלת תלמידים ממגזרים אחרים אל שיעזרו לי בסעיף 3.

לכן אפליה אין גזענות יש
וזה שונה לחלוטין
כי המציאות מוכיחה שתרבות ההתנהגות של המזרחיים שונה לגמרי מתרבות הארופאים ולכן כמה שנרצה להתערבב זה יהיה מאוד קשה
לעומת הגזענות שקיימת והדגשתי במיוחד איפה היא קיימת

כאדם שלימד בישיבה לחוזרים בתשובה התמודדתי עם המון שאלות
ומענין שמתי לב שכולם נבעו מכעס על לא כלום
כאשר השפה שונה כ"כ קשה מאוד לבא ולהשלים פערים
אבל אם המזרחיים ידעו מה ביכולתם לשפר וישפרו זאת
הם לא יצטרכו ללכת לאירופאים להתחנן אלא הם יעלו במעלות ויסתפקו במוסדותיהם
וברוך ה' בישיבות רואים זאת שישי הרבה ישיבות ספרדיות שלא נופלות כלל וכלל ברמת לימודם מהרבה ישיבות טובות אשכנזיות אחרות
כלומר אם רוצים לעשות שינוי יכולים לעשות שינוי

אני אשכנזי אבל אוהב אהבת נפש את הספרדים יש בהם עבודת ד' אמיתית יראת שמים טהורה, אמונה ללא גבולות (לא שאצל האשכנזים אין אבל אצלם זה באופן מיוחד) כל עוד הם לא מרגישים מסכנים, ישנם מקומות בארץ שהיחס לספרדים זה כשווה בין כולם, ואז רואים מי הם באמת (בכל ציבור יש יוצא מן הכלל) אברכים בני תורה- אין הבדל וכו', אבל במרכז הארץ שבה היחס מפלה, הם זועקים חמס, ומכאן זה מתחיל.

לפני שנים רבות לפני "התרגיל המסריח" הידוע, אמר הרב שך זצ"ל בדרשה חוצבת הלבות, בקשר להנהגה הספרדית, וכך הוא התבטא: לספרדים אין מסירות נפש, הוא הביא ראיה מימי "אליאנס", שעשו "שמות" בדור הקודם, הם הקימו בתי ספר ללימודים חינם, ואיפה הם הצליחו בעיקר, בארצות כמו אלגי'ר ומרוקו וכו', משא"כ בארצות אירופה או בירושלים עיה"ק נחלו כשלון חרוץ, שם נלחמו בהם מלחמת חורמה. כי ליהודים אלו היתה מסירות נפש.
אנחנו גדלנו על ה"עוול" הגדול שנעשה לספרדים בעליות הגדולות, שמענו כמה דתיים הם היו בארצותיהם, וכמה פה קלקלו אותם על ידי מוסדות המדינה.
תמיד הציקה לי השאלה, הלא הורי היקרים וכמוהם מאות ואלפים, הגיעו לאחר השואה בעירום וחוסר כל, כאובים ודוויים, אחרי שנות סבל ותלאה, איבוד כל יקיריהם, ואף אחד לא חיכה להם כאן עם מגשי זהב, חלקם הוגלו באכזריות לקפריסין, ואלה שכן זכו להיכנס לארץ, אכלו קש בלשון המעטה, הם הגיעו לכל הערים והמושבות, הם התגוררו בחיפה ביפו בעכו, במושבים בצפון ובדרום ובמרכז, ואיפה לא, אבל…. וכאן מגיע האבל הגדול, בו ביום שילדיהם גדלו והיו זקוקים לחינוך, אנשים אלו לא חשבו פעמיים, הם קמו ונסעו לבני ברק ולירושלים ולכל מקום שהיתה קהילה חרדית, כדי לחנך את הילדים. עוד לפני שהיה להם לחם, לפני שהיתה להם עבודה, הם קמו ועזבו, ואם לא, הם שלחו את הילדים במסירות ללמוד בישיבות מרוחקות, כי דבר ראשון היה חינוך הילדים.
אצל אחינו הספרדים, עם כל הכבוד, הם לא הגיעו משואה איומה ולא עברו כזה סבל, הביאו אותם לארץ, והם נשארו עד היום הזה, באותו מקום שהובילו אותם, צאו נא וראו מקרית שמונה ועד אילת הם מתגוררים במנוחה, ולולא אחינו האשכנזים (בעיקר) שהיו דואגים להם, ובאו והתחננו בפניהם להעביר לפחות את הילדים לישיבות, לא היה נשאר מהם כלום.
לא צריך ללכת כ"כ רחוק, אני גר בעיר, בה ישנם בעיקר כמה קבוצות גדולות, להם יש בתי חינוך, והציבור הכללי לומד אצלם, בהגיע עת היכנס הבנות לסמינר, הציבור הכללי אוכל קש, אם הבית קצת לא מתאים או שהמכסה של אותה קבוצה מלאה, הבת לא נכנסת, ואל תפלו מהכסא, אני עצמי שכן שייך לקבוצה גדולה, מכיר אישית בשכונה שלי בלבד, לפחות 5 משפחות שעזבו השנה את העיר ועברו לב"ב או לפ"ת רק בגלל סיבה זו, שהבת תלמד בסמינר. הם לא נתנו לבת להישאר בבית יום אחד אפילו. כבר בעונת הרישומים כשלא הצליחו לרשום אותה, הם היו שם.
אז א.) יש המון אשכנזים שלא מקבלים אותם, והם עושים מה שהוריהם עשו, הם מוסרים את נפשם, ולא משאירים את הבת בבית. ב.) בודאי שלא רצים ומוציאים את הכביסה בחוץ ובריש גלי. ג.) במילא לא יעזור לאף אחד כלום, אנחנו נשמור על טוהר החינוך, וברגע שמנהל יכניס בנות לא ראויות, אנחנו נוציא את בנותינו ונפתח מוסד חדש, וגם אם המדינה תפסיק לממן, נשלם מכיסנו כמו שהורינו מסרו את נפשם. וד.) כל הסעיפים הקודמים מתרצים את הכל, אכן המנטליות שלנו שונה, ולכן אי אפשר ללמוד יחד.

מי גורם ל"אפליה הזו"?
רק אנחנו הספרדים.
למה אני רוצה לשלוח את ילדיי למוסדות אשכנזיים בדווקא, ולא למוסדות ספרדיים? כי אני זה שמצביע בריש גלי, "הספרדים הם סוג ב'"!
אז אנחנו צריכים לתקן את עצימו אח"כ נבקש מהאשכנזים שיכבדו אותנו.
חוץ מזה, להיכן שולחים כל החשובים של הספרדים, רק למוסדות אשכנזיים, אם כן הם מראים לנו ולכולם שהספרדים לא שווים כלום! אז הבעיה מתחילה מאצלינו.

אני ספרדיה גאה וכל המשפחה שלי תמיד שולחים למוסדות של ספרדים, אבל, יש לי ילד בן 3 חדשים שרציתי להכניס אותו למעון עירוני (ניטרלי) שהמנהלת שם ליטאית והיא לא מסכימה לקבל את הבן שלי כי יש לה ילדים ש"בעדיפות" אז מה אתם חושבים, שהילד שלי בן 3 חדשים יקלקל את הילדים שלכם????? אני לא מדברת על סמינרים, מעון, כולה, מה חטא הבן שלי שנולד להורים ספרדים?.? אז אל תבלבלו במוח שאתם לא גזענים, כי הגזענות שלכם ניכרת בכל מקום

כל אלו שכתבו פה, שמתם לב שהאחרונה הגיבה בתאריך 11/02/2012 שזה אומר ה'תשע"ב?!
אני לא יודע באיזה תאריך יקראו את מה שאני כותב עכשיו, אבל עכשיו כבר ה'תש"פ.
זה משהו שולי, אבל לעכשיו כל זה לא משנה. עכשיו(ליודע מה יהיה אחר כך)אני לא רואה שום אפליה ושום גזענות, אם כן, יש אפליות בינינו לציבור הכללי. תסתכלו על תש"פ ותבינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture