חרדים, אתם אשמים בכל מה שקרה לכם!

חרדים יקרים, עכשיו, כשאתם מלקקים את הפצעים, זה הזמן שתעשו לעצמכם קצת חשבון נפש • כמה פעמים ניסינו לעזור לכם?

כתבות נוספות בנושא:

המורים לוקחים אחריות במקום בנט: יפה בן דויד הורתה למורים לא להגיע מחר לבתי הספר
הנהג לא הסכים להנמיך את הרדיו; כך הגיבו הנוסעים החרדים • צפו
שוב סוער בכנסת: שר הדתות כהנא הטיח בחרדים; "נגמרו הימים שאתם דורכים עלינו"
התקפות השמאל נגד שר הביטחון: "אני חושש מרצח פוליטי"

שלום חרדים יקרים, בוקר טוב לכם.

נו, מה אתם אומרים? חטפתם מכה רצינית, הא? כל הכבוד לנו. הפעם עשינו את זה כמו שצריך. גייסנו את כל הכוחות שלנו לכזה מסע שטיפת מוח נגדכם, שהרבה זמן לא תשכחו אותו. עכשיו אתם יכולים להתבכיין אלף פעמים: אנחנו לא אלימים, אנחנו מכבדים נשים יותר ממכם, אנחנו לא יורקים על ילדות, תגידו מה שאתם רוצים, שום דבר לא יעזור.

כשהתקשורת עושה יד אחת עם הפוליטיקאים נגדכם, לא תצליחו לבלבל אף אחד עם עובדות אמיתיות. הרי כולם יודעים שרק טיפש אחד ירק על ילדה, אבל הם מאמינים שכולכם יורקים כל הזמן על ילדות ורק במקרה היריקות נופלות בדרך כלל בשטח פתוח בלי נפגעים. ככה זה, העם הזה פרימיטיבי הרבה יותר ממה שאתם מתארים לעצמכם. הם יהיו מסוגלים להאמין גם שאתם שוחטים נשים כדי לעשות מהדם שלהן ריבה לסופגניות. נראה, אולי ננסה את זה בחנוכה הבא, אם יהיה לנו צורך.

חרדים יקרים, עכשיו, כשאתם מלקקים את הפצעים, זה הזמן שתעשו לעצמכם קצת חשבון נפש. הרי אתם אשמים בכל מה שקרה לכם. כל כך הרבה פעמים ניסינו לעזור לכם להשתחרר קצת מהחרדיות שמביאה עליכם את כל הצרות, אבל משום מה לא הסכמתם.

כבר שנים אנחנו ממש מתחננים בפניכם: תנו לנו לעזור לכם. למה אתם צריכים לסבול את הצער הנורא שנגרם לכם מהעוני והמחסור שאתם שרויים בו, בעקבות זה שאתם תקועים שם בכוללים שלכם? למה שלא תשתלבו בחיים האזרחיים במדינה? תיהנו מהחיים. תנו לילדים שלכם ליהנות מהחיים. תגלו את העולם הנפלא שמחוץ למסגרת המצומצמת שאתם סגורים בה. אבל אתם לא רציתם לשמוע. במקום להעריך את הדאגה הכנה שלנו לרווחתכם, כתבתם בעיתונים שלכם שאנחנו רוצים את רעתכם.

ביקשנו, התחננו, הצענו לעזור לכל מי שיעזוב את הכולל. אפילו הצענו לכם להשתלב בשוק העבודה ישר מהכולל בלי לעשות צבא. אבל שום דבר לא עזר לנו. דיברנו אתכם יפה, הסברנו לכם כמה אתם סובלים בגלל העוני שלכם. ממש בכינו מרוב צער על הסבל שלכם – וכלום. שום דבר לא עזר.

נשארתם בכוללים שלכם כמו ג'וקים שחורים בכוכים שלהם. אפילו אחרי שנאלצנו לפגוע בכם מבחינה כלכלית בכל דרך אפשרית, עד כדי הרעבת הילדים החמודים שלכם, והכל כדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה האמיצה לעשות את הצעד המבורך – במקום להבין את המסר, שכוונתנו היתה רק לגרום לכם להיטיב עם עצמכם ולנטוש בהמוניכם את הכוללים, העדפתם את המצוקה על פני האפשרות לבחור בדרך חיים פרודוקטיבית.

אחרי שראינו שהעוני לא ממש מפריע לכם, הגשנו לכם רעיון חדש: בואו – הצענו לכם בנדיבות לב – בואו, תכניסו לימודי ליבה למוסדות החינוך שלכם. תתחילו ללמוד אנגלית, מתמטיקה, אזרחות, תרבות, ועוד כל מיני דברים חשובים. למה לא? למה שלא תרכשו קצת השכלה? למה אתם מבזבזים את כל הזמן היקר שלכם על לימודי קודש? לא חבל עליכם? אנשים כל כך חכמים, אנשים עם ראש בריא, עם שאיפה ללימודים, עם כוח התמדה.

למה? למה אתם מתעקשים לשמוע בקול הרבנים המיושנים שלכם, שלא מסוגלים להבין שהמסורת שהם מכריחים אתכם לשמור עליה, לא תקדם אתכם בחיים? – אבל במקום להבין שאנחנו רוצים רק את טובתכם, בחרתם להאמין לרבנים שלכם, שגוררים אתכם אחריהם כמו עדר כבשים.

נכון, מוכרחים להודות. פה ושם הצלחנו קצת לשכנע כל מיני חרדים חמודים לעזוב את כוללים ולרכך קצת את אורח החיים החרדי שלהם (זה המקום להודות לאותם כלי התקשורת חרדיים שעזרו לנו לשכנע את הנוטשים הללו להתנתק מהתלות ברבנים שלא מבינים מה טוב לכם), אבל בדרך כלל רובם המכריע של נוטשי הכוללים עד כה היו חרדים מהשוליים, בעוד שלנו היה חשוב יותר לדאוג דווקא לאברכים הטובים והמצוינים, שהם יפקחו את העיניים שלהם ויבינו עד כמה חשוב שהם יעזרו לנו לעזור להם להשתלב בחיים שמחוץ לכוללים.

חרדים יקרים, אתם הרי יודעים את האמת. כשראינו שאתם כל כך להוטים לשבת וללמוד, החלטנו לבוא לקראתכם גם בזה. הקמנו עבורכם מסלולים אקדמאיים מיוחדים. הבאנו לכם מרצים, שבצעירותם השתייכו למגזר החרדי. חלקם עד היום מגדירים את עצמם כחרדים. השתדלנו להציב במדפי הקפיטריה בקמפוס מוצרים בהכשר בדצים הכי חרדיים שיש. הכל גלאט, לא שרויה. אפילו התקנו עבורכם אולם תפילה מיוחד עם ספרי קודש בלי תפילות לשלום המדינה. אבל, למרות כל הפינוקים לא שיתפתם פעולה. החשדנות הגלותית שלכם, הורסת כל חלקה טובה. וחבל.

מפליא איך אנשים מוכשרים כמוכם לא מצליחים להבין דבר כל כך פשוט. היתה תקופה בימי קום המדינה שניסו לכפות עליכם לנטוש בצעד מהיר את החרדיות. באותם ימים גזזו לחרדיים את הפאות; מנעו מהם בכח ליצור קשר עם אנשים חרדיים; לא אפשרו להם להתפלל ולאכול כשר ולשמור שבת.

באותם ימים המצב היה כל כך קשה, שנאלצנו גם לגנוב לכם ילדים ולמסור אותם למשפחות טובות שיגדלו אותם כמו שצריך. באותם ימים באמת היתה לכם סיבה טובה לחשוד כי הקיבוצניקים החביבים שעסקו בפעולות חינוכיות, לא כל כך מתכוונים לטובתכם. אבל היום? מאיפה באה לכם החשדנות הזאת?

למה אתם כל כך מתעקשים למנוע מאיתנו לעזור לכם ? למה אתם מאלצים אותנו להסית נגדכם? הרי מה אנחנו רוצים בסך הכל, שתעשו רק צעד אחד קטן בניגוד לאמונתכם, זה הכל.

(המדור 'אדרבא' מתפרסם מדי יום שישי ב'יתד נאמן')

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל מילה חקוקה בסלע

איך שראש חילוני אטום כל כך. איך אחד שמפטם את מוחו בבשר חזיר יכול להבין את אורח החיים החרדי בקדושה וטהרה? תמה אני על המערכת שהכניסה כתבה שמזלזלת ברבנים.

זה לא להאמין איך אין לכם בושה להכניס כזה דברי בלע לכאן, שאמור להיות נקי וקדוש , כזה מואס , אפי' שהכוונה הוא אחרת , זה אי אפשר לראות כאלה דברים שמדברים על ה' ועל משיחו, די די עם הפסכילוגיא שלהם, יש רק דבר אחד ויאמנו בה' ובמשה עבדו , אין עוד שום דבר חוץ מזה , ………

צודק ב-ה-ח-ל-ט.
מה חילוני!? מה חילוני?! גם ראש דתי-ציוני נורמאלי חושב ככה.

אני נקראת 'ציונית דתית' וכאב לקרוא את זה בדיוק כמו שלך כאב.אני מבקשת ממך,אל תצאי בהצהרות בלי לחקור את העניין,אנחנו אחים שלכם,אני לא רואה הבדל בינינו,
חוץ מהבדל קטן בהשקפת עולם.התורה שלנו היא אותה תורה,וההלכות אותן הלכות.
ואם בעוונותינו אנחנו לא מקפידים כמוכם זה לא כי אנחנו לא מאמינים בזה,
אלא שאנחנו צריכים לעבוד עוד על עבודת ה' שלנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture