דעה • העם עם באר שבע; דנילוביץ', חזק ואמץ

תושב אשדוד מצדיע לראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', שהחליט בצורה אמיצה "באר שבע לא תהיה שדרות!", ומעלה תהייה: הדרג המדיני וראשי מערכת הביטחון הזניחו את תושבי הדרום?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו"ר ממבקשי אמונה שהה בשבת שירה בעיר אשדוד • גלריה
תיעוד: המשפיע רבי אלימלך בידרמן ערך סעודת ר"ח באשדוד
מחזה מרהיב: נד מים מרשים מול חופי אשדוד • צפו
אשדוד: ילד בן 6 נפגע מאוטובוס; מצבו בינוני

בתור תושב אשדוד אני רוצה לפתוח בבקשת סליחה מתושבי שדרות ועוטף עזה. סליחה על שלא היינו מספיק רגישים למצב שלכם בעשור האחרון בו חטפתם פצמ"רים וקאסמים על הראש. לא התייחסנו, זה היה רחוק מאיתנו, לא הבנו את ה'שגרה' שלכם.

'שגרה' בה מידי שבוע לפחות פעם אחת הייתם צריכים לרוץ לתפוס מחסה, אם זה למקלטים ואם זה למרחבים המוגנים. 'שגרה' שבשפת העם נקראת 'שגרת חירום', אך אף אחד חוץ ממכם לא הבין את המשמעות העמוקה של המונח המכובס והמגעיל הזה – 'שגרת חירום'.

נפל האסימון

רק עכשיו גם תושבי באר שבע, אשדוד ושאר היישובים בסביבתם – מה שמכונה 'טווח ה-40 קילומטר', מבינים את עומק המונח של 'שגרת חירום'.

אז מה היה לנו פה? מיום שישי האחרון – לפני כשבוע, התחיל 'סבב ההסלמה' – שוב, מונח מגעיל (תסלחו לי על המילים העדינות…). אזרחי המדינה צריכים להבין שאין דבר כזה 'סבב הסלמה', זה מלחמה! מלחמה לכל דבר ועניין. זה שרק בחסדי שמים עצומים לא היו נפגעים ב'סבב' האחרון, לא אומר שלא מדובר במלחמה, עם כל המשמעויות הנלוות לעניין.

ואז, ביום שני בלילה החלו לזרום הדיווחים על איזשהו הסכם על הפסקת אש, רק שבינתיים הפלגים הקיצוניים בעזה זרקו את ההסכם (שהיה או לא היה, עדיין לא ברור) ככל הנראה לפח הזבל הקרוב – תרשו לי לנחש שאליהם עדיין לא הגיע טרנד המיחזור, ופשוט ממשיכים לשגר קאסמים וגראדים באין מפריע.

'שגרת חירום' בדרום הארץ, 'שגרת שיגור' בעזה

צה"ל או חיל האוויר משתדלים שלא להפריע להם ב'שגרת השיגור' שלהם שם ברצועה מחשש להסלמה. כן, שמעתם נכון – מחשש להסלמה!. רק נציין שהשקט מצד צה"ל מגיע אחרי שהרמטכ"ל הודיע באופן חד משמעי כי "שקט יענה בשקט, רעש יענה ברעש", ממש…

אז אני ישאל – למרות שזה זועק לשמים, הרי עד עכשיו היינו במצב של 'הסלמה' וכמדומני שזה היה בדיוק כמו המצב כרגע – מדי כמה שעות טיל לעבר עיר כזאת או אחרת, אז ממה בדיוק חוששים שם בדרג המדיני ובמערכת הביטחון?

ובדיוק כמו שחברינו בשדרות – ש'חוטפים' כבר כעשור טילים בלי סוף, אמרו לנו כל הזמן 'זה לא יכול להמשך ככה', אז אני רוצה לומר גם עכשיו "זה לא יכול להימשך ככה!".

לאט לאט, בלי שנרגיש, גם תושבי הדרום המרוחקים יותר מאזור הרצועה יכנסו כנראה מבלי משים ל'שגרת החירום' שכל כך מוכרת לתושבי עוטף עזה. יגידו לנו: 'טיל פה, טיל שם, לא נורא תתמודדו'.

מגישי החדשות באולפנים הממוזגים עדיין לא הבינו

ומכיוון שהפנמתי את העניין – לצערי רק עכשיו (שוב סליחה מ..), אני רוצה לחזק את ידי ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', שפשוט מסרב 'לוותר' לדרג המדיני – כן, ראש הממשלה. והוא מסרב 'לוותר' לראשי מערכת הביטחון. דנילוביץ' – באומץ רב, החליט שבעיר שלו לא יכנסו בשום פנים ואופן ל'שגרת החירום' המפורסמת, והחליט להשבית את מערכת החינוך בעיר, כל עוד ימשך 'הטפטוף' מרצועת עזה. בעקבותיו הולכים כמה ראשי ערים אמיצים במיוחד. אז מכאן אני שולח לו ברכת 'חזק ואמץ'.

אמש התראיין דנילוביץ' לערוץ 10, ואני מוכרח לציין ששאלות המראיין ובעיקר הטון שלהם פשוט הרתיחו את דמי. המראיין – יעקב אילון (ההוא שעוזב אוטוטו), לא הצליח להבין את ההיגיון מאחורי ההחלטה להשבית את מערכת החינוך בעירו של המרואיין.

וככה זה הלך (ציטוט חופשי): אילון: פיקוד העורף החליט שאפשר לחזור לשגרה, למה החלטתם להשבית את מערכת הלימודים? דנילוביץ': כאשר יורים טילים על התושבים שלי זאת לא תהיה שגרה, באר שבע לא תהיה שדרות. אילון: בכל זאת, נגד פיקוד העורף נגד משרד החינוך, ומי אמר שיותר טוב שהילידים יהיו ברחובות? דנילוביץ': א"א לקבל את המצב הזה, מדובר פה בחיי אדם. אילון (בטון זועף): זה המצב.. אז מה התשובה לסגור את העיר? לסגור את בתי הספר?! מה הלאה?! דנילוביץ': מה שאתה מציע בעצם 'קבל את השגרה, לא נורא, טיל פה טיל שם'. אילון: קטונתי מלתת לך עצות, זה פיקוד העורף ומשרד החינוך. עד כאן הדו שיח המכעיס הזה.

'מה הלאה?!'

אילון בשאלותיו בעצם אוחז בדעה ש'אנחנו צריכים להראות לעזה שאנחנו ממשיכים בשגרת החיים. לא נורא אם יפלו מדי פעם טילים, נניח, אחת לשבוע או משהו בסגנון הזה, מה זה? אתם בבאר שבע פחדנים?! קבלו את המצב ותהיו 'גברים', הרי "מה הלאה?!"'.

אז זהו, שכמוני בדיוק עד הסבב האחרון גם אילון פשוט לא יודע מה זה 'שגרת חירום'.

ולסיום, כבר היום מהדורות החדשות המרכזיות כבר לא פתחו את המהדורות עם המצב בדרום, זה כבר נדחק לאייטם שני-שלישי. תרשו לי לנחש שבמידה והמצב יישאר על כנו – טיל פה, טיל שם, בעוד יומיים זה יהיה 'אייטם אמצע'.

לכן, אני רוצה לחזק שוב את ידי ראש העיר באר שבע שלא נותן למצב הביניים הזה להכניס את העיר שלו ל'שגרת חירום' ולתת גם לדרגים הבכירים במדינה וגם לתקשורת להזניח את המצב הבלתי אפשרי בדרום.

את הלקח שלנו, למדנו משדרות.

הסטיקר שלי: 'אשדוד, באר שבע ואשקלון לא יהיו שדרות'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה שנכון נכון!!! מצדיעים לכם בהצלחה

כל מילה בסלע!!! חיזקו ואימצו

כל הכבוד לראש עירית באר שבע אנחנו איתכם
אין אשדודי אחד שלא חושב שאתה תותח
הלוואי שראש העיר שלי יתפוס קצת אומץ ויעמוד איתן כפי שאתה נוהג בעירך
שוב מצדיעים לכם ולכל החיילים

גם באופקים סוף סוף ראש העיר החליט שלא לקיים לימודים…!!
רוביק אוהבים אותך אנחנו איתך !!!!

ישר כח חזקו ואמצו

אני ממש מזדהה איתכם המדינה מפקירה את דמכם!

לא יאמן כמה זה נכון!
במהלך השבוע יצא לי להיות לא מעט במרכז וזה מרגיש כמו שתי ארצות… כל אחת לעצמה..
נקווה שיבינו את זה עוד ועוד אנשי תקשורת וילחצו לכיוון הנכון..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture