הטור של פ. חובב: יו"ר הכנסת על הכוונת

השבוע בטורו, תוקף פ. חובב בחריפות את יו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין, על דבריו בטקס יום העצמאות כנגד "הקנאים שיורקים על ילדה בת 8" • חריף וקולע כתמיד, או קטנוני ונטפל לדבר חסר חשיבות? תגידו אתם

כתבות נוספות בנושא:

אחרי פסק הדין: הקרב שדרעי יוכל להיכנס למליאת הכנסת ותשובת היועמ"שית
הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"

יושב ראש הכנסת מר ראובן ריבלין הוא אדם נחמד. מאוד נחמד. חביב. סימפטי. נעים הליכות. עדין. אדיב. לבבי. שלו. רגוע. רגיש. סבלן. מיושב בדעתו. נוח לבריות. מסביר פנים. ידידותי. ג'נטלמן. מפרגן. מנומס. מפויס. מתון. ירושלמי. מה עוד אפשר לכתוב בשבחו של האדם הנערץ הזה שעוד לא נכתב? – הרי לא בכדי כולם מכנים אותו בשם החיבה "רובי", שם השמור בדרך כלל לבריית מחמד ביתית, שכל הסובבים אותה מחבבים אותה חבבת חינם.

וכל ההקדמה הזו אינה אלא פתיח לשאלה: רובי שנחמד היה, מה ראה להשתלחות זו?

בנאום שנשא לרגל יום העצמאות קרא הרובי ריבלין לאזרחי ישראל לנהוג במתינות ובסובלנות ולהיאבק בכל הקנאים מכל המחנות, כולל "בקנאים ש…יורקים על ילדה בת 8".

אופּס. סליחה. כבודו לא התבלבל קצת? להיאבק ב"קנאים שיורקים על ילדה בת 8"? – מי? מה? מו?

האדם הסביר השומע כי יו"ר הכנסת בכבודו ובעצמו מוצא לנכון לנצל את האירוע הכי ממלכתי במדינה, המתקיים ביום החגא הכי חשוב שלה, בהשתתפות כל המי-ומי בצמרת רשויות המדינה, כולל רשימה מכובדת של נציגי מדינות זרות, כדי לקרוא למאבק בקנאים כמו אלו "שיורקים על ילדה בת 8" – מקבל מן הסתם את הרושם שכבוד הרובי מתייחס לאיזשהו אירוע טראומטי מכונן שנחקק בדברי ימיה של הציונות ההרצליאנית, אשר במהלכו התאספו כשבע מאות אלף קנאים ברברים כשפיהם מלא רוק, או לפחות שש מאות וחמישים אלף, וירקו את תכולת פיהם בזעם על ילדה מסכנה בת 8, שכנראה טבעה בשלולית הרוק הענקית שנוצרה במקום – והכל בשל אותה קנאות "המסכנת את עתידנו המשותף", כלשונו.

נציגי המדינות הזרות שנכחו באירוע ושמעו לראשונה מפיו של נציג ישראלי רשמי על הסכנה הנשקפת לישראל, מכיוון שלא היה ידוע להם עליו עד כה, הזדרזו מן הסתם לדווח לרשויות השלטון במדינותיהם, על התגלית המרעישה. היו מן הסתם כמה נציגים זרים שהתבקשו להעביר למדינותיהם יותר פרטים, כמו: כמה קנאים משתתפים בכל פולחן יריקות על ילדה בת 8? כמה ילדות בנות 8 כבר נפגעו מהמתקפות הברבריות עליהן? מדוע הקנאים בוחרים לצורך הפולחן הקנאי דווקא ילדות בנות 8? ומה שמן הסתם הכי מסקרן אותם לדעת זה: האם יש לישראל מספיק כוחות כדי להילחם בתופעה שיו"ר הכנסת מודה כי היא מסכנת את עתידה המשותף?
אז לפני שעלילת הרוק תפוץ בעולם כולו, מן הראוי להבהיר כי, ראשית, לא מדובר בילדה בת 8 אלא בילדה בת 7 וחצי. ליתר דיוק 7 וחמישה חודשים.

למה חשוב לציין את גילה המדויק של הילדה?! האמת, זה בכלל לא חשוב. זה רק נועד לעורר את השאלה למה היה חשוב לרובי ריבלין לציין את גילה? למה הוא לא הסתפק בציון העובדה שירקו על ילדה, בלי לציין את גילה המדויק? יכול להיות שפירוט היתר נועד להמחיש את הזוועה כדי להעצים את העלילה המסעירה?

שנית, מי לא יודע כי לא מדובר ב-700.000 יורקים, לא 600.000, לא 100, לא חמישים ואפילו לא 2. כל "הקנאים שיורקים על ילדה בת 8" שהרובי ריבלין מצא לנכון להכריז עליהם מאבק באוזני נציגים מכל העולם, ולהגדיר אותם כמי שמסכנים את עתידנו המשותף, כולם ביחד אינם אלא טיפש בודד אחד, שאותו מאשימים כי ירק פעם על ילדה. זהו. אחד בלבד. אין יותר. אז במחילה, כבוד היו"ר, איך בדיוק היורק האיימתני הזה עלול לסכן את עתידנו המשותף? הרי גם אם תקום "מפלגת יורקים" בראשותו, היא לא תשיג יותר מקול בודד אחד, שגם הוא ייפסל כנראה כשיורגש ריח האלכוהול הנודף ממנו.

הוא אשר תמהנו: רובי שנחמד היה, מה ראה להשתלחות זו?

איך זה שאדם הידוע כמי שרוכש כבוד לבריות, לא מתבייש לנצל במה כל-כך פומבית כדי להזהיר מדינה שלמה מפני הישנות של מעשה חריג של קוקו אחד, שאין, ולא היה לו, אח ורע בכל תולדות הציונות ההרצליאנית?

איך זה שאדם הידוע בעברית הצחה והמהוקצעת שבפיו, נכשל בשיבוש לשוני כל-כך פשוט ומחליף את המילה "יורק" בלשון יחיד, ל"יורקים" בלשון רבים? – ועוד באירוע ממלכתי, שחשוב שבעתיים להקפיד בו על שימוש בעברית תקנית.

איך זה שאדם הנושא נאום שכל כולו הוא הטפה למתינות ולהגינות, לא נזהר מלשרבב בתוך נאומו דברים שהם ההיפך הגמור ממתינות והגינות?

איך זה שאדם כל-כך מעורה בנעשה בחברה הישראלית, מתקומם על עצם קיומו של טיפש אחד בקרב הקנאים? וכי בציבור שאיננו מוגדר כ"קנאי" אין טיפשים? והרי מי כמוך מר ריבלין הנכבד יודע, כי בין החבר'ה שלך בקבוצת הספורט הירושלמית, שאותם כמובן לא כללת ברשימת הקיצוניים המסכנים את עתידנו המשותף, ישנם כמה מאות אוהדים קיצוניים, המרעידים את הטריבונות בקריאות "מוות לערבים" בקצב של קניבאלים אפריקנים.

איך זה שאדם עם מודעות חברתית כל כך גבוהה, מתעלם מכל המוני הפושעים והעבריינים מכל הסוגים והמינים הפוגעים בבני נוער חפים מפשע בכל הגילאים, ומתייחס רק לאותו יורק "מורם מעם", אותו הוא מכנה בשם "קנאים שיורקים"?

מר ריבלין הנכבד, המאבק שהכרזת נגד ה"קנאים שיורקים" הוא יריקה בפרצופם של כל אלו שאינם מבינים, כי כל ההבדל בין חילוני נחמד לבין חילוני אנטי חרדי הוא בזה שהאנטי חרדי הוא לא נחמד. זהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כרגיל, טור מושחז וקולע. ענק ומקיף.
חבל שאין לטור הזה במה נרחבת יותר.
אולי כדאי להפיץ את הטור בכל מדיה אפשרית!!!

—-

די להתבכיין

כנראה שלא היה לו על מה לכתוב השבוע, והחליט ליפול על ריבלין שאמ איזה שני מילים לא במקום.
קשקוש אחד גדול כל הטור הזה.

שמואל.
לפי התגובות שלך, לא נותר לך אלא לספר לנו מהו תפקידך בעיתון משפחה….

או אולי בגלל ביקורו בבית מרן הגראי"ל שמר חובב אינו חובב נמצא לו תיק הראוי להשתלחות המטופשת?

ענק!!!!!

קורא כל שבוע ונהנה מחדש.
קטנוני או לא- רובי נהג בקטנוניות, וחובב החזיר לו באותו מטבע…….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture