הגר"ע יוסף בשיעורו השבועי: אימרו 'אבינו מלכנו' ותבטלו את החופש

בשיעורו השבועי מידי מוצ"ש הורה אמש נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ע יוסף להתחיל באמירת 'אבינו מלכנו' לאחר שחרית ומנחה, כמו כן ביקש מראשי הישיבות והכוללים לבטל את חופשת בין הזמנים, עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

החל מהיום (ראשון) י"ח תמוז – צום שבעה עשר בתמוז (נדחה) ועד תום עשרה ימים, יאמרו המוני בית ישראל בסיום חזרת הש"ץ את תפילת 'אבינו מלכנו' הנהוג בימי תענית ציבור.

קרא עוד:

[postim]

זאת על פי הוראת הבד"ץ שפורסמה בביטאון 'העדה' בערב שבת פר' בלק, זאת לאור הסכנה המרחפת על עולם התורה, בעקבות כוונת המדינה לגייס את בני הישיבות לשורת הצבא רח"ל, זאת פרסמנו כאן בJDN ביום חמישי האחרון.

אמש (מוצ"ש) הצטרף לקריאה גם מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א בשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בשכונת הבוכרים, בסיום השיעור הורה הגר"ע יוסף להתחיל מחר (א) באמירת 'אבינו מלכנו' בתפילות שחרית ומנחה, לאור סכנת עולם התורה, הרב הוסיף ואמר כי יש לבטל את חופשת בין הזמנים בישיבות ובכוללים, אם אנו נקריב מעצמנו ונעשה למען ה' ונתחזק יותר בלימוד התורה, הקב"ה יעריך זאת ויעשה למעננו.

לאחר דבריו נשמעו עשרות מנהלי וראשי ישיבות וכוללים שהודיעו כי יאמצו את החלטת מרן שליט"א ויבטלו את חופשת בין הזמנים בישיבה או בכולל על מנת למנוע את גזירת הגיוס.

♦ ♦ ♦

ציטוט דברות קודשו: 'אנו נמצאים כעת בצרה גדולה, יש שחושבים למעט את כבוד התורה, למעט את לומדי התורה, למעט את עמלי התורה לצערינו הרב, נערי ישראל לא קיימים אלא בזכות התורה'.

אנחנו מוקפים שונאים 'אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא יזכר שם ישראל עוד' הנה מצד אחד איראן ומצד שני חיזבאללה, וכן הפלשתינים צרים על ישראל, מי יציל אותנו מידם אם לא התורה, 'אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי', יומם ולילה זו התורה, אם לא היתה התורה לא היה נברא העולם בכלל.

ולכן אם המעיטו את עמלי התורה, על כולנו להתפלל להקב"ה, לכן מיום ראשון והלאה שבעה עשר בתמוז בין המצרים, נגיד כולנו בית ישראל תפילת 'אבינו מלכנו' תכף לאחר שחרית ומנחה, ותשועת ה' כהרף עין.

אני מבקש גם מאחינו שבארצות הגולה, ישראל ערבים זה לזה, שכולם ישתתפו בתפילות האלה ויגידו כל יום אחר שחרית ומנחה תפילת 'אבינו מלכנו', בבקשה מכם אתם ששומעים את השיעור מארצות הגולה, כולנו נתפלל להש"י שיטה את לבבם, ויטע בלבנו אהבתו ויראתו ויבטל מעלינו כל גזירות קשות ורעות, אשרי מי שעמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו.

נעשה כל ביכולתנו להגדיל תורה ולהאדירה, אני מבקש אם אפשר שראשי הישיבות ידידנו וחביבנו, תדאגו שלא יהיה חופש בין הזמנים, השנה לא יהיה חופש, השנה להתחזק בלימוד התורה, ככל שאנחנו עושים ככה הקב"ה מלמעלה עשה בשבילנו, הכל בידו, על כן נתפלל בכל לבנו, שלא תתמעט התורה ולא תחלש התורה כי לא תשכח מפי זרעו, שהציבור ידע כי בנפשנו הדבר כי התורה היא חיינו ואורך ימינו, כולם כאיש אחד בלב אחד, עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע.

באותה עת בו אמר מרן הגר"ע את דבריו, הפגינו אלפים ברחובות תל אביב וקראו לשוויון בנטל, ולגיוסם המיידי של בני הישיבות ללא שום פשרות ודחיות,

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האם אכן ראשי הישיבות ישמעו לבקשת הגאון ר' עובדיה יוסף שליט"א לביטול החופש בבין הזמנים?

למי השאלה לראשי הישיבות הספרדים?

הלואי שלנו האשכנזים יהיה כזה ביטול להאדמו"ר כמו שיש לספרדי אל מרן הגר"ע יוסף שליט"א, מה השאלה בכלל? אתה תראה לא יהיה ישיבה אחד ספרדי שיהיה להם חופש השנה, אתה לא מכיר אותם כנראה, להם מילה של הרב קדוש, ב"ה יש מה לקנות בהם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture