על מה בנט לא ענה \ דעה

קבוצת חרדים עמדו היום מול נאום מתחסד של בנט, וניתן להם הזדמנות לשאול קצת שאלות | מובן שהנושא היה 'השוויון בנטל' ולא שאר הגזירות שבנט אחראי לו, כמו כניעה לרפורמים, הברית עם לפיד ההתבוללות, קיצוצים בקצבאות ילדים ועוד...| דעה

כתבות נוספות בנושא:

"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
בנט הצביע נגד חיבור חשמל להתיישבות הצעירה והותקף: "תתבייש!"
בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"

קבוצת חרדים שנרשמו לשירות אזרחי וכדומה עמדו היום מול נאום מתחסד של בנט, ניתן להם הזדמנות לשאול קצת שאלות, ועמדו חצי מרוגשים כמו ננסים מול 'כבוד השר', ושאלו אותו כמה שאלות קרש, ואפי' לא מחו בפני התשובות העוד יותר טיפשיות שבנט ענה להם, והביעו 'הוקרה אמתית' ש'כבוד השר' הקדיש מזמנו לדבר בפניהם. אוי איזה מאושרים הם היו.

קרא עוד:

[postim]‬‏

מובן שהנושא היה 'השוויון בנטל' ולא שאר הגזירות שבנט אחראי לו, כמו כניעה לרפורמים, הברית עם לפיד ההתבוללות, קיצוצים בקצבאות ילדים, כפיית לימודי ליב"ה, השפלת מעמד הרבנים במינוי נשים לוועדה לבחירתם, וקיצוץ בתקציבי הישיבות וכו' וכו', נו, אז בו נשים את זה הצידה לרגע, ונתמקד בנושא הצבא.

בנט מכריז בפאתוס: האם מישהו מכם יודע שבחוק הזה לראשונה המדינה מכירה בחוק את ערך לימוד התורה? המדומיין הזה עוד חושב שמגיע לו הידד וזר פרחים. וכי עד היום במסגרת תורתו אומנותו שבג"צ ביטל, זה לא היה הכרה בערך לימוד התורה? מה זה היה בדיוק מר בנט? על מי אתה עובד?

ולגופו של חוק השמד הזה: האם חוק למעט מכסה קטנה המכונים 'עילויים', כל השאר יחויבו באמצעות סנקציות פליליות או כלכליות להתגייס בכפייה, נקרא הכרה בלימוד תורה, הרצחת וגם ירשת מר בנט?
וכי התורה חייבת להישאר איזה שמורת טבע שבסכנת הכחדה, השייך רק 'לעילויים', ותהפוך כמסלול מקצועי, להבדיל כמו מסלול באקדמיה?

ומאידך השירות הצבאי, חייבת להקיף את כל הישראלים, לא משנה האם דרושים חיילים או לא, ורבות המחקרים כמה חיילים מיותרים, כי רק זה 'תרומה למדינה', ולא משנה איזה מחיר רוחני עצום מימדים שילמתם בשביל התרומה המפוקפקת הזו.
אולם אם נדרוש לימוד תורה, בכפייה, מהחילונים, 'שוויון בנטל היהודי' – כי רק כך הוכח שיש לעם ישראל קיום והמשך, ובעיקר זוהי החובה הראשונה והבסיסית של כל יהודי ללמוד תורה, הרי אז זו תהיה 'כפייה חילונית' ואמות הסיפים ירעדו? הה??

ידידך הטוב ביותר מר לפיד, איים במשבר קואליציוני במידה ויסירו את סעיף הסנקציות הפליליות מוועדת פרי, איפה היית אדון בנט שמתגאה 'בהכרה בלימוד תורה'? איפה היה האיום הנגדי שהיה מוריד את לפיד מהעץ, על נושא פשוט-והזוי ביחד, שלומדי תורה לא יושלכו לכלא? מעניין היכן היה הראש של החרדים שם בהרצאה, וכי מול החיוך המזויף של בנט נמחק להם הדיסק בראש?

בנט ממשיך, 'המדינה היא הריבון', כשנשאל לגבי כפיפות לרבנים. וכי אדם המתקרא דתי, לא מתבייש לומר משפט כזה ועוד מול חרדים? ראו רק לאיזה מסגרת אתם נכנסים שכבר בשלב הרישום לא מסתירים כלווום! אם יש סתירה בין ההלכה לפקודות לא יהיה לכם כל גיבוי גם מהשר 'הדתי, שהוא הכתובת שלכם'. שאפי' לא טרח לדאוג שעיתונאים שיסקרו את האירוע לא יהיו נשים! כל ההבטחות ניתן לרשום כבר עכשיו על הקרח!

כל הוויכוח הוא לפספס את עיקר הנקודה, שהחילונים מבקשים להרגיע את מצפונם למול מסע הכיליון שהם נמצאים בו, כביכול ויש להם איזה עליונות מוסרית על החרדים. רבותיי חברי ההולכים לשירות הלאומי, די להתגוננות המסוכנת והבכיינית הזו מול איזה שר מדושן עונג, שבסך הכל שנוי במחלוקת חריפה בתוך הציבור שלו, ושייך לשוליים שבשוליים של המגזר הדתי לאומי, שכמוכם בתורו שלו מתמוגג ממילה טובה של פטרונו לפיד החילוני, שהוא לא 'חשוך' אלא דתי 'נאור'.

התרומה העיקרית והמובהקת ביותר לעם ישראל שהציבור החילוני לעולם לא מכיר ולא יכיר – כי זה חותר תחת הלגיטימיות ההשקפתית שיש יהדות לאומית בלי דת, הוא לימוד התורה. מי שלמד שלוש שנים תורה, תרם לא פחות ממי ששירת שלושה שנים. ומי מדבר על התרומה הדמוגרפית שהחרדים כמעט היחידים המגדלים משפחות גרעיניות תקניות עם ילדים מחונכים ובריאים, וארגוני החסד שאין ישראלי אחת שקיומם לא מוריד לו עלויות כספיות.

מי שאלוף הנתינה והתרומה זה אנחנו. בל נתבלבל מההסתה נגדינו. אנו הציבור שהכי מקריב ותורם שכל הציבור החילוני מתקיים בזכותו. הנושאים בנטל-ובזכות הדמוגרפיה, היהדות, ועולם החסד.
כל עוד המדינה לא מוכנה להכיר בכך, ומתעלת את כל עניין התרומה רק לשירות צבאי, – ודווקא תחת פיקוד ומרות חילונית בכדי לייצור כור היתוך. אין לה להלין אלא על עצמה. שלא יצפו להכרה שלנו והשתלבות בהם. ואנו לא הופכים להיות פרזיטים בגלל זה, אלא זה עוד מחיר שאנו נושאים בדרך הארוכה שלנו על הגאווה היהודית העיקשת שלנו, שתימשך גם במדינת היהודים עד לגאולה השלימה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מאמר ענקקק, חסרים מאמרים מושחזים נוספים כאלו באתר!!!!

זו כתבה, או שיחת חיזוק בערך לימוד התורה?

פשוט מחזק מאוד! חובה חובה לקרוא ,ולהבין שאין שילוב מכוער יותר מצבא ו…חרדים.

על מה בנט כן ענה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture