פ. חובב בטור נוקב על הבעיות בחינוך החילוני

הצעת חוק מבקשת להטיל קנס כספי להורים שילדיהם יימצאו עם נשק קר ברחוב. פ. חובב חושב שזה רעיון מצוין כדי להרחיב את היריעה ולהטיל קנסות גם במקרים אחרים

כתבות נוספות בנושא:

העיתונאי חושף: זה החוק ההיסטורי שמאיים לקרוע את שלמות האופוזיציה
הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"

היום זה כבר לא סוד. כלי התקשורת במדינה לא מנסים יותר להסתיר את העובדה, כי משהו לא טוב עובר על בני הנוער חניכי החינוך הממלכתי במדינה. כמובן, לא כאן המקום לפרט את המגוון הרחב של המעשים המכוערים שבני נוער ישראלים מעורבים בהם באחרונה, אך די אם נציין את העובדה, כי הגיעו הדברים עד כדי כך שסוף סוף אחרי שנים של התעלמות מכוונות, כבר אין מטאטאים את הנושא אל מתחת השטיח, אלא מדברים עליו בגלוי ואף מעלים רעיונות ויוזמות כיצד להתמודד איתו.

אחד הרעיונות בא לידי ביטוי בהצעת חוק שהעלה השבוע יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, חה"כ חיים כץ (ליכוד), ולפיה תוטל אחריות פלילית על הורים שילדיהם הקטינים ייתפסו במקום ציבורי כשברשותם סכין או כל חפץ שאפשר להשתמש בו כ"נשק קר". העונש שיוטל על ההורים הוא חודש (!!!) מאסר או 21,000 שקל קנס (נוסף להליכים שיינקטו כנגד הילד בהתאם לגילו).

עוד מציע החוק החדש, להחמיר את הענישה גם על מי שמוכר לקטינים נשק קר כמו סכין, אולר או אגרופן –  עד ל-7 שנות מאסר (!!!).

בדברי ההסבר להצעת החוק שלו מציין חה"כ חיים כץ: "יידע כל הורה שמוטלת עליו אחריות לבדוק איך ועם מה הילד שלו מסתובב. אין שום סיבה בעולם שבני נוער יסתובבו ברחובות עם סכינים. כלי משחית בשילוב עם צריכת יתר של אלכוהול הביאו אותנו למחוזות אלימים ביותר. מדובר בחוק קיצוני שנועד להדוף את גלי האלימות הבלתי נתפסים שאחזו בנו בתקופה האחרונה, במיוחד בקרב בני נוער".

יפה מאוד. רעיון ממש פרקטי. נראה איזה הורה בישראל לא יירתע מלהפסיד סתם כך סכום של עשרים ואחד אלף שקלים בגלל איזו התעקשות בלתי מובנת של התכשיט שלו להצטייד בסכין לפני שהוא יוצא לבלות עם חברים.

על פי המדווח בכלי התקשורת, החוק המוצע זוכה לתמיכה רחבה בקואליציה ובאופוזיציה כאחד. אלא מה. סוף סוף מישהו "שם למעלה" מתעשת ומחליט להתמודד באופן מעשי עם הבעיה ההולכת ומחריפה.

אם החוק החדש לא ימלא את כל הציפיות ועדיין יימצאו בני נוער שימשיכו להגיע למפגשים חברתיים עם נשק קר – תמיד אפשר יהיה לשכלל את הרעיון, באמצעות הגדלת העונש שיושת על ההורים חסרי האחריות. מעשרים ואחד אלף שקל לארבעים ושניים אלף, לששים אלף, לשלוש מאות ותשעים אלף שקל, לכל סכום בלי שום הגבלה – ובלבד שהבעיה תמוגר מן השורש.

הרי לא ייתכן שאנשים במדינה הזאת ישלמו בחייהם בגלל מחדלים חינוכיים של הורים שלא מודעים לגודל האחריות המוטלת עליהם כהורים לנוער היקר שלנו.

כמובן, החוק הזה, כמו שאר חוקי המדינה, מכיר גם במקרים יוצאים מן הכלל. החוק המוצע, כולל הסתייגות ולפיה: "לבית המשפט יהיה שיקול דעת להקל בעונשם של הורים שבנם נתפס עם נשק קר, אם יוכיחו שעשו הכל כדי למנוע מבנם לצאת עם הסכין או האולר, או אם יוכיחו שאין להם שליטה על הילד. במקרה כזה יועבר הטיפול לשירותי הרווחה". צודק. אי אפשר להטיל אחריות פלילית על הורים שאין להם שליטה על הילד.

מה שכל כך נחמד בתפיסת העולם הגאונית העומדת מאחורי הצעת החוק, זה שאפשר להרחיב אותה להתמודדות עם בעיות נוספות בתחום ההתנהגות הבלתי-הולמת של בני הנוער.

השבוע פורסמה שערורייה מבישה שהתרחשה באושוויץ, שגם המעורבים בה הינם בני נוער "פאר" יצירת החינוך הממלכתי הישראלי.

למעלה משבועיים ימים חלפו מאז התרחשה הפרשה, בלי שכלי התקשורת בארץ ימצאו לנכון לתת לה את הכיסוי העיתונאי ההולם, עד שסוף סוף החליט השבוע אחד מכלי התקשורת הנפוצים בארץ לפרוץ את מסך השתיקה ולחשוף אותה בפני הציבור הישראלי במלוא כיעורה.

המדובר בידיעה שפורסמה בתחילה בעיתון מקומי שנקרא "ידיעון השרון", ולפיה במהלך סיורים שערכו תלמידי תיכון מהרצליה במחנות ובגטאות באושוויץ, הרגישו המורים כי כמה תלמידים מתנהגים כאילו היו תחת השפעת סמים, ואכן בירור שנעשה במקום העלה כי ערב הביקור המרגש במחנה ההשמדה, התלמידים רכשו סמים מבני נוער פולניים, איתם נפגשו במסגרת מפגשי הנוער המתקיימים בין נערים ישראלים לבין נערים פולניים לצורך "קירוב לבבות ושבירת מחיצות", ובעקבות זאת הגיעו לביקורים בגטאות ובמחנות ההשמדה כשהם מסוממים.

זהו. כל מילה נוספת, מיותרת.

להשלמת התמונה, מן הראוי לציין, כי זו לא הפעם הראשונה, וגם לא השנייה, שבני נוער ישראליים, כולל "בני טובים", מעורבים בשערוריות מעין אלו.

רק בחודש שעבר פורסם על קבוצה גדולה של תלמידי תיכון משולהבים שהשתוללו כמו חיות פרא בהצגת תיאטרון בנושא השואה, וכשהגיע קטע שבו הראו בהצגה כיצד "נאצי" נותן מכות רצח ליהודי מסכן, הם פרצו בצהלות עידוד: "תכניס לו, תכניס לו".

בדיווח שפורסם בתקשורת לאחר המקרה, צוינה גם העובדה שהמורים שהיו במקום, לא זו בלבד שלא גערו בתלמידים, אלא גערו במארחים על שהעזו להעיר לתלמידים.

אין ספק, המקרים האלו לא מוסיפים הרבה כבוד למערכת החינוך הישראלית.

בעקבות הצעת החוק להטלת אחריות פלילית על ההורים שבניהם יוצאים מהבית עם סכינים, אפשר להרחיב את היריעה ולהטיל על ההורים גם אחריות פלילית להתנהגות ילדיהם באירועי שואה. למה לא? אם אבא יחשוד בבן שלו שהוא עלול לעשן סמים במהלך סיור חינוכי במחנות ההשמדה בפולין, הוא לא יקשור לו היטב את הידיים והרגליים לפני שיעלה למטוס? הרי חינוך זה לא צחוק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture