הטור של פ. חובב: "לכבוד הלבלרים הצבועים ביתד נאלח"

פ. חובב מביא מכתב של 'החרדי החדש' אל מערכת עיתון יתד נאמן, בעקבות הכנס האדיר בארצות הברית • איכשהו מצליח פ. חובב להפוך את המכתב המאשים את יתד, למכתב המאשים את 'הכותב'

כתבות נוספות בנושא:

הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"
טלאים במקום בגדים: כולנו נקראים לעשות שינוי מחשבתי עמוק / מ. ישראלי

לכבוד הלבלרים הצבועים ביתד נאלח. תגידו, מה אתם חושבים, שכולם טיפשים? לא, באמת. מה אתם חושבים לכם שמה ביתד הנאלח שלכם? אתם באמת מאמינים שהציבור קונה את כל השקרים וההמצאות שלכם?

מה זאת היתה השבוע הידיעה המגמתית ההזויה שכתבתם שכאילו היהדות החרדית בארצות הברית לרבבותיה מתלכדת כולה כאיש אחד בלב אחד סביב כל גדולי התורה שהזהירו מפני פגעי הטכנולוגיה? הא? אין גבול לעזות המצח שלכם? ועוד הבאתם דברי פרשנות־כביכול שבעקבות ההתעוררות הרוחנית בארצות הברית כנגד מה שאתם קוראים "פגעי הטכנולוגיה", צפויה התעוררות רוחנית גדולה גם בארץ ישראל.

השתגעתם לגמרי?

איזו התעוררות בראש שלכם. איזה שטויות אתם ממציאים. אני רוצה שיהיה ברור לכם: אני, ולא רק אני אלא עוד מאות אלפי יהודים חרדים כמוני, לא קונים את הסחורה הזאת. עלינו לא תוכלו לעבוד. תעשו כותרות ענקיות בזיבלון הלא נאמן שלכם שכל הציבור החרדי בעולם מתחיל להתלכד סביב קריאת הרבנים להתנתק מהאינטרנט ומכל הטכנולוגיה המתקדמת, שום דבר לא יעזור לכם. הציבור לא איתכם ולא עם הרבנים שעובדים אצלכם. שיהיה ברור לכם. היום זה לא מה שהיה פעם.

הרבנים עם כל הכבוד להם, ותאמינו לי שאני מכבד את הרבנים הרבה יותר ממכם, לא צריכים להתעסק בדברים כאלו. מה הם מבינים בזה? באים אליהם כל מיני עסקנונים אינטרסנטיים ועובדים עליהם! בושה וחרפה. מה, אנחנו לא יודעים מי שולט היום בחצרות? תפתחו את האתרים החרדיים באינטרנט ותקראו. הכל כתוב שם במפורש. היום אי אפשר להסתיר דברים. מה אתם חושבים, הציבור לא מבין מה הסיבה האמיתית שאתם לוחמים נגד האינטרנט?

אני לא אומר שאין שם כל מיני דברים לא טובים, אבל בשביל זה לא צריך להתנתק מכל הקידמה הטכנולוגית שהאינטרנט מציע. כל אחד יודע מה טוב לו ומה לא טוב לו. לא צריך לעשות מזה טראסק. מי שיש לו בעיות עם הילדים – שישמור עליהם; שיעקוב אחריהם מדי פעם בפעם; שיסביר להם מה מותר ומה אסור. שייתן להם להרגיש שהוא סומך עליהם. אבל להטיל איסורים וחרמות?!? למה מה?

הגיע הזמן שתכניסו טוב־טוב לראש הקרימינלי שלכם שאתם רק מעצבנים את הציבור עם כל ההקצנה המטורפת הזאת. אינטרנט אסור; אייפון אסור; שבועונים אסור; אתרים מחללי שבת אסור; אקדמיה חרדית אסור; לבלות בקניון אסור; ערבי שירה אסור; קווי נייעס אסור; לימודי ליבה אסור; צבא במקום ישיבה אסור; אפילו שירות לאומי אסור; לא זוכר מה עוד, הכל אסור־אסור־אסור. די. מספיק. נמאס.

(איור: יוני גרשטיין)

תראו לי סעיף אחד בשו"ע שכתוב שם שאסור להחזיק אינטרנט או אייפון. תראו לי, אדרבה. תראו לי איפה כתוב שאסור לטייל כמו בן־אדם בקניון או ללכת לערבי שירה חסידית. מה אתם חושבים, שאנחנו עם־ארצים? על מי אתם עובדים? איפה כתוב בתורה איזו פאה מותר לאישה ללבוש, כמה דנייר צריך להיות בגרביים, עד איפה הבגד צריך לכסות, איפה מותר לה לעבוד, איפה אסור לה לבלות? באמת, אתם לא מבינים שהלכתם רחוק מידי עם ההקצנה שלכם? תאמינו לי, יש כמוני מאות אלפי חרדים שסולדים מכל ההמצאות האלו.

מתי תקלטו שהציבור לא איתכם? את מי אתם מייצגים בכלל? תכתבו אלף פעמים בעיתון המגעיל שלכם שכולם מתלכדים סביב קריאת הרבנים, לא יעזור לכם. לא מתלכדים ולא מתכופפים ולא כלום. שום דבר. הכל שקר. אתם ממציאים דברים בשם הרבנים; אתם מזייפים את החתימות שלהם; אתם מכתיבים להם את האיסורים שלכם; אתם מסלפים את האמת; אתם מפברקים תמונות; אתם… בעצם מי אתם בכלל? אפסים שכמוכם. מלחכי פינכה.

רוב החרדים שאני מכיר, הם אנשים פתוחים; אנשים שלא מוכנים שיכתיבו להם מה לעשות; אנשים שלא מוכנים להפסיד את כל הדברים הטובים בחיים רק בגלל שהם חרדים; אנשים שיודעים טוב־טוב למה הרבנים לא מוכנים לאבד את השליטה עליהם; אנשים שמבינים כי בשביל להיות יהודי חרדי כמו שצריך, לא חייבים לבזבז את החיים בחימום ספסלים בכולל; אנשים שלא מוכנים שיתייחסו אליהם כמו אל עדר עיזים, שהיתד הנאלח מוביל אותו לאבדון. הבנתם?

אני לא יודע כמה באמת הגיעו לכנס ההזוי הזה על פגעי הטכנולוגיה, אבל שהיה ברור לכם: יש היום ציבור ענק של חרדים טובים, שמקפידים על כשרות למהדרין; מתלבשים כמו אברכים; שולחים את הילדים שלהם לחיידרים ולישיבות; לומדים עם הילדים שלהם קבוע ב"אבות ובנים"; הנשים שלהם מתפללות ואומרות תהלים כמו נשים צדקניות; הבית שלהם מלא ספרים ישיבתיים; הם באים לגדולי התורה להתייעץ ולהתברך; הם לא יקומו משולחן השבת שלהם לפני שכל הילדים שלהם יספרו יפה מה למדו בחיידר וישירו את הזמירות בקול רם מילה במילה; הם בשום אופן לא יברכו ברכת המזון שלא מתוך ברכון; הם לא ירשו לילדים שלהם לאכול ממתקים בלי הכשר; הם לא יוותרו על הדף היומי אפילו כשהם נמצאים בנופש במלון בקצה העולם; מיותר לומר שבליל שבועות הם לומדים כל הלילה; הם אפילו מקפידים לומר "לשם ייחוד" לפני ספירת העומר ו"שיר מזמור לאסף" אחרי שחרית – אבל הם לא בכיס של אף אחד. הם לא יתנו לאף אחד להכתיב להם את החיים. לא לגדולי התורה, עם כל הכבוד; לא ל"וועדות קבלה"; לא למארגני כינוסים; לא למשגיחים ודוברי־מישרים, ובוודאי שלא ללבלרים הצבועים של היתד הלא נאמן.

מי שרוצה להיות יהודי חרדי כמו שצריך, עם יראת שמים ועם חינוך טוב לילדים – שלא ייתן לאף אחד לעבוד עליו עם המצאות מטופשות ואיסורים חדשים. הנה, עובדה: אני מחובר לכל מה שאתם קוראים "פגעי הטכנולוגיה" ולא קרה לי כלום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture