חברי מועצת גדולי התורה יתכנסו היום בבית מרן ראש הישיבה

חברי מועצת גדולי התורה מתכנסים, מי החברים החדשים שיצורפו? מתי נולד הרעיון לקיים את הכינוס? מי המתווך בין גדולי ישראל? • כל הפרטים על הכינוס ההיסטורי מחר בבית מרן הרב שטיינמן שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

היסטוריה בעולם החרדי: לאחר למעלה מעשור שלא התכנסו חברי מועצת גדולי התורה לישיבה משותפת, היום (ב) זה יקרה, חברי מועצת גדולי התורה יתכנסו במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א ברח' חזון איש 5 בני ברק.

קרא עוד:

[postim]

הכל החל אתמול (א) לאחר תפילת שחרית, הורה מרן ראש הישיבה למקורביו לכנס מחר (ב) בשעות הצהרים את כל חברי מועצת גדולי התורה בביתו,

בתוך כך נחשף הערב ב'קו החשיפות' כי בליל ששי האחרון עלו המשגיח הגה"צ רבי דן סגל שליט"א והגאון רבי אביעזר פילץ שליט"א ר"י תפרח למעונו של מרן, וביקשו ממנו לאחד את השורות, הפגישה נערכה גם בבוקרו של יום שישי, אך בשני הפגישות לא העלו את נושא כינוס המועצת.

ככל הנראה ששעות לאחר הפגישה, החליט מרן ראש הישיבה לכנס את קרבניטי היהדות החרדית יחדיו, לא רק נושא השלום שהוא כלי מחזיק ברכה הוא העילה לקיום הכינוס מחר, אלא גם להתחכך בדעתם של גדולי הרבנים המשגיחים וראשי הישיבות בנושא הגיוס שלעת עתה אין חוק המסדיר את מעמדם של בני הישיבות, ולטכס עצות לאן פנינו מועדות, וכיצד ניתן להתגבר ולמגר את הגזירה שניחתה כרעם ביום בהיר על עולם הישיבות.

לאור זאת ביקש מרן ראש הישיבה להזמין את חברי המועצת כיום ה"ה מרנן ורבנן: הגאב"ד הגר"נ קרליץ, מרן הגר"ש אויערבאך ר"י מעלות תורה, מרן הגרי"ג אדלשטיין ר"י פוניבז', מרן הגרמ"צ ברגמן ר"י רשב"י, מרן הגר"י שיינר ר"י קמניץ, ומרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שאינו חבר המועצת אך השתתף בעבר בכל ישיבותיה וקיבל יחדיו את ההחלטות.

ימונו חברים חדשים ב'מועצת'

בשנים האחרונות לדאבוננו נסתלקו לבית עולמם כמה מחברי המועצת בהם מרן הגרח"פ שייינברג ר"י תורה אור ומרן הגרנ"צ פינקל ר"י מיר, לאור זאת ולמען השלום החליט מרן לצרף ולהרחיב את המועצת עם מספר חברים חדשים בהם ראשי ישיבות ומשגיחים, עדיין לא ברור מי הם החברים החדשים שיצורפו, זאת כי מרן ראש הישיבה לא הודיע לאף אחד מאלה שהוא מתכון למנותם, כמו כן לא למקורביו,

ב'קו החשיפות' הצליחו לגשש בערפל, ולזהות את שמות הרבנים הרלוונטים שככל הנראה יסופחו לחברי מועצת גדולי התורה, בהם מרנן הרבנים הגאונים: רבי ברוך דב פוברסקי ר"י פוניבז', רבי אריה פינקל ר"י מיר ברכפלד, רבי משה הלל הירש מר"י סלבודקה, רבי ברוך מרדכי אזרחי ר"י עטרת ישראל, רבי משה יהודה שלזינגר ר"י קול תורה, רבי יהודה עדס ר"י קול יעקב, זקן המשגיחים רבי דב יפה, רבי דוד כהן ר"י חברון, רבי משה שפירא, שליט"א.

הצעיר שבחבורה שעל פי המסתמן יצורף גם הוא למועצת גדולי התורה הוא הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א ראש הישיבה הגדולה בתבל – מיר בירושלים, מינוייו אינו מאומת, אך נתון מעניין כי גם אביו הגרנ"צ זצ"ל צורף למועצת בהיותו צעיר לימים.

בהוראת מרן גדול הדור ראש הישיבה שליט"א יצא הערב מזכיר מועצגה"ת הרב אברהם רובינשטיין סגן רה"ע ב"ב, לבתי מרנן ורבנן גדולי ישראל בבני ברק ובירושלים, חברי המועצת בהווה ואלה שימונו כנראה היום, להזמינם לכינוס החירום שייערךבסלון ביתו של מרן הרב שטיינמן, הכינוס ייחל ככל הנראה בסביבות השעה 16:00.

יהיה זה מחזה מרהיב ונדיר לראות את גדולי התורה מתאחדים ויורדים בזה אחר זה מרכבם וצועדים הישר אל הבית המאחד ברח' חזון איש 5, אין ספק שזו תהיה אמירה ברורה וחד משמעית שלום אחדות ורעות, כולם למען השלום ולמען שימור והצלת עולם התורה מגזירת גיוס בני הישיבות ואברכי הכוללים.

היות והימים הם ימי בין הזמנים השקט ברחוב חזון איש יופר כאשר מאות סקרנים צפויים לנהור אל האיזור, כדי לחזות בגדולי ישראל נכנסים ויוצאים בזה אחר זה, ואולי גם ינסו להסתנן אל תוככי הבית, על כן משטרת ישראל נערכת לקראת מחר ותפרוש מחסומים באיזור הבית, אליו יורשו להכנס אך ורק המוזמנים ומקורביהם.

אין ספק כי כינוס זה יביא קידוש שם שמים ברבים, ומסר ברור לשלום ולאחדות בין כל קצוות הציבור החרדי על כל גווניו, כפי שכבר העידו חז"ל 'כינוס הצדיקים הנאה להם והנאה לעולם'.

עדכון: 15:00

בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שליט"א נדחתה אסיפת מועצת גדולי התורה במספר ימים, עקב אילוצים שונים, ותתקיים אי"ה בימים הקרובים.

עדכון 16:00

סופית: אסיפת מרנן חברי מועצת גדולי התורה יתכנסו הערב בשעה 21:00 במעונו של מרן ראש הישיבה ברח' חזון איש 5.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לצרף את אחד הילדים הגאונים של מר"ן יוסף שלום אלישיב זצוק"ל

לקובי! ה"ילד" הכי צעיר של הרב אלישיב זצוק"ל הוא כנראה כבר סבא רבא!

קובי, למה אתה חושב כך? מה זה אדמורו"ת?

יש לך עוד כמה "תוארי כבוד" למי שהכי פשוט שם יקח לך כמה שנים לדעת את מה שהוא שכח?
קצת בושה

למרות הזמנת גדולי ישראל אמש לכינוס מועצת גדולי התורה של דגל התורה היום אחה"צ, כעת שעתיים לפניי, כלל לא מוחלט שיתקיים הכינוס. הסיבה: אפשרות לכינוס משותף גם עם מועצת גדולי התורה של אגו"י.

קובי
אתה צודק מאותו סיבה שצירפו את הגרמ"צ ברגמן יש לצרף את אחד מבניו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל

אומרים שזה מתבטל???.

מעניין למה?

מרן הרב אויערבאך שליט"א לא הגיע לכינוס….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture