באורח נדיר: שר התורה סייר במתחם השיפוצים של בעלזא באשדוד

הגאון האדיר רבי יעקב גרינוולד שליט"א דומ"צ חסידי בעלזא בבני ברק, הגיע אמש (ג) לסיור מיוחד במתחם השיפוצים הנערכים בבית המדרש 'בית יוסף שלמה' של חסידי בעלזא באשדוד, הדומ"צ הגיע לרגל יציקת היסודות לארון הקודש והתחלת הריצוף, מדובר בביקור נדיר שכן נודע בשקידתו ובקיאותו העצומה בכל מכמני התורה • גלריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

צילום: אשדוד בכותרות

הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (1) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (2) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (3) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (4) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (5) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (6) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (7) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (8) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (9) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (10) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (11) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (12) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (13) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (14) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (15) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (16) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (17) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (18) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (19) הגאון רבי יעקב גרינוולד בסיור בביהמ''ד בעלזא באשדוד (20)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רגע רגע!
איזה תואר מפוצץ: "שר התורה"
אני לא בחנתי אותו…

לא מתאים לjdn לכתוב שר התורה כדי להגדיל את בעלזא
שר התורה זה הרב וואזנר או עובדיה יוסף וכדו'

אם לא שמעתם עליו תשתקו

אם רק תבררו או תדברו עמו בלימוד תגלו שמדובר בשר התורה

בקי בכל ספר תורני בעולם בעל זכרון מופלא….

כבר נפגש עם גדולי הרבנים גם עם הרב וואזנר הרב עובדיה והאדמו"ר מסאטמאר שיצאו מגדרם נוכח גאונותו וחריפותו…
ובוודאי זו כוונת האתר !!!

לא ידעתי שיש יורש להגרי"ש אלישיב זי"ע

יהודי חשוב ביותר הוא כל הזמן לומד וגם שהוא בדרכו ועונה לשאלות בטלפון 24 שעות !!!

יהודי חשוב כל כך ושר התורה לא מעניין מה בעלזא בונה באשדוד יותר ממה שסאטמר בונה בקנדה וממה שיחוה דעת בונה בדימונה
עיין ערך הגרי"ש אלישיב זצ"ל
והגאון האדיר רבי ישראל יעקב פישר זצ"ל
ולהבחל"ח הגר"ש וואזנר שליט"א
שר התורה לא יכול להיות מפלגתי כ"כ
בפרט שזה לא המוסדות שלו אישית, אז מה זה מעניין אותו להשר התורה

אני לא חסיד בעלז ,
אבל התואר שר התורה די הולם אותו כי מי שרואה אותו מתפעל ממנו איך שהוא הולך ברחוב בלילה עם ספר בידו ומעיין בו לאור הפנסים ברחוב לא ייאמן

נעשה פשרה נקרא סגן שר בלי תיק

הגאון הסטייפלער זצ"ל השתעשע אתו בלימוד [זאת אומרת: יותר משלשים שנה, כשעדיין השר התורה היה פחות מבן שלשים], ומרוב התפעלותו אמר אליו: "די שוואגער די חזון איש, וואלט זיך מיט דיר געטשאשקעט"…

זכיתי לארח אותו, במו עיני ראיתי בשעה 6 היה עדיין רכון על תלמודו, ובשעה 730 בבוקר, כבר היה שוב רכון על תלמודו.
אם היית בשדה התעופה בחודש אלול תשע"א בשעה 2 בלילה, היית רואה אותו מחכה על איזה ענין עם משניות "מסכת נגעים" בידו, והוגה ומתנענע בעוז ותעצומות כאילו הוא בחדר לימודו…

אם היית רואה איך שמדבר בלימוד עם הגאון המפורסם רבי נפתלי נוסבוים שליט"א מגדולי ארה"ק [בשב"ק פ' בא תשנ"ב], אז היית רואה איך שהגאון רבי נפתלי עומד מולו ושומע אותו בהתפעלות עצומה… עד שלא פתח פיו לדבר אתו, רק שמע ושמע ברוב התפעלותו…

ההתמדה העצומה שלו… הענווה המופלאה שלו… הן הן כתרי ריעין דלא מתפרשין…

רב וואזנער קורהו "מורי ורבי"… ותו לא מידי

ד' יאריך ימיו בנועם ובבריאות… וכל ישראל יזכו לתורתו ולהשפעת תורתו עד מאה ועשרים שנה, ועד שיבא שילה ועד בכלל

איני חסיד בעלזא, ודוקא סוחר אמיד שמרבה לנוסע אני, ומטבע הדברים אני פוגש ורואה כל מיני אנשים, אולם מחזה של יהודי משכמו ולמעלה כגדול ושר התורה זה לא ראיתי עד הנה – וכל תואר שתאמרו עליו – יידבק בו, מאז שפגשתי אותו במקרה בנסיעה לניו יורק, והכרתוהו על ידי שראיתיו הולך באיירפורט בישראל עם חבילה ספרים כשאינו רואה ימין ושמאל רק בתוך החבילה ספרים – כאילו שקוע כל כולו על יד השטנדר שלו, נעצר כל רגע כאילו הוא בבית המדרש, ללא הגזמה ישבתי קרוב אליו, גם בכניסה לאיירפליין, וכן כל הדרך ללא הפסק, וכן בJFK על יד בדיקת הפספורטן, ראיתיו לומד משניות נגעים ומתנדנד כאילו הוא בבית המדרש, צחקתי כשהשוטר צווה לו לעצור רגע שיוכל לצלמו,
בדרך שאלו מלא היימישע נוסעים מיהו הגדול הזה, נגשו אליו כמה וכמה לדבר בלימוד, וממש כמו שוועלוול כותב – בפשטות כזה ענה לכל אחד ואחד בכל המקצועות ממש, וובענווה כזה – שלא רואים. כולם התפלעו ואמרו שזכות הוא אדם גדול בענקים אתנו. גם העובדים שראו שממש כל הדרך לומד בהתמדה כאיולו הוא בבית מלא ספרים, הם לא העיזו להתקרב אליו, אלא כל הזמן שאלו למלווה אם צריך משהו.
לקחתי השם שלו מהמלווה, והתעניינתי, יש לו קרובים בסאטמאר – שמתגאים שאין כמוהו בעולם לא בגאונות ולא במדות. כמו כן השווער שלו קורים לו שכטר מבני ברק (אני חושב ששמעתי שהוא ליטוואק שהיה מקורב לסטייפלר) הייתי פעם בבני ברק ונכנסתי אליו אודות מסחר, ושם נודע לי שהוא קרוב לכל הגדולים, ר' מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל היה אומר מדי יום שיעור אצל השווער שלו יותר מ50 שנים, ולפני שלקח אותו לאיידעם, אמר לו הסטייפלער זצ"ל שלא יקח מישהו אחר, כי כמו בחור גאון זה לא תמצא בכל ליטא, ואחרי חתונתו היה לו שיעור קבוע עם הגאון רבי חיים קנייבסקי כל בוקר ב3, כמו כן סיפר לי שהגאון ר' משה שמואל שפירא זצ"ל אמר לו פעם לשווער שלו, דרייפערטל וועלט שטייט אויף אייער איידעם, אין לכם מה לפחד…..
בבני ברק ובהרבה מקומות הוא היום דמות ידוע מאוד, ובטח הוא עוד יהיה לשם דבר, רק ענוותנותו היתירה בלי שמינית שבשמינית שאינו צריך ואינו רוצה להיחשף ואינו מבין בכבוד כלל הוא שעומדת לו.
לדעתי מה שהוא בעלזער חסיד, זה עוד מדריגה אצלו, וזה זכייה לבעלזער חסידים, וזה המופתהכי גדול של הבעלזער רב שליט"א שזכה לחסיד כזה.
סליחה שאני מעריך כל כך, אלא אני רוצה כאן למחות בכסוד התורה, שמי שאינו יודע ומכיר כותב מה שחושב בקלות ראש, שמעתי שהרבה אנשים שמכירים אותו בכל העולם, מתקשרים אליו להזכיר עצמם לכל העניינים, והוא רושם לעצמו ולא מפסיק להתפלל אליהם, ואומרים שתפילתו מתקבלת. גם אני לקחתי המספר שלו, ואפילו שאינו מכיר השם שלי, הוא עונה לי ושומע בקשתי, ומברך ואינו מתעניין על שום פרט מיותר. ואני ב"ה רואה פרי במה שאני מבקש ממנו.
לכן מי שפגע בכבודו ישיב בתשובה. והצדיק הזה בודאי מוחל לו ואפילו לא נפגע.
אם אתה מתבונן בתמונות שלו, אתה תראה שמשכו האותו בעל כרחו, ואינו מבין מה שרוצים ממנו כלל. ואני בטוח שאיפה שיקראו אותו הוא יבוא, ועוד יבוא יומו אם דורינו יזכה בזה.
אשרי דורינו שגם אינו דור יתום ויהודים כאלו בתוכינו.

לא צריך לבקש ממנו סליחה. א- הוא לא יודע מה זה אתר ותגובות וכו'.
ב- הוא כאסקופה הנדרסת.
גדול וענק, לא פחות מכל הגדולים זצ"ל שהזכירו כאן למעלה, ובכל זאת נוסע ב 402, אוכל בבעלזא ליד בחורים וכו'.
סיפר לי איזה סוכן גדול בבני ברק (לא בעלזער) שבנו לומד בת"ת בעלז, ובאסיפת הורים הוא חיכה יחד איתו, והוא שאל אותי מה המעמד שלו בבעלז? כי ראה שהוא לומד ולא רואה בכלל אם הפרוזדור לידו ריק או מלא, יכל לשבת שם עד הבוקר.

מדובר בגדול התורה ממש…..
אין דבר בתורה שהוא לא ידוע, ואין לך רגע בחיים שמוחו לא בתורה. כשאתה חושב האם הרמזור עומד ליהפך לירוק הוא חושב על השער הציון שסותר את הפמ"ג…..
לא אלמן ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture