ננעל כינוס הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' בקייב

'ותן בנו...ותן בנו יצר יצר טוב...קידמו ילדי חיידר 'אורח חיים' את הרבנים • בטקס חנוכת המרכז הקהילתי ננעל כינוס הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' בקייב שבאוקראינה • מכתבם של גדולי ישראל שליט"א בעניין משמר השחיטה והמילה התקבל כהוראות המעשיות לרבני אירופה • ביה"ד ד'אירופה יהדק הפיקוח על הגיורים וינקוט צעדים מרחיקי לכם נגד המבצעים גיורים שלא עפ"י הלכה • תשודרג מערכת הכשרות של הועידה ותיפתח מחלקת מהדרין • יימשך הפיקוח על בתי העלמין בטורקיה וייבנו מקוואות במדינות נוספות עקב ביקוש רב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

בטקס מרשים שבו נחנך המרכז הקהילתי החדש של מוסדות התורה 'אורח חיים' שבנשיאותו של רבה של אוקראינה, הגאון רבי יעקב דב בלייך שליט"א ננעל אתמול (יום ה') כינוס הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' שהתקיימה בקייב שבאוקראינה. את המבנה ובו; מקוה טהרה ענק שייחנך ברב הידור לאחר שיושלם בעוד כחודש, אולם רב תכליתי להתכנסויות הקהילה, מסעדה, בית מלון, חדרי ישיבות ומשרדי הקהילה תרם הנגיד היהודי אלכסנדר רודיינסקי. המבנה המרשים בן ה 3000 מ"ר נתרם ע"ש אמו של אלכסנדר, מרת לריסה ע"ה. בקביעת המזוזה בפתח הבנין הענק התכבד גאב"ד אירופה, חבר ועידת הנשיאות של 'ועידת רבני אירופה', הגאון הגדול רבי חנוך הכהן ארנטרוי שליט"א שהתקשה להסתיר את התרגשותו. עם הסרת הלוט ע"י מר רודיינסקי פצחו ילדי החמד של תלמוד תורה 'אורח חיים' בשיר ובעיניי הנוכחים בצבצו דמעות אושר.

קרא עוד:

[postim]

נשיא הועידה, רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר בטקס כי תקומת הקהילה היהודית בקייב ומראה ילדי החמד הנושאים בגאון עול תורה ומצוות הוא בהגדרה נס משמיים – תורה מחזרת על אכסניה שלה. הגר"פ גולדשמידט אמר כי "עלינו לזכור שבשואה האיומה הושמדו 100 אלף יהודי קייב והמשטר הנאצי הכריז על העיר כ'יודן ריין'. גם המשטר הקומוניסטי הכביד את עולו והיום אנו שומעים את קול התורה מתנגן ברחובות קייב, באותו חבל עיר שבו היו לפני השואה עשרות בתי כנסת והכל הודות לשליחו של כ"ק האדמו"ר מקרלין שליט"א, סגן נשיא הועידה, הגאון רבי יעקב בלייך שליט"א שביצע במהלך 23 שנות שליחותו מהפיכה של ממש – הנקמה הגדולה ביותר במחריבי היהדות באירופה בכלל והזוועה שחוללו על אדמת אוקראינה רווית הדם היא פריחתה של יהדות אירופה כפי שבאה לידי ביטוי כאן וברגעים אלה"

במהלך הכינוס שנמשך שלושה ימים קיימו הרבנים דיונים ארוכים במגוון נושאים העומדים על סדר יומה של יהדות אירופה וקיבלו שורה של החלטות בעלות משמעות. הרבנים ערכו ביקורים במוסדות התורה החינוך והחסד של המארח, הגרי"ד בלייך שליט"א והשמיעו שיעורי תורה. ערכו מפגשים עם סטודנטים יהודים הנמצאים בהליכי השיבה למקורות ונפגשו עם אישי שלטון ובהם; ראש ממשלת אוקראינה, מיקולא אזרוב. שר הדתות, יורי בוגוצקי. ראש עיריית חבל פודול, ר. מטויישנקו. ראשי הקהילה; מר ברוך פוקסמן ומר סרגיי מקסימוב. אישי ממשל, נגידי עם ותושבים. אתמול אחה"צ, בטרם יצאו למדינותיהם, ערכו הרבנים טקס אזכרה מרגש באתר השמדת יהודי קייב שבבי יאר ועלו למקום מנוחתו של מורינו המלבי"ם זיע"א הסמוך לאתר ההשמדה.

יומו השני של הכינוס נפתח בשיעור תורה אותו נשא הגר"ח ארנטרוי שליט"א בפני תלמידי ישיבת 'אורח חיים'. במשך שעה ארוכה סער היכל הישיבה ב'שקלא וטריא' בין בני הישיבה, גידוליה של קייב, לבין הגר"ח ארנטרוי שליט"א בעומק העיון ובהלכה, בנוסח 'נודה לך' שבברכת המזון.

לאחר מכן התקיים המושב שבמהלכו קיבלו הרבנים מספר החלטות ובהן; קבלת מכתבם המיוחד של מרנן ורבנן גדולי ישראל מרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטינמן שליט"א ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א למשתתפי הכינוס כנייר עמדה שעל פיו ינוסחו ההוראות המעשיות לרבני הקהילות כדי לעמוד על משמר השחיטה והמילה ההלכה והמסורת ללא שינוי אפילו כמלוא נימא. לצורך יישום ההחלטה הוקמה ועדה בת חמישה רבנים ממדינות שונות העומדות כרגע במוקד המאבקים כדי לבחון את ההיבטים המעשיים על מנת ליישם אותם בפועל בכל מדינות אירופה. עוד החליטו הרבנים על שדרוג מערכת הכשרות האירופאית של 'ועידת רבני אירופה' ה- ECK ולהוסיף עליו מחלקת מהדרין. לאחר סקירה של מצב הגיורים בכמה ממדינות אירופה מפי המנהל הרבני של הועידה, הגאון רבי משה לבל שליט"א החליטו הרבנים כי ביה"ד ד'אירופה שבראשות הגאב"ד, הגר"ח ארנטרוי שליט"א יהדק הפיקוח על הגיורים וינקוט צעדים מרחיקי לכם נגד המבצעים גיורים שלא עפ"י הלכה.

במהלך הועידה הודיע הגר"פ גולדשמידט כי בעקבות בקשות ממדינות רבות להקמת מקוואות טהרה תמשיך 'קרן דונר לקדושת ישראל', שע"ש המנכ"ל הבלתי נשכח של הועידה, הרב אבא דונר זצ"ל שהוקמה בועידת ורשה, בהקמת מקואות טהרה בעיקר במדינות אלה ותרחיב את פעילות הועידה בהסברה חשיבות קדושת המחנה בקרב הקהילות באירופה. מר אלברט אפללו ממנהלי ארגון 'חוליה' ו'קרן מתנאל' העוסקים בהפצת תורה וחינוך בקהילות הקודש ברחבי אירופה אמר כי ארגונו ימשיך לתמוך בהקמת מוסדות תורה וחינוך ובהפצת יהדות ברחבי היבשת בשיתוף פעולה הדוק עם רבני הועידה. חברי הוועדה קיימו דיון ארוך על בתי העלמין בטורקיה והמשך הפיקוח למניעת חילולם. כזכור, לאחר שהוצגו בפני הגר"ח ארנטרוי שליט"א תמונות קשות של חילול בתי העלמין וגילוי הדעת של גדולי ישראל שליט"א בעניין. הוחלט על הצבת מצלמות אבטחה שישדרו 24 שעות ביממה את הנעשה בבתי העלמין.

את תפילת המנחה ביקשו הרבנים להתפלל בצוותא עם ילדי תלמוד תורה 'אורח חיים'. הרבנים התעכבו עוד שעה ארוכה עם התלמידים ועמדו על ידעותיהם המפליאות ביותר ובהליכותם. 'ותן בנו…ותן בנו יצר..יצר טוב…לעבדך באמת..לעבדך באמת וביראה ובאהבה..שרו התלמידים ורקדו עם הרבנים והאוירה הייתה מיוחדת. אחה"צ אירח, הנגיד מר דוד (ואדים) רבינוביץ את המשתתפים.

יומה השני של הכינוס נחתם בדינר חגיגי שערכה הקהילה היהודית באולם 'רודיינסקי' תרומת הנגיד היהודי, ואדים שולמן שפרס את חסותו האדיבה על כינוס הועדה המתמדת. בדינר המכובד נשאו דברים; הגאון רבי יונתן אברהם שליט"א, ביה"ד לונדון. סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של רומא, רבי שמואל די סייני שליט"א והמארח, הגרי"ד בלייך.

לפניכם תיעוד מימי הועידה:

בבית הכנסת הגדול בקייב (4) עם ילדי חיידר אורח חיים (5) באחד מדיוני הועדה המתמדת (1) באחד מדיוני הועדה המתמדת (2) באחד מדיוני הועדה המתמדת (3) בבית הכנסת הגדול בקייב (1) בבית הכנסת הגדול בקייב (2) בבית הכנסת הגדול בקייב (3) בטקס חנוכת הבית למרכז הקהילתי בטקס חנוכת המרכז הקהילתי (1) בטקס חנוכת המרכז הקהילתי (2) בטקס חנוכת המרכז הקהילתי (3) בטקס חנוכת המרכז הקהילתי (4) בטקס חנוכת המרכז הקהילתי (5) בטקס חנוכת המרכז הקהילתי (6) הגרח ארנטרוי בשיעור בישיבת אורח חיים (1) הגרח ארנטרוי בשיעור בישיבת אורח חיים (2) הגרח ארנטרוי בשיעור בישיבת אורח חיים (3) הגרח ארנטרוי בשיעור בישיבת אורח חיים (4) הרבנים בהתייעצות הלכתית במקוה הטהרה (1) הרבנים בהתייעצות הלכתית במקוה הטהרה (2) עם ילדי חיידר אורח חיים (1) עם ילדי חיידר אורח חיים (2) עם ילדי חיידר אורח חיים (3) עם ילדי חיידר אורח חיים (4)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלום לכם !
אם אתם יהודים טובים וחפצים לעזור לי בבקשה גדולה !אני מחפשת את הרב בלייך מפעילי קייב או משהו משמה אם יש לכם מס' טלפון או כתובת מייל וכ"ו זה יעזור לי נורא! אז תחזירו לי מייל עם תשובה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture