בחירות בישראל • פוליטיקאים נודדים מחפשים בית / דעה

על מחפשי הבית בפוליטיקה הישראלית • על אלו שעזבו אותה בכבוד • ועל הפורשים והמופרשים • אברהם רוזן על השבוע שחלף

כתבות נוספות בנושא:

המגזין הטורקי מדווח: ארדואן יפרוש בעקבות מחלה שכוללת שכחה
הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"

השבוע חיפשתי באנציקלופדיה ערך מסוים, תוך כדי עלעול באנציקלופדיה נתקלתי בערך: 'נדידת בעלי חיים'. באנציקלופדיה בחרו להגדיר זאת כך: "נדודי בעלי חיים הוא מעבר טבעי של בעלי חיים מאזור גאוגרפי אחד למשנהו המתבצע בדרך כלל במחזוריות, אחת לזמן מסוים או בעונה מסוימת. הנדידה נערכת לשם חיפוש אחר מזון; חיפוש אחר אזורי מחיה עדיפים; או חיפוש אחר אספקה של מזון זמין" כמה שערך זה וההגדרה שלו כה אקטואליים בימים אלו. השבועות האחרונים מעידים על כך יותר מכל. הרצון של שבעת הגמדים למצוא בית חדש בקן של ציפורה. הצמד חמד החדש הנדל את שטרן ופורשי המפלגות השונות שבנו בתים ועברו לבתים חדשים, שברו את השיאים החדשים בעונות הנדודים שאפילו טובי ופקחי רשות שמורות הטבע והגנים לא זוכרים תקופה כזו בעמק החולה עת נדדו פה מאות ציפורים.

קרא עוד:

[postim]

אצל כל מקימי המפלגה חוזרים המסרים הבאים תקוה, אחדות, שלום, צדק חברתי וצדק כלכלי. זה מן דף מסרים שעובר מיועץ תקשורת אחד למשנהו. לא היה מתמודד אחד שלא הייתה לו תקווה. מן הסתם יותר מכך שהמתמודדים מביאים תקוה לאזרח הם מבקשים כי האזרח ייתן להם תקוה וידאג להם לסידור עבודה הולם של עוד ארבע שנים בבית המחוקקים.

בסיכום קצר של עונת המעברים היה זה ח"כ אריה ביבי וח"כ יוליה שמלוב ברקוביץ שעזבו את קדימה ובאו לליכוד. היה זה ח"כ מיכאל בן ארי וח"כ אריה אלדד שפתחו את 'עוצמה לישראל' ופרשו מהאיחוד הלאומי. וח"כ יעקב כץ (כצל'ה) שעזב את האיחוד הלאומי ועכשיו הוא מתמודד בסיעת 'ארץ ישראל שלנו'.

חברי הכנסת נחמן שי ונינו אבסדזה שעזבו את קדימה ומצאו בית חדש חם ואוהב במפלגת העבודה. כזכור לפני מספר חודשים דיווחתי על המעבר הצפוי של אבסדזה למפלגת העבודה ועל הפגישות שלה עם ח"כ גלאון על מקום במר"צ כשראתה אז שזה לא הולך עברה ומצאה לה מקום חדש במפלגת העבודה.

וגם שבעת חברי הכנסת של קדימה שערקו לתנועה בראשות ציפי ליבני חברי הכנסת: מאיר שטרית, יואל חסון, רחל אדטו, אורית זוארץ, שלמה מולה, מגלי והבה ורוברט טיבייב.ואם הספקתם לשכוח את אהוד ברק ומפלגת העצמאות. סבורני כי הצד היפה של סיפורי המעבר הוא הסופרלטיבים להם זוכים בעלי הבית החדשים מצד המצטרפים פתאום אתה חש כי יש תקוה.

אמנם מיהרתי להספיד את ח"כ מאיר שטרית משום שחשבתי שמגיע לציבור בישראל מנהיג טוב יותר. אבל אז שמעתי שהאיש פשוט מצא סידור עבודה חדש מהיום תתרגלו מאיר שטרית מספר 3 ב'תנועה' של ציפי ליבני.
בעוד כחמישים יום יצא הציבור לקלפי זו תהיה הזדמנות הפז של הציבור לגמול לאותם אלו שלעגו לאינטליגנציה שלו, לאלו שבזו לנו, לאלו שחושבים שהם ראויים לכך שנדאג להם לסידור עבודה נוסף לארבע השנים הקרובות.

הפורשים מהחיים הפוליטיים

לצד הנודדים יש כאלו שהבינו שזה הזמן לפרוש בשיא, לקחת פסק זמן קטן מהחיים הפוליטיים, לעצור לרגע ולהסתכל במראה. אם אחד כזה הייתה לי שיחה שעות ספורות לפני כתיבת הטור היה זה ח"כ יעקב אדרי.

אדרי הוא אחד מהאנשים שעונים על ההגדרה 'מלח הארץ' הוא ישר עם עצמו ועם הציבור ההחלטה לפרוש התגבשה אצלו כבר לפני מספר שבועות הוצעו לו תפקידים ושריונים במפלגות שנות. הוא היה מחוזר על ידי מפלגות מימין ומהמרכז. "די" הוא אומר לי "אדם גם צריך לדעת מתי לפרוש". הוא מאס במשחק הכיסאות חשוב לו להבהיר אני מכבד את הציבור ולא בז לו לכן המעברים האלו לא מכבדים את איש הציבור, ואת הציבור.

בח"כ אדרי יש בו הכל, איש שגדל בעיירת פיתוח ואחר כך היה בה לראש עיר, היה חבר כנסת, סגן שר, ושר. הוא מזרחי וחברתי, ואיש עם עקרונות. ראיתי את סגנון העבודה שלו בוועדות השונות של הכנסת, והוא אחד מהאנשים שהיה חם ביותר לכל נושא דתי גם כשזה לא היה פופוליסטי הוא אמר את האמת הפנימית שלו.

כך גם כשהוצע לו מקום בכיר במפלגה חדשה שעתידה לתקוף את הציבור החרדי, הוא בחר להגיד לא באדיבות.

פורשים רגע לפני

ומנגד היו כאלו שבחרו רגע אחד לפני שזורקים אותם ללכת לבד היתה זו ח"כ אנסטסיה מיכאלי ושר התיירות סטס מיסז'ניקוב, מיכאלי ומיסז'ניקוב הודיעו כי הם פורשים מהחיים הפוליטיים. שר התיירות הודיע ליו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ש"לאחר 10 שנים בהן שירתי כנבחר ציבור, מתוכן שבע שנים בכנסת ובממשלת ישראל, הודעתי ליו"ר המפלגה כי איני מתכוון להתמודד בבחירות לכנסת ה-19. לצד הסיפוק העצום, אני מרגיש מיצוי לעת עתה בעשייתי כשליח ציבור ויש לי כוונה להמשיך ולתרום למשק הישראלי בתפקידים מרכזיים אחרים שאמלא. אינני פורש מהעשייה הציבורית והעסקית, ויש לי כוונה להמשיך ולתרום מכישרונותי, ניסיוני ומרצי. יחד עם זאת, ההחלטה שלקחתי, חשובה גם להתפתחות האישית והמקצועית שלי", אמר מיסז'ניקוב.

ההערכה לסיבת הפרישה של שר התיירות באה בעקבות החלטתו של ליברמן שלא לשבץ את מיסז'ניקוב במקום ריאלי ברשימה, החלטה שהתקבלה כבר לפני מספר שבועות, עוד לפני המבצע בעזה, וזאת בשל תחקירים ובעיקר מדובר בתחקיר של עמית סגל מערוץ 2 על התנהגות בלתי הולמת, וכשלי אבטחה חמורים שנגרמו מצידו. ייתכן ודווקא עמית סגל חתום על תעודת הקבורה של שר התיירות.

לאחר ההודעה על הפרישה השתתף שר התיירות בכינוס עם ארגונים קונסרבטיביים בו אמר, 'אני מקווה שהממשלה החדשה שתקום תהיה חילונית, בלי הפוליטיקה של החרדים המזכירה את ימי הביניים', בעוד נושא הוא השכיל להביע את תסכולו ואמר 'חייבים להוציא את המלונות מידי הכשרות של הרבנות הראשית'.

ח"כ מיכאלי שאף היא פרשה מהחיים הפוליטיים תיזכר בכנסת הודות לכותרות שסיפקה כאשר שפכה מים על ח"כ ראלב מג'אדלה, ובמקרה אחר ניסתה להוריד בכוח מדוכן הנואמים בכנסת את ח"כ חנין זועבי. הסיבה לפרישה לא ברורה האם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן הודיע לה כי לא תוצב ברשימת 'הליכוד בתינו' והדיח אותה מהסיעה, או שמדובר בהחלטה עצמאית. כזכור ליברמן החזיק סקרים פנימיים שאכן מראים כי הציבור תומך בח"כ מיכאלי ולא ברור מה באמת הסיבה להחלטה. מיכאלי עולה חדשה מחבר העמים שהתגיירה בישראל, וילדייה מתחנכים במוסדות ובבתי ספר דתיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture