שאול והספירה לאחור | טור פוליטי

אברהם רוזן פונה ליו"ר קדימה שאול מופז ומנסה להבין מה ראה לנכון לפרסם תעמולת בחירות שקרית ומוטעית כל כך על חשבון ציבור האברכים בני התורה.

כתבות נוספות בנושא:

הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"
טלאים במקום בגדים: כולנו נקראים לעשות שינוי מחשבתי עמוק / מ. ישראלי

ימים קשים עוברים על שאול מופז. מופז למד בעברו פרק וחצי בהלכות הישרדות עת שירת בצה"ל כלוחם מהולל. אבל לא דומה שדה הקרב הצבאי לשדה הקרב הפוליטי. בשדה הקרב הצבאי יש אחוות לוחמים בשדה הקרב הפוליטי אין חברים ואין אחווה קיימת מלחמת ההישרדות והיא קשה.

קרא עוד:

[postim]

מישהו בישראל יצר איזו משוואה כאילו מי שהיה לוחם מהולל או רמטכ"ל דגול בהכרח שיהיה ראש ממשלה מצליח כבר ראינו לוחמים מהוללים שהצליחו בחייהם להכניע יחידות עלית של קומנדו סורי. אבל כשנפלו למארב פוליטי עמוס ורווי יצרים בקושי הצליחו להיחלץ משם בעור שיניהם.

היה גם סגן ראש שב"כ מהולל שככל שנחשף יותר ויותר לאור הזרקורים גרם למבוכה גדולה לסובבים אותו עד שאחמד טיבי אמר עליו באחד הזדמנויות:"פעם מאוד פחדתי מהשב"כ עד שהכרתי את…" אותו ח"כ כיהן כשר ואח"כ כחבר כנסת במפלגות הליכוד וקדימה.

מופז נמצא בתחתית התהום במקום בו הוא נמצא אין דרך חזרה גם לוחמי 669 יתקשו לחלץ אותו מהבור בו הוא נמצא. קדימה בעוד כעשרים ימים תהיה ככל הנראה מפלגה השייכת להיסטוריה ממומחים במדעי המדינה יערכו מחקרים ינסו להשוות בינה לבין ד"ש ההיסטורית ינסו לדמות אותה לצומת. יעמדו על ההבדלים שבינה לבין שינוי של טומי לפיד.

עד אז ינסה מופז בכל כוחו לשרוד פוליטית היום הוא ממוקד במטרה אחת ויחידה רק לעבור את אחוז החסימה. חבריו איתם אני מדבר חברי כנסת שעדיין מכהנים אומרים לי :"הוא אוכל את התבשיל שרקח בשנה האחרונה". רבים מציינים את הטעויות שלו ההצטרפות לממשלת נתניהו הנטישה. ובעיקר מדברים על כך שמופז אדם נטול דרך הוא המזגזג הלאומי חברי כנסת אומרים לי :"אף אחד כבר לא מאמין לו".

אולם את ניסיון ההישרדות האחרון שלו הוא עושה על גבם של בחורי הישיבות לנוכח קמפיין האוטובוסים אני משגר בזאת מכתב גלוי ליו"ר קדימה באם הוא יתפנה להשיב לי אני יעדכן אתכם הקוראים הנאמנים.

לכבוד

חה"כ שאול מופז, יו"ר קדימה

מכובדי שלום וברכה,

בראשית מכתבי אבקש להביע את הערכתי אליך בדבר דאגתך לחיילים המשרתים בשירות חובה. אני כבר מזמן חושב שראויים הם לתגמול כספי הולם עבור שירותם.

צר לי שכרמטכ"ל ולימים כשר בטחון לא השכלת לעשות זאת ורק עכשיו ערב הבחירות נזכרת בכך ועל כך נאמר מוטב מאוחר מאשר בכלל לא.

אם תעבור את אחוז החסימה ותכנס לכנסת. כולי תקוה שתעמוד בהתחייבות לעלות את שכרם של המשרתים בשירות סדיר.

אך דא עקא, שבאת לתקן ונמצאת מקלקל איני יודע מהיכן שאבת את הנתון שאברך מקבל יותר מחייל צה"ל. ואף הגדלת לעשות כאשר ציינת שאברך מקבל 3,400 ש"ח

לעומת חייל בשירות סדיר המקבל 351 ש"ח. כאמור בהציגך נתונים אלו לא סייגת שמדובר בחייל שאינו קרבי או באברך שיש לו עשרה ילדים.

אני מעונין לסייע במאבקם הצודק של חיילי שירות החובה ואודה לך באם תמציא לי בהקדם את הנתונים עליהם אתה נשען בפרסומיך על מנת לתקן מעוות זה עוד לפני הבחירות.

אני בטוח שבשל חשיבות העניין שהרי זו סיסמת הבחירות שלך אתה תפנה זמן לכך ותשיב על כך בהקדם.

בכבוד רב
אברהם רוזן

הפיצול בימין

תוצאות הסקרים המתפרסמים סמוך לכתיבת שורות אלו מלמדות שוב ושוב על מגמות עליה והתחזקות בקרב גוש הימין. כחלק מהסיקור הפוליטי השבוע יצאתי למוקדי ההתיישבות ביהודה ושמרון ולמרכזי הציונות הדתית לשמוע מה מתחולל שם.

הציבור הדתי לאומי אינו מקשה אחת. יש בו אנשים בעלי דעות הנמצאות בצד הכי קיצוני של המפה הימנית ועד לצד הכי שמאלי של המפה. ניתן להגדיר אותם מבן ארי ועד בן סימון. אבל הקרב האמיתי מתרחש בין בנט של הבית היהודי לבין עוצמה לישראל של בן ארי ואלדד. בן ארי מציג קו קיצוני ומיליטנטי לעומתו אנשי הבית היהודי – המפד"ל ההיסטורית מציגה קו חדש ורענן. בכדי למשוך אליהם את ציבור המתיישבים ביהודה ושמרון הם הוסיפו להם את ארומה של האיחוד הלאומי המייצג קו ימני ברור.

בכדי לסבר את האוזן עד כמה מדובר במאבק על כל קול ניקח לדוגמא את העיר חברון. עיר האבות שולחת לכנסת שלושה נציגים, ברוך מרזל מתמודד מטעם 'עוצמה לישראל' והוא משובץ במקום מספר שלוש. באם לשפוט על פי הסקרים מדובר במקום ריאלי. שכנתו מהישוב היהודי בחברון, אורית סטרוק מתמודדת על המקום העשירי ברשימת הבית היהודי. ושכנו לאותה גבעה הלל הורביץ מתמודד על המקום ה-13 באותה רשימה. אגב גם עליהם מדובר במקומות ריאלים וזאת בהתאם לסקרים הרואים אור בימים האחרונים.

בהתיישבות חלוקות להם הדעות, רבים מעדיפים להרחיק את עצמם מהדימוי המוקצן של הימין. אולם לא מעט שואלים אותי, תגיד, אתה מכיר את מועמד מספר 14 או 15 בבית היהודי? אני מעדיף לתמוך באדם שכבר הוכיח עשייה ולכן נתמוך בבן ארי ואלדד.

כך או כך בנט הולך להיות הפתעת הבחירות. וככל הנראה כאב הראש האמיתי של נתניהו.

הטקטיקה של ביבי כנגד לפיד הייתה נכונה בכך שגרר אותו לזירה הפוליטית בטרם עת. השליפה הזאת גורמת ללפיד לאבד מנדטים משבוע לשבוע. נתניהו לא העריך בצורה נכונה את בנט, הוא חשב שמדובר באיום סרק אולם ככל שמתקרבים למועד הבחירות הוא נוגס בו ומשאיר אותו חבול ופצוע.

מרתק לראות איך מלשכת נתניהו צומחים להם מנהגי העתיד. ליברמן שהיה מנכ"ל משרדו ב-1996 הפך למנהיג ומועמד לראשות ממשלה. מזכירתו רוחמה אברהם נהפכה להיות חברת כנסת ושרה בליכוד ואח"כ עברה לקדימה. והיום זה ראש לשכתו נפתלי בנט ואילת שקד שהולכים להיות חברי כנסת בכנסת הבאה וככל הנראה שרים בכירים. יש אומרים סוג של "בנים גדלתי ורוממתי"… ויש הסוברים כי דווקא נתניהו מפרגן משהו בסגנון :"אין האב מתקנא"…

הכותב משמש כפרשן פוליטי בעיתון 'יום ליום'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture