דובר בעלזא במאה שערים | טור אישי

אין אדם לפחות בציבור החרדי שלא שמע על כותב השורות הבאות - הרב אברהם פרסטר / מרצה ובכיר בתקשורת, מגיש אקטואליה ברדיו 'קול חי'

כתבות נוספות בנושא:

הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"
טלאים במקום בגדים: כולנו נקראים לעשות שינוי מחשבתי עמוק / מ. ישראלי

סיפר לי ידיד שנכח במקום, כי כשמוישה לייב היחצ"ן המפורסם הגיע לבית דין של מעלה, לאחר סיום מסכת חייו בעולם הזה, נערך לו משפט בנוכחות דייני מעלה. עם סיום משפטו, חתמו הדיינים על פסק דין שקבע כי סיכום חייו בעולם הזה, מאפשר לו גם "גן עדן" גם "גיהנום". אולם בית הדין של מעלה הותיר למוישה לייב להכריע בעצמו את כיוון התנועה.

מוישה לייב שהגיע למקום לראשונה, ביקש לקבל הסבר על מהות "גן עדן" ועל מהות "גיהנום" בטרם יכריע, תנאי האירוח בשניהם, תפריט הארוחות, זהות השכנים וכל השאר. המלאך הממונה על המו"מ מטעם בי"ד של מעלה הציע למוישה לייב "אתה הרי יחצ"ן מעולה ומהולל, מבין בפרוספקטים ובתמונות, אניח לפניך 2 פרוספקטים, האחד של "מלון גן עדן" והשני של "מלון גיהנום", ותחליט אתה כמו גדול", מוישה לייב אהב את הצעת המלאך, "יא יא, זייער גוט" (בתרגום לעברית: כן כן, מאוד טוב), השיב בחיוב להצעת בעל הכנפיים.

מוישה לייב יושב ומביט בפרוספקט "גן עדן" ומתמלא חלחלה. כוסות קפה שחור המכילות בדלי סיגריות, ישיש מנוזל רב חצ'קונים השוקד על תלמודו כשגרב רגלו הימנית פרוסה על ספסל עתיק יומין ומבשמת את הסביבה בניחוח תברואתי מובהק, ליד דלת בית המדרש ים של שקיות מלאות בפריטי ביגוד משכבר הימים, מגבות שהיו פעם לבנות עם ריחות כלור חריפים, על השולחנות בפנים חצאי רוגלעך ובדלי בורקס קשים כאבן – לידם קרטון קופסת סיגריות שחולץ ונהפך, עליו הכיתוב "לעילוי נשמת שטערנא זלאטה בת טשארנע זעלדא". מביט בכאב ומניח בצד, נוטל את פרוספקט "גיהנום" ונמרח בחיוך מאוזן לאוזן.

תענוג של גיהנום! מגשי סושי בקומבינציה ניגרית מציפים שולחנות עגולים עשויים מזכוכית קריסטל צ'כי, כוסות על רגל בגוון תכלכל בוהק מלאים ביין פסגות מיושן באיים הקריביים, דלתות נפתחות בכרטיסים מגנטיים בלבד, שטיחים מקיר לקיר, נברשות איטלקיות רוויות כסף וזהב, מה לא?! תענוג…

"מלאך מיכאל" זועק מוישה לייב "בחרתי גיהנום, קח אותי לשם, אחרי זה נראה הלאה, ייתכן שאוותר על גן העדן, גם ככה אני לא מרוקאי ולא כ"כ מכור לקפה בוץ". כהכרעתו – מבצע מלאך מיכאל את המשימה ומוישה לייב זכה לראשונה בחייו – סליחה, לראשונה במותו – להיכנס לגיהנום.

שעה קלה לאחר מכן, מוישה לייב בוכה ומתחנן למזכירה "תזמיני את מיכאל, דחוף, מיכאל מיכאל" הוא צורח "שיוציא אותי מכאן מהר, מיכאל, הוא עבד עלי" מתחנן היחצ"ן הוותיק. מיכאל מגיע בריצה, מוישה לייב מתנפל עליו בזעקות "שקרן, רמאי, נוכל" כוסות היין הינם כוסות מלאים חומצת מלח, השולחנות העגולים הינם פלטות שבת, הסושי הניגרי מלא בחומרים רעילים, המזגן מפיץ חום בעוצמה של 174 מעלות צלזיוס, שקרן, שאקרען, שייגעץ, נויכל, ציוני"…. מיכאל המלאך לא מאבד עשתונות "וכי לא זה מה שאתה עשית כל חייך?! סילפת מסרים, השמטת מילים מתוך משפטים, עיצבת פרוספקטים שלא כללו את 'כל' האמת, עשית יחצנו"ת המבוססת על הדגשת חלק מתוך מכלול, באמצעות כך, שינית ערכים ומסרים מקצה לקצה" בעל הכנפיים מסכם "הפרוספקטים שלי בנויים על אותו עיקרון שבו בנית אתה פרוספקטים".

עד כאן ממה שסיפר לי ידידי שכאמור נכח במקום.

"קול בעלזא" הינו קו טלפון, בו ניתן להאזין למידע, אינפורמציה, שיעורים ושיחות הנוגעים לקהילת חסידי בעלזא, לאדמור"י בעלזא, רוב ככל תוכן הקו מיועד לאוהבי הניחוח הבעלזאי האותנטי. הקו מופעל ע"י גורמים רישמיים מטעם ובתוך קהילת חסידי בעלזא, אלו שומרים על תכני מקור, נזהרים מהוספת פרשנות עצמית חסרת אסמכתאות, מפעילי "קול בעלזא" משתדלים ואף מצליחים למלאות את הקו בתוכן בעלזאי רוחני עשיר, מוסמך ומהימן.

בשכונת מאה שערים בירושלים מתגוררים יהודים שמשכורתם מגיעה – כך מסתבר – ממבואות אפלים בברוקלין, מבואות שבהם לא מבחינים בין תכלת לקלא אילן, בין קודש לחול ובין אמת לשקר. אנשי מאה שערים ממושמעים להוראות ברוקלין ומחוייבים בתמורה לשכרם לנסח ולהדפיס מנשרים ותדפיסים כאלו ואחרים, לפי האינטרס הזמני של נותן ההוראות הפועל בהתאם להנחיות המטה המרכזי בברוקלין. כעת, בתקופת הבחירות לכנסת ישראל מגוייסים העובדים במאה שערים להפצת רעיון ההימנעות מהשתתפות בבחירות, כך לפי הנחיית המטה המרכזי בארה"ב.

לוּ היו העובדים במא"ש עושים מלאכם נאמנה, ומשתמשים בדרשותיו ופסקיו של כ"ק הרבי מסאטמאר זכר צדיק לברכה שהורה לא להשתתף בבחירות, הרי שאין נכון מכך. יעשו ויבורכו, 70 פנים לתורה ואין ספק כי פן אחד לפחות שייך למשנתה של חסידות סאטמאר שהרריה תלויים בשערותיו הקדושות של האדמו"ר רבי יואל זת"ע.

אולם, כשמחליטים במאה שערים לפעול בשיטת מוישה לייב היחצ"ן, לסלף אמרים ומאמרים, להציב פסוק ערוך כטקסט מושלם, "את כל אוהביו ואת כל הרשעים ישמיד" או "שומר ה' את כל אוהביו ואת כל הרשעים", כאן נתפסת פעילותם כולה כפעילות עויינת זולת, רוויית אינטרסים, לא אמינה גם לא נאמנה לשיטת הרבי מסאטמאר זת"ע. אין צורך לנחש כי לוּ היה האדמו"ר רבי יואל בחיים היה זועק חמס נגד כת שקרנים, שהכסף – ורק הוא – אור לגופם ולנפשם האומללה.

עובדי מאה שערים פירסמו הוראה שקרית משמו של כ"ק הרבי מבעלזא זת"ע, עפ"י דבריהם ופרשנותם העילגת הורה האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא להימנע ולא להצביע בבחירות.

במידה ולא היה קיים קו הטלפון האינפורמטיבי "קול בעלזא", היה אולי קשה להתווכח עם תושב מאה שערים כותב דברי השקר משמו של האדמו"ר רבי אהרן זת"ע, אולם "קול בעלזא" הִרבה להיטיב והקליט פאנל משולש של גבאי האדמו"ר רבי אהרן זת"ע, שלושת הגבאים מספרים בפאנל על היחלצו חסרת התקדים של הרבי מבעלזא למען הפצת חובת ההשתתפות בבחירות לכנסת, מצטטים ציטוטים מדוייקים בשמו, ומותירים לנו המאזינים – מעבר לערגה וגעגועים רוחניים לרוחניות וקדושה – מסקנה אחת ויחידה, היא: כי ההולכים וצועדים בדרכו של הרבי מבעלזא ובדרכם של רוב גדולי התורה והחסידות, עליהם להופיע בקלפיות ביום הבחירות לכנסת, להצביע, ואף לשכנע אחרים להצביע למען הרשימה החרדית, זו שפועלת בחסות גדולי התורה.

לסיום: ימים קשים עוברים על עובדי סניף מאה שערים של המטה המרכזי מברוקלין, כמויות הגשם אינן מאפשרות הבערת פחים בכיכר השבת, הרטיבות הרבה על קירות ירושלים מפריעה לדבק הפאשקווילים להיתפס לקירות הבירה, הקור העז אינו מטיב עם חובבי הפגנות השבת והפגנות לילות החול, בעקבות כך – מה נותר להם למשועממי מאה שערים, ע"מ לספק את תאבונו של המטה האמריקני?! הפכו עצמם ל"דובר בעלזא במאה שערים", עסוקים בעיוות מסרים, הפיכת רעיונות וסילוף עובדות.

אתם שם בחוֹרי חורבות מא"ש, הפיצו בעוצמה את דברי קדוש ישראל כ"ק אדמו"ר רבי יואל מסאטמאר זצוק"ל, הותירו לחסידי ונאמני קהילת בעלזא להפיץ את דברי קדוש ישראל כ"ק אדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זצוק"ל, וזכותם הנשגבה תגן עליכם, עליהם ועלינו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא לא דובר בעלזא, אנא, תמחקו המילים האלו

למגיב מספר 1 (kuku):

כנראה הגבת לפני שקראת. הוא כותב במפורש את מה שכתבת.

המאמר חזק מאוד וקורא לקנאים לא לסלף את דעת רבינו הקדוש מבעלזא זי"ע, ולא להפוך לדוברי בעלזא.

כשרון כתיבה מיוחדת.

גם אני לא הצלחתי לקרוא כל מה שהנ"ל כתב.
אך זאת ברור ש:אסור" לכתוב כותרת מטעה שכזאת
אני אישית מכיר את ר' אברהם יוסף, הוא יהודי טוב ומנסה להיות טוב, אבל כידוע שהלה יצא מרצונו מקהילת בעלזא והחליט לבחור לעצמו דרך אחרת, זה כמו שאתה כותב על מרן???? שהתיר לחלל שבת, ואחכ בגוף הכתבה תכתוב שאסור לחלל שבת. סליחה על ההשוואה, אבל רק לשם המחשה.
ומאידך לכבוד ר' אברהם יוסף, דע לך שאנו בבעלזא מחכים לך בכליון עיניים אף פעם לא מאוחר, תמיד יש דרך חזרה. בפרט ליהודים שכמוך. (במאמר המוסגר הצד היפה שלנו: שגם יהודים כדמותך שנפלטו מהמסגרת אינם בכלל מהרסייך אלא מנסים להסביר את דעתנו בחוץ, והמזכה את הרבים "אין חטא בא על ידו")

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture