יום הבחירות • מה קורה בעת מפגש בין חרדי וחילוני?

פעם היו החילונים מסתכלים עלינו במבטים יוקדים, ואנו עליהם במבטי חמלה על מצבם הירוד | כיום אנו מלאי חרדה ממה שעלול להתרחש אצלנו בסלון הבית | יום ההכרעה

כתבות נוספות בנושא:

הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"
טלאים במקום בגדים: כולנו נקראים לעשות שינוי מחשבתי עמוק / מ. ישראלי

אתמול יצא לי לבקר בבית חולים מסוים שיהודים חרדים כמעט לא נמצאים שם, כמובן שהנוף האנושי מול עיניי היה מורכב מפסיפס מגוון של המון סוגי אנשים. מדתיים חובשי 'סרוגות', דרך חילונים בכל הרמות והדרגות, ועד – להבדיל – גויים, ערבים, עולים, וכדומה.

קרא עוד:

[postim]

בעבר ביקרתי שם כמה פעמים, כמו גם בבתי חולים אחרים, בנסיבות משמחות ולחילופין באירועים פחות שמחים. תמיד הייתי חושב לעצמי ומהרהר (הרי אני בכל זאת כתב…) תוך כדי היתקלות ב'סלט' האנושי המעניין שהמכנה המשותף שלו הוא מרחק שנות האור שממנו לעולם התורה בו אנוכי צמחתי – מה הם חושבים עלי, או מה אני חושב עליהם.

אני מעריך שזה לא רק אני, וזה לא רק בבתי חולים. זה קורה יום יום, שעה שעה, בנקודות מפגש אין ספור, בהן היהודי החרדי נקלע בארבע אמותיו של החילוני ומוצא עצמו ברגעים של אי נעימות, תהייה, רמה מסוימת של חוסר תקשורת, תחושת ניכור, מבטים יוקדים היכולים להתפרש לעיתים רבות כשנאה, ועוד כהנה.

דבר אחד חשבתי לעצמי אתמול. משהו השתנה כאן לאחרונה. השתררה כאן תופעה חדשה שלא הייתה קיימת לפחות בכמה עשורים האחרונים.

עד לא מזמן היינו שומעים לפני כל מערכת בחירות, דברים חוצבי להבות אש לדוגמה על כך שאלפי ורבבות ילדים מתחנכים כיום בארץ ללא שיהיה להם צל של מושג מה זה 'שמע ישראל', או על בעיות אחרות חמורות מאוד שישנן בפרהסיה הישראלית, אם זה בכשרות, בגיור, במערכת המשפחתית, וכל מיני מחדלים קשים שהציבור הכללי סובל ממנו מבחינה יהדותית, ושעל כך יש לחזק את ידי מפלגת 'יהדות התורה' כדי שיוכלו להשפיע מה שיותר על ערכי היסוד הבסיסיים בעם.

תמיד שמענו גם על סכנות האורבות לפתחינו אנו, והרבה שמענו, אולם זה היה לקינוח. הזעקה הגדולה הייתה הדאגה למצבם הרוחני של העם שבשדות.

הפעם מתחולל כאן מצב שכמוהו לא היה שנים רבות מאז ימי 'גיוס בנות' וכדומה. הם מבקשים היום את נפשנו. אותנו ואת צאצאינו. כיום אנחנו לוחמים בציפורנינו על העתיד הרוחני שלנו אישית. מה יהיה בתוך הבתים שלנו. כיצד ייפול דבר בנוגע ל'עמלנו אלו הבנים' בחורי החמד שלנו העומדים בגיל הגיוס המרטיט כל לב הורה החרד לגורל עתידם הרוחני של צאצאיו היקרים.

אם פעם עד לא מזמן כאשר ביקרנו בבית חולים או בכל מקום בו פגשנו ביהודים מסכנים מצדו השני של המתרס, ניקרה המחשבה בראשנו על מר גורלם של אותם חילונים נטולי כל סממן יהודי מינימלי, ועל צאצאיהם האומללים שלא טעמו טעם שולחן שבת מעין עולם הבא, ולא טעם של פרק משניות ודף גמרא מעולם – היום הדאגה המכרסמת בליבנו היא מה יהיה עם הילדים שלנו- – -?!

היום המלחמה היא על הבית… על הבית שלנו. בפנים בתוך הסלון שלנו. מי יישב בשולחן השבת, יזמר זמירות בקול נעים, יגיד דברי תורה, וינעים לנו. ומי ישהה אי שם ב'מחנות ההשמדה' הרוחניות של צה"ל עטור בבגדי חאקי, ויזמר המנונים אוויליים, או במקרה הפחות גרוע יצטרך להילחם בעור שיניו על קיום מצוות ועל שמירת אופיו הרוחני הטהור.

היום! היום יהיה האות הזה! היום נצעד כולנו, חרדים לצד חילונים לקלפיות ההכרעה. מזוויות עינינו נראה את אחינו החילונים סרים גם כן לקלפי במטרה להטיל את הפתק שיבטיח להם המשך התעללות בכל אשר מסמל את ערכי היהדות והתורה. ואילו אנו מלאי חשש מעתידנו ועתיד ילדינו ונכדינו שלא ייראו חלילה כמו אותם יהודים מסכנים ונידחים, נמהר בזריזות להקדים למצווה ולעשות את ההשתדלות שלנו ביום המכריע והגורלי עד אימה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture