ח"כ אייכלר: "שלטון הבג"צ הוא סכנה גדולה יותר מן המסתננים"

"גם במצרים הגנרל סיסי חולל מהפכה צבאית ומינה שופט עליון לנשיא המדינה. יחד רצחו אלפי אנשים ברחובות. אין להשוות בין ישראל למצרים, אבל זה אות אזהרה מפני שלטון השופטים בשם הדמוקרטיה" – כך הזהיר ח"כ הרב ישראל אייכלר מפני ביטול חוקי הכנסת על ידי הבג"צ בדיון בועדת הפנים של הכנסת.

כתבות נוספות בנושא:

אייכלר במליאת הכנסת: "תעצרו בבקשה את המלחמה נגד היהדות" • צפו
הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"

"הדיקטטורה המשפטית מסכנת את הדמוקרטיה ושלום הציבור ועלולה לגרום למדרון תלול של התקוממות דמוקרטית" – אמר ח"כ הרב ישראל אייכלר על ביטול חוק הכנסת על ידי הבג"צ נגד כליאת המסתננים. אין שום חוק המסמיך את שופטי בג"צ לבטל חוקי כנסת. הם יכולים להמליץ לכנסת לדון על המידתיות בתקופת המאסר של מסתננים. אבל הוראה למשטרה או לצבא להפר ולבטל חוק כנסת, זאת תפיסת שלטון בכוח הזרוע. זכותם של השופטים לרוץ לכנסת ואם העם יבחר בהם יוכלו להחליט ברוב קולות, מה הוא מידתי ומה הנורמה המחייבת את האזרחים. כל זמן שהם מקבלים משכורות של שופטים, הם יכולים לפרש את החוק ולפרשן את לשון המחוקק, אבל אין להם שום סמכות לקבוע מה היא המידה הנכונה ומה הם הערכים שעל הממשלה לפעול לפיהם, מלבד חוקי הכנסת והתקנות המאושרות בממשלה ובוועדות הכנסת. זה ההבדל בין דמוקרטיה לדיקטטורה.

קרא עוד:

[postim]

הרב אייכלר הזהיר כי החברה הישראלית מורכבת משבטים ולאומים ודתות רבות. זה לא מה שהיה פעם. בעבר היה כאן עם יהודי אחד, בני דת אחת ולצידו חי מיעוט ערבי בני הדת המוסלמית. לצערנו בוצעה תכנית ההתנתקות מן היהדות שיצרה עשרות עמים והרבה אמונות זרות שאין ביניהם שום מכנה משותף.

הדרך היחידה לדו-קיום בין שבטי המהגרים שבאו ממאה מדינות ותרבויות זרות, בני אמונות מנוגדות ובעלי דעות קוטביות ותרבויות זרות ועמים מנוכרים, היא הדמוקרטיה הפרלמנטרית. זה לא מושלם אבל כל דרך אחרת תהפוך לגיהנם לכל יושבי הארץ. גם רוב פרלמנטרי עלול לבצע גזירות רשע שאסור להשלים עמם. מותר להפגין ולהיאבק נגד פשעי השלטון נגד אוכלוסיות שונות. אבל יש גזר דין של הבוחר אחת לכמה שנים ביום הבחירות. העם הסובל משלטון רע יכול להחליף ממשלה וחברי כנסת.

את השופטים אי אפשר להחליף. ברגע שבג"צ תופס את השלטון ובמקום לפסוק לפי החוק הכתוב שקובעת הכנסת הנבחרת והמתחלפת, הוא בוחר לפסול חוקים ולקבוע נורמות וערכים לפי האג'נדה שלו, זאת דיקטטורה. הדיקטטור היושב על כס המשפט יכול להפעיל צבא ומשטרה ובתי סוהר נגד אזרחים. זה מה שעשה השופט העליון המצרי אדלי מנסור, שהגנרל אל סיסי הפך אותו לנשיא בניגוד לרצון הבוחר. הוא שחרר את מובארק בשם "שלטון החוק" ורצח אלפי אזרחים ברחובות קהיר בשם "הדמוקרטיה" ואסר את הנשיא הנבחר מורסי בשם "המשפט". כל הדיקטטורות רודות בעם בשם הדמוקרטיה והערכים המידתיים שלהם. אין להשוות בין מצרים לישראל, אבל מצרים היא אות אזהרה, למדרון תלול של שלטון השופטים.

אותו בג"צ שפוסל חוק למניעת הסתננות, אישר לאחרונה שחרור מרצחים עם דם על הידים למען תהליך מדיני, תוך הפרת פסקי בתי משפט שגזרו עליהם מאסרי עולם. טוב שהבגצ לא התערב בענין מדיני, אבל אסור לו לפסול חוק של מדיניות הגירה. כשבג"צ פוסל חוקי כנסת בשם "שלטון החוק" והדמוקרטיה, הופך השופט לפוליטיקאי. בג"צ לא פסל ולא יפסול החלטת הכנסת לגזול את פת לחמם של ילדים בביטול קצבאות ילדים ומענק לידה, למרות שהוריהם שילמו מס ביטוח לאומי. האליטה המשפטית חושבת שזאת פגיעה מידתית" ואולי שופטי בג"צ אין להם משפחות ברוכות ילדים? בג"צ צודק כשלא ביטל ולא התערב בחלטה מדינית לשחרר מחבלים, אבל אין לו גם שום סמכות גם לפסול חוקים כמו חוק טל או חוק המסתננים. התערבות בג"צ בענינים אלה הוא לא מידתי. רק הציבור יכול לקבוע באמצעות נבחרי הכנסת והממשלה, מה היא הנורמה ומה מידתי, ברוב פרלמנטרי, המייצג את רוב העם.

בג"צ קבע שלא לתת לילדים עניים ארוחת צהריים, בגלל שהוריהם לא "מיצו כושר השתכרות", כשילדים אחרים כן מקבלים. בג"צ לא חס ולא חמל על ילדים ואמר: "מי שנותן להם תורה יתן להם קמח". הכל בגלל שאינם ילדי זרים מאפריקה ואינם ילדי מסתננים, אלא ילדי ארץ ישראל דורי דורות?" – שאל הרב אייכלר בדיון שהועבר בשידור חי.

הוא הציע לועדת הפנים להפריך את השקר כאילו חוקי יסוד קובעים את החוקה. במדינת ישראל אין חוקה, כמו גם בבריטניה. כל ההבדל בין חוק יסוד לחוק רגיל שאינו יכול לסתור אותו, הוא שלביטול חוק יסוד הנדרש רוב של שישים ואחד חכי"ם, בעוד חוק רגיל אפשר לשנות ברוב רגיל. כל חודש מבטלת הכנסת חוקי יסוד ומשנה אותם. המיעוט האליטיסטי מנסה כבר שנים להונות את הציבור, כאילו חוק יסוד יש לו מעמד של חוקה והבג"צ מוסמך לפסול חוקים. זה נסיון ליצור מהפכה דיקטטורית, בשם הדמוקרטיה" אמר הרב ישראל אייכלר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשריך הרב אייכלר, המשך להכות בהם בפיך ללא פחד וללא לאות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture