אוהדי אמסלם ינטשו לטובת לפיד? • פ. חובב מכה שוב

על פי הסקרים, למעלה מחצי מיליון ישראלים מחליטים מיד לתת ליאיר לפיד את הסמכות להנהיג אותם, בלי שיש להם מושג מי מה מו איך כמה ולמה

כתבות נוספות בנושא:

אחרי שלפיד ברח למאבטחים: בכיר בשב"כ הגיע לשיחת "חידוד נהלים"
חוק האזרחות יגיע לישיבת הממשלה; לפיד עדיין מתנגד
לפיד מתריע: "בנייה באביתר תפגע ביחסי החוץ - ובפרט עם ארה''ב"
לפיד שוקל 'לתקוע' את חוק האזרחות שתביא שקד לאישור הממשלה

הפוליטיקה הישראלית אחוזה תזזית. יאיר לפיד הודיע שהוא עוזב את עבודתו בתקשורת ועובר לפוליטיקה. ווהאוו. איזו תזזית.

זקני הפרשנים לענייני תזזית לא זוכרים תזזית מותזזת שכזו. עד כדי כך מותזזת, שאפילו העיסוק התקשורתי הכל-כך חשוב בהוקעת התופעה המסוכנת שנחשפה בציבור החרדי של יריקות על ילדות, פינה את מקומו כנושא הציבורי הראשון במעלה, לטובת סיקור הידיעה המרעישה: יאיר לפיד החליט להצטרף למערכת הפוליטית! פנו דרך, הוא מגיע!

הברנש עוד לא הספיק לגלות מהי עמדתו, אם בכלל יש לו עמדה, במגוון הנושאים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים, החברתיים, ובשאר העניינים החשובים העומדים על הפרק – וכבר הוא זוכה, על פי הסקרים, ל-15 מנדטים. לא פחות. למעלה מחצי מיליון ישראלים מחליטים מיד לתת לו את הסמכות להנהיג אותם בשנים הקרובות, בלי שיש להם מושג מי מה מו איך כמה ולמה.

לא חשוב מה הוא יאמר אם וכאשר יצטרך לומר את דבריו ליד דוכן הכנסת, חשוב איך הוא יאמר את הדברים; באיזה טון הוא ישמיע אותם; איך הוא יביט בעיני מאזיניו; באיזו זווית הוא יטה את ראשו; האם הוא יגחך או יצקצק בגרונו; איך הוא יגיב כשתעלה הצעה להסמיך את הרגולטור לבחון את נתוני הצמיחה, מול הצורך להתאים את ההזרמות התקציביות לזליגה הפרוגרסיבית של הדיפרסיות בכפוף להשפעת כוחות השוק הגלובלי על התגבשות הליקוציטים במשק – האם הוא יחייך ברוחב פה כדי לתת לשיניו הצחורות לבטא את עצמן ישירות, או שמא יתמודד עם הבעיה באמצעות הפניית מבט אלכסוני מבויש, שמשמעו: נו-נו.

אנשים צובטים את עצמם כלא מאמינים: יאיר לפיד הולך לפוליטיקה! איזו התלהבות. איזה אושר. הוא יהיה פוליטיקאי. הוא יסתובב בכנסת, הוא יצביע, הוא יאזין לנאומים. כשיגיע תורו להפסיק איזה נואם מזדמן בקריאת ביניים מעליבה או מחניפה, הח"כים שם בטח יתעלפו מרוב התרגשות.

אין להוציא מכלל אפשרות שהפציינט יהיה שר חשוב בממשלה. למה לא. מי כמוהו יידע לנהל את ענייני משרדו בצורה הכי מקצועית והכי חכמה שאפשר. הרי יש לו קסם אישי. הוא מראיין מבוקש. הוא מגיש חדשות מאוד מוערך. מה זה בשבילו להשתלט על בעיות התחבורה או הרווחה של מדינונת קטנטונת שיודעת לבחור באנשים הנכונים למקומות הנכונים.

אפילו הגברת ציפיליבני יצאה מגדרה כדי לברך את לפיד על ההצטרפות. המסכנה מבינה טוב-טוב שכל הכסף שהשקיעה בקמפיין ההסתה "נשים מקדימה" ירד לטמיון. העם רוצה את לפיד מקדימה, לא את קדימה; המסכנה גם מבינה טוב-טוב, כי ככל שלפיד יצליח יותר, כך ההתרסקות של מפלגתה תהיה גדולה יותר – אבל היא חייבת לזרום עם המוני המתלהבים המשולהבים. היא חלק מהעם. העם הוא אוסף של המוני ציפיליבנים קטנים.

לא חלפו אלא יומיים בלבד מאז השמיע הברנש את דברו, והסקרים כבר מעניקים לו 20 מנדטים. לא פחות. יומיים בלבד הספיקו לעוד מאה או מאתיים אלף איש ליפול בקסמו של הגאון הפוטוגני, שמאיים לכבוש את הפוליטיקה הישראלית בחיוך. בקצב הזה, מי יודע, אולי גם אוהדי "עם שלם" ינטשו את אמסלם ויעבירו תמיכתם ללפיד. למה לא. גם הוא הצהיר במפורש שהוא לא שונא חרדים.

אם מדינה שלמה יוצאת מגדרה כדי לחגוג את הצטרפותו הצפויה של העיתונאי החביב לפוליטיקה, כנראה שיש לה סיבה טובה. הרי מדינת ישראל איננה מדינה של טיפשים. חצי מיליון הפציינטים שכבר החליטו לבחור בו, בטח מבינים מה טוב להם. אם הם היו טיפשים, הם היו מבינים עד כמה חשוב להילחם ב"הדרת הנשים" אצל החרדים?

השמועה אומרת, ומן הראוי להבהיר מראש שמדובר בשמועה בלבד, אם כי זאת שמועה שהגיעה ממקור אמין בדרך כלל, כי ביום פרסום ההודעה הדרמטית על החלטתו הדרמטית של יאיר לפיד להצטרף בדרמטיות למערכת הפוליטית, התרחש מקרה נוסף של הדרת נשים במרחב הציבורי של אשדוד. אישה שלא הסכימה לעבור את ההשפלה הנוראה הכרוכה בישיבה בחלקו האחורי של האוטובוס, התיישבה בקדמת האוטובוס. ואז חרדי או סיקריק עבר לידה בצורה חשודה כשפיו מלא רוק, ואילולי שנבהל ממבטה האמיץ והתקיף של הגיבורה, עדיף שלא לחשוב לאן היו פני הרוק מיועדות.

אבל למרבה הצער, בגלל העיסוק התקשורתי הדרמטי בנושא הודעתו הדרמטית של יאיר לפיד – כלי התקשורת התעלמו לגמרי מהפרשייה החדשה והחמיצו הזדמנות נוספת לראיין עוד פוליטיקאי שיגנה את החרדים על הדרת הנשים במרחב הציבורי, ולא ישכח להוסיף שכמובן לא כל החרדים תומכים בהדרת נשים במרחב הציבורי; אם כי אי אפשר, כמובן, שלא להאשים גם את ההנהגה החרדית שלא מגנה את התופעה; למרות שכמה מהפרשיות שנחשפו לאחרונה במרחב הציבורי נגרמו כתוצאה מפרובוקציות יזומות; יחד עם זאת, בל נשכח כי גם פרובוקציות לא מצדיקות תופעות כל כך מקוממות של יריקות המוניות לעבר ילדות מסכנות וחסרות ישע. במרחב הציבורי, כמובן.

מה לעשות, עם כל הכבוד לתחושות החרדה הציבורית מפני הדרת הנשים, פתאום פרצה לחללנו תחושה ציבורית חשובה יותר: תחושת האושר על הצטרפותו של יאיר לפיד למערכת הפוליטית. יאיר לפיד: ברוך הבא לפוליטיקה. מעריציך ראויים להנהגה הראויה להם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
1 1 הצבעה
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

געולדיג!!!

הפעם טור רדוד , בלי רמה בכלל.
חובבני למדי

טור מדהים המראה את פניה של הישראלים הנאורים

חזק חזק חזק. כמו תמיד. אף אחד לא התייחס קודם לזה שבעצם לפיד הוא בועה מחייכת

מוצלח מאוד

נהנתי

עדיף לנו אחד שמתעסק בזה ולא בהסתה נגדנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture