אתה חרדי חדש? הילד שלך יהיה 'מיזרוחניק'

תחת הכותרת "מכתב גלוי לאחינו החרדים החדשים", מפרסם 'אחד הרבנים' טור נוקב בעיתון יתד נאמן ומזהיר את ההורים הפשרניים: "הילדים שלכם לא ילכו בדרככם"

כתבות נוספות בנושא:

הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"
טלאים במקום בגדים: כולנו נקראים לעשות שינוי מחשבתי עמוק / מ. ישראלי

שורות אלו לא נכתבו לשם קנטור או תוכחה, אלא מתוך ראיית הנולד הבנויה על ידיעת העבר. הדור הראשון ליהודי אמריקה היו כידוע שומרי תורה ומצוות, הקפידו על קלה כבחמורה ומסרו נפשם למען שמירת השבת, ובכל זאת בניהם יצאו מחללי שבת והגיעו עד כדי הפקרות מוחלטת. כיצד קרה הדבר?

הסביר מרן הגר"מ פינשטיין זצוק"ל: כי אותם ילדים שמעו כל העת בבית עד כמה קשה לשמור שבת, איזה קושי עצום לקיים מצוות ולאיזו מסירות נפש נדרשים להגיע כדי להישאר יהודי. הדור השני הבין כי השבת היא 'נטל כבד' ח"ו, קיום המצוות הוא דבר בלתי אפשרי כמעט, ומכאן באו לידי זלזול עד פריקת עול מוחלטת.

והנה, גם אתם מתחילים בדברים קטנים אשר הדחף אליהם הוא עד כמה אי אפשר להיות חרדי הצועד לאורם של גדולי הדור ולאלו קשיים צעידה זו גורמת בחיים, הן מבחינה גשמית והן בשמחת החיים וכו'. ובשל כך אתם מבקשים מעט לשנות בצורת וצבע הבגדים, בתלבושות הנשים. ואף האנשים הולכים ללמוד גם דברים אחרים מלבד ת"ת, עוסקים בקריאת עיתונות יותר 'מתונה ומתקדמת', מחפשים להתפלל עם אנשים פחות 'קיצוניים' וכדו'.

אין בכוונתי להתווכח עימכם, מאחר והינכם נמצאים עתה בתחושה שגויה של 'מאבק למען הצדק', 'אנחנו נראה להם' וכו', ובוודאי שגם כל מילות הגנאי והביקורת שלכם מופנות כעת לחרדים 'הקיצונים, הבריונים והשחורים'.

ולזאת נכתבות שורות אלו.

דעו לכם כי אין כל ספק בעניין, כפי שהוכיחה תמיד ההיסטוריה של הקורות עמנו. בניכם אשר יקומו אחריכם וישמעו את כל הביקורת ומלות הגנאי, לא ילכו בעקבותיכם, כי אי אפשר לחנך לבינוניות (כידוע ממכתבו המפורסם של מרן החזו"א זיע"א) והדור הצעיר יסיק את אחת משתי המסקנות: במקרה הטוב יעדיף את דרך התורה והציות לגדולי הדור, או חלילה יבוא למרוד לאט-לאט גם בדברים החשובים בעיניכם עכשיו, ויגיע עד לדרגות של ה'מזרחי' לשעבר, או חלילה גם לעבר החילוניות.

דבר אחד ברור, כמוכם הוא לא יהיה. ואם כן אתם מפסידים גם את המטרות שלשמן אתם נאבקים. הדברים הללו נכתבים מתוך כאב, אך הם אמת לאמיתה ללא שום צל של ספק, ואילו באתי להביא את המקורות לדברים אלו יכלה הזמן והם לא יכלו.

ראו נא, הזהרנוכם מבעוד מועד, וכאשר בניכם ונכדיכם לא ימצאו את עצמם מתאימים גם למסגרת הבינונית ויחפשו את דרכם בשוליים בעזרת כל פלאי הדור החדש, התקשורת המקוונת והכתובה, וממילא כמובן שגם אם נרצה לא נוכל לקבלם אצלנו ובמקומות חינוכנו, וזוהי אשמתכם בלבד, לאור קוצר ראיית הנולד.

אני יודע שגם אצל החרדים הישנים והשחורים יש לצערנו שוליים, אולם הם מוחזקים כשוליים ויודעים את חסרונם ויש עדיין תקווה שישובו לבאר מים חיים. אבל אצלכם זה יהיה המרכז של 'החברה החרדית החדשה', ולהיפך: השוליים יהיו אלו שישובו אל מקור התורה והטהרה של חינוך לתורה ויר"ש בלבד וימרדו בכם כאשר מרדתם אתם ברבותיכם.

נער הייתי וגם הגעתי לשיבה, ודברים אלו הם ברורים כשמש לכל בר דעת. בקשה קטנה לי אליכם, פנו אתם בשקט ובצנעה אל זקני הת"ח שבדורנו, יהיה מי שיהיה, ותשאלו אותם האם הדברים נכונים או מוגזמים.

השומע ישמע והחדל יחדל, ואנחנו את נפשנו הצלנו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דברים נכונים ואמתיים במאה אחוז!!!

לא בגלל איך שהכותב הנכבד מציג את זה אלא בגלל שבמקום שהציבור החרדי יקרב אנשים אלה הוא מרחיק אותם ואז מחוסר ברירה הם הולכים ורועים בשדות זרים

דברי אחד הרבנים הזה יכלו באותה מידה להיות מופנים לליטאי יתד נאמן שביחס לחסידים הלבושים בבגדי היהודי הישן ודוברי אידיש הרי הוא כליטאי מגולח וקצר בגד ודובר עברית הוא מתון וריפורמי וביותר שהחיטאי מעודד את הנשים לצאת לעבוד וזה ממש דבר חדש שלא היה מעולם. ולכן החרדי החדש זה הליטאים של יתד

כל מילה בסלע!

ומה יקרה אם הוא יהיה מזרוחניק

מזרוחניק יותר גרוע מחילוני?

מילים פשוטות כל כך. דברים כדורבנות.
שווה דיון מעמיק יותר.
כל מילה נכונה

הוא ילך לגיהינום, וזה מאוד שורף וכואב!

צאווווו לעבוד זה לא איסור !!!!!!! החרדים הישנים הוקיעו את זה ולכן יצר את המצב הזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture