הטור של פ. חובב: הבעיה החרדית

עמישראל הצליח לקחת את גורלו בידו. הוא הקים מדינה עצמאית לתפארת. רק על בעיה אחת הוא לא מסוגל להתגבר: על הבעיה החרדית

כתבות נוספות בנושא:

דו''ח בינלאומי קובע: ישראל היא מדינת אפרטהייד; מערך ההסברה יוצא לקרב
הנהג לא הסכים להנמיך את הרדיו; כך הגיבו הנוסעים החרדים • צפו
שוב סוער בכנסת: שר הדתות כהנא הטיח בחרדים; "נגמרו הימים שאתם דורכים עלינו"
מסעיר את הפלסטינים: רוקדים עם כאפיה ונשק בחתונה חרדית • צפו

במסגרת אירועי העצמאות ה־64 זכו אזרחי ישראל לשמוע מכל המי־ומי שפע של הצהרות מרגיעות ומעודדות על החיים היפים והמאושרים המצפים להם במדינה, אחרי שתיפתר הבעיה המרכזית המדירה שינה מעיני דורשי טובתנו בקואליציה, באופוזיציה ובבנק ישראל – הלא היא הבעיה החרדית, ר"ל.

לא שאין למדינה הזאת בעיות נוספות, אבל, לפי המשתמע מההצהרות, כל הבעיות האחרות נמצאות תחת שליטה מלאה.

הזירה הפלשתינית לא מי־יודע־מה רגועה במיוחד. לסבלים העזתיים העובדים במנהרות אין יום אחד של שקט. עד היום הם כבר סחבו על גבם השחוח אמצעי לחימה במשקל של למעלה ממאתיים טונות. אל־בעל־בית אמר להם, כי עד שיגמרו להעפיר את כל הסחורה, שלא ינסו אפילו לפקש קצת חופש. יש המון עפודה לסחופ ארגזים כפדים עם טילים גדולים שצריכים להגיע עד התנחלות אל־תל־אביפ. בלי אויר בשפיל לנשום. בלי תנאים סולציאלים. רק סנדפיצ'ים עם בצהקשה.

אבל איום הטילים מעזה לא מדאיג את קברניטי המדינה. הוא נמצא תחת שליטה מלאה. אמ"ן מצליח כל הזמן לאסוף המון אינפורמציות. גם השב"כ. גם המודיעין. גם מפעילי המשת"פים. גם מפח"ש. גם מפל"ש. גם יחה"ת וחיה"א. וכנראה גם הופשטט"ר וזעליג־ברקובי"ץ. כולם מצליחים להשיג מספיק אינפורמציה כדי לשמור את המצב תחת שליטה מלאה. אין מה לדאוג.

הזירה האיראנית, גם היא, רוחשת פעילות. מדעני הגרעין שם עובדים במלוא הקיטור; הצנטריפוגות מצנטרפגות בשיא הקצב; האחמדינג'אד לא מתבייש לספר לכולם על מה הוא חולם כל הזמן; כל המומחים הבינלאומיים, כולל השב"כ והופשטט"ר כמובן, כולם מסכימים שהאיראנים כבר לא רחוקים הרבה מהיכולת לייצר פצצה גרעינית.

אבל ישראל כבר הבהירה לכל העולם שהיא ערוכה לכל התרחישים. עד כדי כך העסק נמצא בשליטה, ששר החוץ ליברמן הצהיר השבוע, כי הבלגן במצרים צריך להדאיג אותנו יותר מהאיום האיראני, כלומר: "חבר'ה, הרי ברור לכם שהמצרים לא יכריזו עלינו מלחמה בטווח הנראה לעין, נכון? אז תהיו רגועים. טווח הסכנה האיראנית רחוק עוד יותר".

גם החיזבאלטורים בדרום לבנון לא עוסקים רק בחקלאות ובלימודי ליב"ה. לפי הנתונים שזלגו משם במהלך השנים האחרונות, המצב במחסני הטילים שם ממש בלתי נסבל. עם הטילים המגושמים של היום, שהבטן שלהם מלאה בכל מיני לכלוכים שיכולים להגיע עד תל אביב, בקושי יש שם מקום לזוז.

אבל, לדברי קברניטי המדינה, גם המצב בגבול הצפון נמצא בשליטה מלאה. ישראל מוכנה לכל התרחישים. אין מה לדאוג. יש לנו מדינה, שכחתם?

פעם, לפני יותר מששים וארבע שנים, כשעוד לא היתה לנו מדינה שאפשר להתגאות בה, לא היינו מסוגלים להתמודד עם כלום. לא היתה לנו אפשרות להתגונן מול הנאצים ימ"ש שטבחו מיליוני יהודים הי"ד. בלי מדינה, בלי צבא, בלי שרים שיצהירו שהכל נמצא בשליטה מלאה, מה כבר אפשר היה לעשות? כלום. המצב היה כל כך עגום, שאנשים הלכו כצאן לטבח בלי להבין שהבעייה שלהם היא שהם לא ערוכים להתמודד אפילו מול תרחיש אחד.

התקופה הזו עברה מן העולם. היום זה כבר לא מה שהיה פעם. עמישראל הצליח לקחת את גורלו בידו. הוא הקים מדינה עצמאית; בנה צבא גדול וחזק שיש לו תוכניות מסודרות להתמודד מול כל תרחיש אפשרי. הקים מערכות מתוחכמות למעקב אחר האיומים על קיומו. אף אחד לא יכול למנוע ממנו את הזכות לעקוב אחר האיומים על קיומו. הוא יעקוב אחר כל מה שהוא יחליט לעקוב. בדאגה/בדריכות/בנחישות/בערנות, איך שירצה. אף אחד לא יכתיב לו איך לעקוב. יש לו מדינה. יש לו המנון. יש לו דגל כחול לבן. יש לו גם שרים שיודעים להצהיר. יש לו נגיד בנק שיודע לא רק לנגד. יש הכל. ממש מדינה לתפארת.

רק בעיה אחת מעיבה על המדינה: בעיית החרדים. איך אמר נתניהו? "בניכוי החרדים והערבים מצבנו מצוין". לדברי ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, "ההתחרדות מהווה סכנה גדולה יותר מאחמדינג'אד". גם ראש המוסד שלאחריו, אפרים הלוי, התריע כי הסכנה הקיומית מספר אחת לישראל היא ההקצנה החרדית. אפילו נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שאמור היה לעסוק רק בניגוד בנק ישראל, לא יכול היה להתאפק מלהתריע, כי מה שמדאיג אותו זה שיעור ריבוי הילודה בקרב הציבור החרדי. איך השר מרידור הגדיר פעם את הגידול המבורך בילודה היהודית בקרב החרדים? "גידול מטורף".

הבעיה החרדית, מסתבר, לא רק שהיא מסוכנת יותר מהגרעין האיראני – היא בעייה שעדיין לא המציאו תרחישים להתמודד מולה. אפילו לא תרחיש אחד. כאילו שאין לנו מדינה עצמאית שצריכה לפתור את כל הבעיות שמעיקות עליה; כאילו שאין זה נכון לומר שהצלחנו לקחת את גורלנו בידינו.

במצב הזה אי אפשר שלא להגיע למסקנה העגומה: אז מה עשינו? אם גם אחרי שיש לנו מדינה, עדיין אין לנו יכולת להתגונן מפני האיום הכי רציני על קיומנו, מה עשינו? לשם מה טרחנו כל־כך להגשים את החלום הציוני? האם עמלנו לא לשווא? מה ההצדקה לכמויות הבשר הניצלות באש במסגרת חגיגות העצמאות? לא חבל על כל כך הרבה בעלי חיים שלא עשו רע לאיש?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמת ויציב אבל במה אפשר להתמודד מולם בזה

חחח חזק!!!

חבל שלא השכלנו להעביר את הצד היפה של היהדות כך שלא היו מפחדים כ"כ ממנו

מצויין

שנאת עם הארץ לתלמיד חכם, לא היה עוזר להראות את היופי שביהדות על אף שצריך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture