מיזם הדיפיברלטורים ברחבי הארץ – שישה מכשירים הוצבו בטבריה

מפעל הפיס בשיתוף מד"א מקדמים מיזם מציל חיים לשירות הציבור, במסגרת נרכשו על ידי מפעל הפיס כ-600 מכשירי דפיברילטור אשר יוצבו בעמדות מפעל בפיס בערים רבות בארץ. השבוע הותקנו 6 עמדת דפיברילטור בטבריה, אשר בזכותן כל אזרח יוכל להציל חיים בעת חירום, ללא צורך בידע רפואי מוקדם

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
מיכאלי מאשרת תחבורה ציבורית בשבת; הרכבלית תפעל ללא הפסקה?

פרויקט הדפיברילטורים של מפעל הפיס, בשיתוף מגן דוד אדום הגיע לראשונה לטבריה, כאשר שישה מכשירי המפעם (דפיברילטור) המתקדמים הוצבו בעמדות חכמות על  דוכני מפעל הפיס, שלושה ברחוב הבנים, שניים ברחוב הגליל ואחד במתחם הביג בצומת פוריה. בנוסף לעמדות אלו, קיימת עמדה נוספת בטיילת בטבריה שנתרמה ע"י דני וארנולד מהימוף ובני משפחתם, באמצעות אגודת ידידי מד"א בוויקטוריה אוסטרליה.

באמצעות העמדות החכמות, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד"א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב.

בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד"א. חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי הדפיברילטור של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, הדפיברילטור מחובר למוקד החירום 101 של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפרמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

מנכ"ל מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס: "אנחנו גאים להוביל את מיזם הדיפיברליטורים יחד עם שותפינו במד"א וברשויות המקומיות ברחבי הארץ. מפעל הפיס מוביל שורה של מיזמים ומשקיע משאבים רבים למען בריאות הציבור בישראל ואין מטרה נעלה יותר מהצלת חיי אדם. אני מודה לשותפינו במד"א ובעיריית טבריה על פעילותם המאומצת למען העלאת המודעות והסברת החשיבות הנושא בקרב תושבי העיר. מפעל הפיס ממשיך בימים אלה לפרוס נקודות נוספות ברחבי הארץ וייצא בקמפיין הסברה לציבור הרחב בקרוב".

יו"ר הועדה הממונה טבריה בועז יוסף: "אני רוצה להודות למד"א על הפרויקט החשוב הזה שבזכותו אזרחים יוכלו, בהדרכה טלפונית ממוקד 101 של מד"א, לתת מענה רפואי ראשוני בשניות הראשונות והקריטיות במקרה של החייאה ולהציל חיים"
 
מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן: "במסגרת פרויקט מד"א להצבת מכשירי הדפיברילטור ברחבי הארץ, אנו שמחים לחנוך את ששת העמדות הראשונות של מפעל הפיס ומד"א בטבריה, לרווחת התושבים אשר עתידה לשפר עוד יותר את המענה הרפואי ולהציל חיים בעת חירום. העמדה מוצבת בשיתוף והודות למפעל הפיס, במיקומים מרכזים המיועד לשימוש תושבי העיר והמבקרים הרבים שפוקדים אותה. אנו מודים לעירייה ולעומד בראשה על שיתוף הפעולה ועל פועלם למען התושבים בנושא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture