צילום: משרד ההגנה האמריקני

מגפה קטלנית: 1,858 חולי קורונה מתו בארצות הברית ביממה האחרונה

בדרך לאיטליה: יממה קטלנית בארה"ב עם שבירת שיא של 1,858 מתים כתוצאה מנגיף הקורונה ביממה אחת בלבד, בניו יורק נרשמו למעלה מ- 800 מתים. מספר המתים הכולל בניו יורק עומד בלבד על 3,202 בני אדם ועוקף את מניין ההרוגים שהיה בפיגוע במגדלי התאומים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יום קשה בארצות הברית: מניין המתים ביממה האחרונה בארה"ב עמד על-1,858 מדובר בשיא שלילי בהשוואה לכל מדינה אחרת בעולם, ובכך שברה ארה"ב את השיא הקודם שנרשם במדינה לפני 4 ימים אז מתו ביממה אחת 1,300 בני אדם. בעיר ניו יורק לבדה מתו יותר מ-800 חולים ביממה האחרונה.

מניין המתים הכולל בארה"ב עומד כעת על 12,844, בעיר ניו יורק לבדה נרשמו עד כה 3,202 מקרי מוות כתוצאה מנגיף הקורונה – יותר ממספר הנספים בפיגועי 11 בספטמבר אז נהרגו במגדלי התאומים יחד עם זירות הפיגוע בפנטגון ובפנסילבניה 2,977 בני אדם.

גם מספרי הנדבקים בארה"ב ממשיך לזנק מתקרב ל-400 אלף, והוא כעת 398,185. העיר ניו יורק ממשיכה להיות מוקד ההתפרצות החמור ביותר ברחבי ארה"ב. מושל ניו יורק אנדרו קואומו אמר הלילה בשיחה עם כתבים: "אנחנו חייבים להיות חכמים. אנחנו חייבים להיות מוגנים. אנחנו עושים את זה בכך שאנחנו נשארים בבית".

קואומו הוסיף: כי נרשמו גם סימנים חיוביים: מספר המתאשפזים החדשים הולך ופוחת, ונראה שהמדינה מגיעה להתייצבות מסוימת במספר החולים. כמה מהנקודות ההתפרצות הקטלניות נמצאים בדטרויט, ניו אורלינס והמטרופולין של ניו יורק, הכולל חלקים מלונג איילנד, ניו ג'רזי וקונטיקט. בניו ג'רזי תיעדו למעלה מ-1,200 מתים, רובם במחוזות הצפון שבהם תושבים רבים נוסעים לעיר ניו יורק.

על אף הנתונים המדאיגים, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חש אופטימיות ואמר בתדרוך היומי בבית הלבן כי "למרות השבוע המאוד כואב, יש ניצוץ של תקווה". לדבריו, "ייתכן שאנחנו מגיעים לראש העקומה של המשבר ויהיו פחות מתים משחזינו". טראמפ ציין כי צבא ארה"ב בונה 15 אלף מיטות המיועדות לבתי חולים במקומות ה"נגועים". הוא גם הוסיף כי ברצונו לפתוח בחזרה את הכלכלה האמריקנית בקרוב.

הנשיא האמריקני התייחס למצב מכונות ההנשמה במדינה ואמר כי ישנם 8,675 מכונות במאגר הלאומי שמוכנות לשינוע. "בריטניה ביקשה מאיתנו 200 מכונות", אמר. "נעשה זאת עבורם. הם זקוקים לזה נואשות". טראמפ הוסיף כי הוא שולח איחולי בריאות לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שאובחן כחולה בנגיף ומאושפז בבית החולים.

בנוסף המשיך טראמפ להתנגח מול ארגון הבריאות העולמי גם בתדרוך ואיים כי ישהה את המימון האמריקני לארגון. לאחר מכן כשנשאל האם נכון לפעול כך בעת המשבר הסתייג ואמר כי "האפשרות הזו נשקלת, אבל לא אמרתי שאעשה זאת". מוקדם יותר אתמול תקף את הארגון וכתב בטוויטר כי "ארגון הבריאות העולמי באמת פישל". הוא הוסיף: "הארגון הזה ממומן בעיקר על-ידי ארה"ב, אבל מסיבה כלשהי הוא מאוד מוּכוון-סין. נקדיש לזה בחינה כמו שצריך". טראמפ האשים את הארגון כי נהג ברפיון מול סין ופרסם המלצות גרועות בתחילת ההתפרצות.

בציוץ שלו הדגיש טראמפ כי למרבה המזל התעלם מהמלצת ארגון הבריאות העולמי שלא לסגור את גבולות ארה"ב בפני הבאים מסין כבר בתחילת ההתפרצות. "למה הם נתנו המלצה רעה כזו?", שאל. ארגון הבריאות העולמי, נזכיר, הרבה בראשית הדרך להחמיא לסין על הצעדים שנקטה למיגור הנגיף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture