Yossi Aloni/Flash90

הממשלה מקדמת חוק: הגבלות קורונה יחלו באופן מיידי ללא אישור הכנסת

החוק נועד לאפשר לממשלה לשנות את מספר המשתתפים באירועים, בהופעות, בבתי כנסת והתקהלויות נוספות וזאת מבלי לקבל אישור מראש מהכנסת. יו"ר הכנסת ‏הודיע לראשי הסיעות כי ההחלטה תקודם בהליך חקיקה מהיר ואפשר שתאושר עוד היום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה אישרה היום (שני) את טיוטת החוק המאפשר לה, עד לחקיקת חוק הקורונה הגדול, לקבוע הגבלות קורונה ולאשרן מיידית וללא אישור מראש של הכנסת. הצעת החוק תועבר לאישור מליאת הכנסת. יו"ר הכנסת, יריב לוין, ‏הודיע לראשי הסיעות כי ההחלטה תקודם בהליך חקיקה מהיר ואפשר שתאושר עוד היום.

החוק נועד לאפשר לממשלה לשנות את מספר המשתתפים באירועים, בהופעות, בבתי כנסת והתקהלויות נוספות – מבלי לקבל אישור מראש מהכנסת. על פי החוק, רק אחרי שהממשלה תאשר את מספר המשתתפים החדש, לוועדת הקורונה בכנסת תהיה סמכות לאשר או לבטל את החלטת הממשלה, למשך שבוע ימים בלבד. עם זאת, ההחלטה תיכנס לתוקף באופן מידי.

ככל שהוועדה הרלוונטית לא תאשר את החלטת הממשלה תוך פרק הזמן האמור, ההחלטות יובאו לאישור מליאת הכנסת בהקדם האפשרי. לצד הליך האישור בכנסת, ההחלטות ייכנסו לתוקפן וימומשו באופן מיידי עם אישור הממשלה. אם החליטה הוועדה או מליאת הכנסת שלא לאשר את הצו האמור או אם לא קיבלה החלטה בעניין בפרק הזמן שניתן – יפקע תוקף הצו.

יו״ר הכנסת יריב לוין כינס בלשכתו את ראשי הסיעות בכנסת על מנת לסכם עימם את הליכי קידום החקיקה הדרושה לצורך המאבק בקורונה, וכן על מנת לגבש רעיונות לאופן תפקוד הכנסת במקרה של החמרה בתחלואה בקרב חברי הכנסת או העובדים.

היו״ר לוין הסביר כי המאבק בקורונה הוא לא עניין של קואליציה ואופוזיציה, וכי בחוקים ובתקנות החיוניים לטיפול בקורונה ועליהם אין חילוקי דעות מהותיים, יש להגיע להבנות ולתוצאה שתיטיב במהרה עם כלל אזרחי ישראל.

בסיכומים בין יו״ר הכנסת לבין ראשי הסיעות נקבע כי ייעשה מאמץ להגיע להבנות ביחס לנוסח החוקים שיובאו להצבעה ואשר יאפשרו את אישורם ללא דחיות. כמו כן, סוכם כי ייעשה מאמץ משותף להשלים את חקיקת החוק העוסק בצווי הגבלת פעילות במישור הארצי, עוד היום, תוך הבטחה כי כל צו ייכנס לתוקף מיידי והוועדה הרלוונטית בכנסת תקיים דיון ובחינת של הצו מיד לאחר מכן.

כזכור, רק הבוקר דווח ב'כאן חדשות' כי גורמים בכנסת טוענים כי יו"ר הכנסת יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ יעקב אשר דחו אתמול דרישה של ראש הממשלה ואנשי המל"ל להעביר את חוק הקורונה הגדול, המכונה "חוק המסגרת", במהלך בזק של יומיים ולסיים את חקיקתו עוד השבוע, במקום בעוד חודש כפי שתכננה הוועדה לעשות.

ע"פ הדיווח של העיתונאי זאב קם אותם גורמים טעונים כי לוין ואשר סירבו לקדם את חקיקת הבזק, והסבירו כי אין סיבה לעשות זאת לנוכח העובדה שכל הוראות חוק הקורונה קיימות כיום באמצעות חוקי הוראת שעה שכבר חוקקו. לבסוף הוסכם כי החוק יקודם מהר מהמתוכנן, ויחוקק בשבועיים הקרובים, אך לא במסגרת לוחות הזמנים שראש הממשלה ביקש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture