Tomer Neuberg/Flash90

"חשוף לסודות מדינה": עשרות הנוסעים מבריטניה נלקחו למלונית – ברק חזר לביתו

עם נחיתת המטוס בישראל, נתבקשו הנוסעים להישאר במקומותיהם, בין היתר כדי לאפשר את ירידתו של ברק ובת זוגו ישירות לרכבם, שהמתין סמוך למטוס. כמו כן, לפחות מאבטח אחד המתין לברק בנתב"ג. ממשרד הבריאות נמסר כי הוא חשוף לסודות מדינה ולכן הותר לו לחזור לביתו

כתבות נוספות בנושא:

אהוד ברק מסביר אלו פעולות לנקוט נגד איראן: "הם לא מטורפים"
אהוד ברק עולה למתקפה: "מנדלבליט חלש; אהרן ברק מאכער"
בעקבות הפרת ההגבלות: בוריס ג'ונסון בשפל חסר תקדים
תופעת לוואי: ילד בריטי בן 9 כמעט התעוור מהקורונה

עשרות נוסעים נחתו אתמול (שלישי) בטיסת אל על LY316 מלונדון ונלקחו, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, לבידוד כפוי במלונית בגלל המוטציה החדשה של הנגיף המתפשטת בבריטניה. בין הנוסעים היה גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שבשונה משאר הנוסעים ירד הישר לרכב שהמתין לו בשטח האווירי ונסע לביתו. הסיבה לכך, לפי ברק, היא שיקולי ביטחון שאושרו על-ידי משרד הבריאות.

על פי הדיווח ב'ווינט' שם פורסמה לראשונה הידיעה עם נחיתת המטוס בישראל, נתבקשו הנוסעים להישאר במקומותיהם, בין היתר כדי לאפשר את ירידתו של ברק ישירות לרכבו, שהמתין סמוך למטוס. כמו כן, לפחות מאבטח אחד המתין לברק בנתב"ג.

על פי גורמים במשרד הבריאות, מי שהיה מעורב במתן האישור החריג לאהוד ברק הוא ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה הבינלאומית במשרד הבריאות. יצוין כי למשרד הבריאות יש את הסמכות לפטור אזרחים ישראלים מחובת בידוד במלונית בהתאם לשיקול דעתו. בין היתר ניתנים אישורים חריגים למשפחות וילדים שמוכיחים יכולת לקיים בידוד ביתי ראוי, בנוסף לאישורים שניתנים משיקולים נוספים כמו ביטחון. כמו כן, משרד הבריאות יכול לפטור אזרחים מחובת בידוד כלל כאשר מדובר במחלימי קורונה ובעתיד צפוי להינתן אישור למחוסנים.

מטעמו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק: "ראש הממשלה לשעבר שב היום מלונדון ונכנס באופן מיידי לבידוד בביתו. ההחלטה להיכנס לבידוד ביתי הייתה על פי קביעת גורמי האבטחה ומשרד הבריאות". ממשרד הבריאות נמסר כי "מדובר בראש ממשלה לשעבר חשוף לסודות מדינה, מאובטח ע"י השב"כ ומסיבות אלה לא ניתן לשכנו במלונית. הוא ישהה בבידוד בביתו ויבצע בדיקות כנדרש".

כזכור, קבינט הקורונה אישר בתחילת השבוע כי ישראלים החוזרים מהמדינות בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחויבו בבידוד במלונית. עוד הוחלט כי לא תאושר כניסה לארץ של זרים משלוש המדינות הללו. זאת, בשלל החשש מהמוטציה החדשה של הנגיף. עוד הוחלט כי משרד הבריאות יפעל לאיתור ישראלים שכבר נכנסו ממדינות אלה בשבועיים האחרים, ולזמנם לבדיקות.

המטה לביטחון לאומי הציג לשרים אזהרה בקבינט: "יש אפשרות שהנגיף כבר כאן. אם כן, צריך למנוע את התפשטותו באופן מיידי". נציגי פיקוד העורף הבהירו בדיון: "אנחנו לא מתכוונים לגרור אזרחים למלוניות", נתניהו השיב: "את זה המשטרה תעשה". מנדלבליט הוסיף: "אתה לא רוצה ליצור מצב שאזרחים נגררים עם שוטרים למלונית", וראש הממשלה ענה: "חייבים לפעול, אין דבר כזה לא נעים".

מוקדם יותר נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מובילים כעת החלטה בקבינט לסגור לאלתר את הכניסות מבריטניה, דנמרק, דרום אפריקה, ובהקדם האפשרי להכניס לכך מדינות נוספות. כמו כן ההחלטה כוללת בדיקות ובידוד לכל השבים מכל המדינות וצמצום יציאת ישראלים לחו"ל.

נתניהו אמר בפתח ישיבת קבינט הקורונה ביום ראשון האחרון כי "אתמול קיבלתי את החיסון הראשון נגד נגיף הקורונה בישראל. אני מרגיש מצוין. אני קורא לכל אזרחי ישראל לצאת ולהתחסן. אם נתחסן כולנו, או לפחות רובנו, אנחנו ננצח את המגפה. לא מספיק רק הצעדים שהממשלה עושה ותעשה, דרושה אחריות אישית של כל אזרח וזו הדרך היחידה לנצח את זה. גם אם הממשלה תקבל את כל ההחלטות ותיישם אותן, בלי הירתמות האזרחים אין דרך לנצח את הקורונה. עם ההתגייסות שלכם, ביחד עם מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ, אנחנו יכולים לצאת מהמגפה הזאת בהצלחה גדולה, אולי לפני כל מדינות העולם".

"אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה. ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ"לים בראשות המל"ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו".

"כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה. למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר. כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים. אנחנו נדון בקבינט במניעת כניסת זרים לישראל מבריטניה וממספר מדינות נוספות בהן דווח על על תופעת הזן החדש עד להבהרת המצב. מעבר לכך, אנחנו נשמע היום דיווח על תכנית החיסונים כפי שחברי הקבינט ביקשו".

נתניהו גיבה בישיבה את ההמלצה, וקבע: "היעד שלנו – לסגור מידית את כל המדינות. צריך לעצור את כל הטיסות מכל העולם, זה מחיר אפסי". עוד המליץ אש כי עד שהשמיים ייסגרו – יש להטיל חובת בידוד על החוזרים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק – ולבצע לכל השבים מהמדינות הללו בדיקות קורונה הכוללות ריצוף גנטי כדי לאבחן אם נדבקו במוטציה החדשה.

נתניהו הוסיף כי "אנחנו צריכים לסגור את כל העולם במיידי, לתת רק לאנשי עסקים לעבור בהתאם לנוהל. המחיר של זה קטן במקרה שהחיסון לא מנטרל את המוטציה". לאחר מכן שאל את נציגי המל"ל "מה מונע מאיתנו לעצור את הטיסות מכל העולם?", והמשנה לראש המל"ל ענה: "לעצור טיסות זו החלטה של משרד התחבורה".

נתניהו אמר עוד כי "זה צעד קיצוני, אבל אם תהיה תוצאה היא תהיה קשה. אין מניעה משפטית לסגור את השמיים פרט להחזרת ישראלים". שרת התחבורה מירי רגב התערבה וקבעה: "אין שום סיבה לסגור את השמיים". נתניהו ענה לרגב: "יש את כל הסיבות בעולם לסגור את השמיים. העלות היא זניחה. נדאג להחזיר את כל הישראלים כמו שעשינו בעבר. אנחנו יכולים לעצור את הכניסה של הווירוס הזה לארץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture