צילום: משה שי, פלאש 90

נתב"ג סגור? מאות ספורטאים קיבלו אישור כניסה • הח"כים החרדים זועמים

האם נמל התעופה בן גוריון סגור? עיתון 'המודיע' חושף כי מאות ספורטאים מ-70 מדינות קיבלו אישור כניסה לישראל • חברי הכנסת מאיר פרוש ישראל אייכלר זועמים: "לא יתכן מצב שאלפי ישראלים תקועים בחו"ל ואילו 800 ספורטאים נכנסים ארצה בקלות"

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"
לראשונה זה 3 שבועות: ישראלי מת מקורונה, למרות שחוסן פעמיים
מחקר ישראל מגלה: "מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות"
תחקיר חושף: כך תצליחו לרכוש בדיקת קורונה מזויפת למעבר בנתב"ג

בעוד אזרחי ישראל נתונים עדיין תחת מגבלות חמורות – לאחר סגר מתמשך של כחודש ימים, ולאחר שהממשלה החליטה לסגור את המרחב האווירי של ישראל גם לאזרחים שטסו לחו"ל טרם ההגבלות, היא גוזרת על הציבור ביודעין הדבקה חדשה והמונית שתעלה בחיי אדם, ובמגבלות קשות על הציבור והמשק הישראלי, כך חושף היום (רביעי) מנחם גשייד בעיתון 'המודיע'.

חוסר ההיגיון והצדק המשתקף מההחלטה ההזויה צריך לנענע את כל אמות הסיפים. הממשלה שטוענת כי הסרת מגבלות, טרם זמנם יביאו לסכנה ממשית בחיי אדם, פועלת מאחורי גבו של הציבור במחשכים ותוך פיזור ערפל תקשורתי ומייבאת במו החלטותיה עשרות מוטציות מהעולם כולו העלולים להשיב את מדינת ישראל חודשים רבים אחרונית. החלטה שמייתרת כל היגיון לסגר שהוטל כאן בחודש האחרון.

מתברר כי בתאריכים ו' עד לט' אדר, מתוכנן בישראל תחרות עולמית של האבקות בין מתחרים. מדובר בהיאבקות המקורה במשחקים ביפן ומדי שנה נערכת תחרות עולמית במדינה אחרת. באופן כללי, שחקנים מתחרויות למיניהם זוכים בכל קריטריון להטבות שלא זוכים להם חולים קשים המבקשים להיכנס למדינה או לצאת ממנה לצורך טיפול רפואי דחוף.

אחד המקרים המזעזעים מתייחס לטיסת ילד שנפטר רח"ל מטיפולים קשים בארה"ב והמדינה באטימותה כי רבה סירבה להכניס את המטוס שהביא אותו לקבורת עולמים להיכנס למתחם האווירי של ישראל. המטוס נאלץ לנחות בירדן ורוב בני המשפחה לא הורשו להגיע להלוויה. האטימות מזעזעת שעה שעו"ד ר. שחר – המשמשת כיועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית בישראל, טענה בדיעבד כי ניתן היה לאשר את הטיסה כ"טיסת מטען". כך התייחסה לילד נפטר ל"ע והגדילה לעשות וציינה את הפתרון רק לאחר שסירבו לאשר את הנחיתה בישראל למרות לחצים של אישי ציבור רבים.

לעומת זאת, היועצים המשפטיים, הפקידים במשרדי הממשלה הרלוונטים, כל ראשי מערכת הבריאות, ממלאים פיהם מים בשעה שמשרד התרבות והספורט מודיע כי יארח בישראל בשבוע הבא, 600 שחקנים ועוד 200 מלווים שעל פי הדיווחים יגיעו לפחות משבעים מדינות ברחבי העולם. נתון אבסורדי זה, היה לעיני חברי הכנסת של ועדת הכלכלה בשיבתה מיום שני י"ט שבט תשפ"א. האבסורד הגיעה לכדי כך, שחלק מחברי הוועדה עודדו את מר דודו מלכא, סגן ראש מינהל במשרד התרבות והספורט לדאוג מול משרד הבריאות לאישורים בזמן.

המודיע חושף כאן בפרסום ראשון, כי בעוד המארגנים מפזרים מסך ערפל ומציינים בהודעותיהם כי קיומה של התחרות מוטלת בספק בשל סגירת המרחב האווירי בישראל והטלת מגבלות קשות על נכנסים ויוצאים, פקידים בכירים במשרד הבריאות מצאו מאחורי הקלעים את הפתרון 'הגאוני': התחרות תתקיים במועדה, וגוף מוביל במערכת הבריאות יקים דוכני בדיקה בנתב"ג וידגום את כל 800 המגיעים משבעים המדינות. ( על פי הערכות אחרות המספר עשוי להגיע ל-900 איש מ-90 מדינות).

גורם בכיר מאוד במערכת הבריאות השותף להסכמה השערורייתית הזו אישר אתמול בפני 'סופר המודיע' כי אכן ייערכו הבדיקות בנתב"ג. לשאלת כותב השורות כיצד מעיזים לעשות כדבר הזה, בשעה שברור שחלק מהנכנסים יקבלו תשובה שלילית בבדיקה לקורונה, אך לא משום שאינם נושאים את הנגיף אלא אך ורק משום שנדבקו בימים האחרונים טרם הגעתם ולכן הבדיקה אינה מזהה אותם כמאומתים. כידוע, הבדיקה מזהה שרידי נגיף לרוב רק מהיום השלישי / הרביעי או לפעמים אפילו השישי ממועד ההדבקה.

התשובה שקיבלנו היתה כנה ונכונה: נכון, אנחנו מעריכים שאנו עלולים לפספס עד כשלושים אחוז. כלומר מתוך כתשע מאות איש ייכנסו למדינה עשרות ואולי מאות של חולים מאומתים מצודים 'במיטב' המוטציות מרחבי העולם וישיבו את ישראל אחורנית חודשים ויגבו מחיר בחיי אדם, בנפש ומחיר עצום בכלכלה.

כאמור, כדי למנוע זעם ציבורי ההחלטה נעשתה במחשכים ומאחורי הקלעים. יצוין כי העיתון הנפוץ וושינגטון פוסט התייחס בימים האחרונים למקרה דומה באוסטרליה, שעה שגם על מדינה זו יש מגבלות חמורות על המרחב האווירי והיא איפשרה לשחקנים שונים להיכנס לתחומי המדינה, בעוד אלפים מאזרחיה נותרו מחוץ למדינתם וביתם. התקשורת האוסטרלית המקומית קראה לנציגי ארגוני זכויות אדם להתערב בהחלטה להכניס משלחות של כ-1200 שחקנים לאוסטרליה בשעה שכ-37 אלף אזרחים אוסטרלים נתקעו מחוץ לגבולות מדינתם.

מסתבר שאפילו במדינות כמו ארה"ב ואוסטרליה רואים את הדברים בחומרה בשעה שמדינת ישראל הולכת במודע לקראת אסון שאת מחירו ישלמו האזרחים כולם.

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש וח"כ הרב ישראל אייכלר הביעו תרעומת על כך שהממשלה מפלה בין ישראלים שתקועים בחוץ לארץ בעקבות החלטת הממשלה לסגור את השמיים, ומאידך מאפשרת בקלות לשמונה מאות ספורטאים זרים מעשרות מדינות שונות להיכנס ארצה, בלי לחשוש שיביאו לכאן מוטציות שונות.

"לא יעלה על הדעת מצב שבו אזרח ישראלי נדרש לעבור מסכת בירוקרטית ענפה ומתישה, בדרך להיכנס ארצה, בו בזמן שספורטאים זרים נכנסים לכאן בהמוניהם בקלילות, כאילו אין מגפת קורונה בעולם" אמרו סגן השר הרב פרוש וח"כ הרב אייכלר.

עוד אמרו: "משפחות אבלים שביקשו להיכנס ארצה ללוויית בן משפחה או לשבת שבעה, נדרשו למלא הררי טפסים, וגם אחר כך קיבלו תשובה שרק הבנים יכולים להיכנס כי הם אומרים קדיש, אבל הבת לא. בזמן שבאותה טיסה הייתה קבוצת ספורטאים שנכנסו בקלות ובלי שום חקירות. המשפחה האבלה נחקרה בשדה התעופה אצל כל פקיד ופקיד בנפרד ובאותה שעה. מתלונות שהגיעו אלינו עולה כי פקידי מדינת ישראל מתנהגים איפה ואיפה נגד בעלי חזות חרדית: מצד אחד המדינה מחבקת את הספורטאים ושחקני התרבות החילונית, ומאידך דוחה ומרחיקה ומערימה קשיים נגד אזרחיה החרדיים המבקשים להיכנס לכאן לצרכים המוניטריים בסיסיים.

"וועדות החריגים כושלות ולא מצליחות לעמוד בעומסים המוטלים עליהן. יהודים שרוצים להיכנס לכאן, נדרשים להמתין זמן רב, ולפעמים זמן רב מדי, עד שכבר הסיבה שבגינה ביקשו להגיע הופכת לא רלוונטית. לאיש אין מושג כמה פקידים יושבים בוועדות, ובאלו שעות הם עובדים. הממשלה חייבת להציב משמרות של 24 שעות כדי לקבל את הפניות וכן לפקח על הפקידים שיתייחסו לכל פונה בשוויון ואחידות גם לבעלי חזות חרדית. לא נאפשר אפליה בוטה כזו בין מגזרים וציבורים. אם מאפשרים למאות ספורטאים להיכנס, יש לאפשר באותה דרך גם לאזרחים אחרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בסד
כשאין יראת שמיים – אז יש נחשים ועקרבים!!!
העם צריך להחרים את הממשלה!! לא ללכת לבחירות ולא לבחור, עד שלא הגיע בן דוד יש ממשלת זדון וערב רב! להכניס לכאן 900 ספורטאים מ 70 אומות העולם שחלקם בטוח חיוביים לקורונה = אסון לאומי וגזירות נוראיות נוספות מה' השם יתברך שמו! העם צריך ביחד כולם להוריד את הנתניהו מהשלטון. הוא עושה הכל כראות עיניו!! הכללל רק כדי להרשים את הגויים!
אזרחי המדינה והמדינה עצמה לא מעניינים אותו ומעולם לא עניינו!!

ידיעה כזאת צריכה להיות בראש כותרות כל העיתונים והחדשות, ובכל "אתר ואתר".

למה זה לא ככה ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture